کد خبر: ۷۶۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۹
علی‌رغم اعتراض گسترده داوطلبان آزمون ورودی تیزهوشان:

ابهام در صحت آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امتحان ورود به دوره راهنمایی مرکز استعدادهای درخشان (تیزهوشان) همراه با اعتراضات جمعی از اولیاء دانش‌آموزان داوطلب ورود به این مراکز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، امتحان ورود به مراکز آموزش استعدادهای درخشان در دوره راهنمایی که در اسفندماه و اردیبهشت‌ماه برگزار شده بود و مورد اعتراض اولیاء داوطلبان قرار گرفته بود، صبح امروز به صورت ناگهانی از نو برگزار شد.

امتحان ورودی این مراکز در دوره راهنمایی که در اسفندماه 86 برگزار شده بود به دلیل پاره‌ای از مشکلات از جمله وجود 17 سوال غلط در پرسش‌های مطروحه مورد اعتراض قرار گرفت. 

پس از افشای این مسئله و اعتراض بسیاری از داوطلبان و اولیاء آنها، مرکز استعدادهای درخشان به طور متناوب اسامی تعدادی از قبول‌شدگان را اعلام نمود، که روند اعلام نتایج نیز مورد اعتراض واقع شد و پس از آن جمعی از اولیاء دانش‌آموزان به طرح شکایت در دیوان عدالت اداری پرداختند.

سازمان استعدادهای درخشان در واکنش به این شکایت، مرحله دوم آزمون ورودی مذکور را از میان قبول‌شدگان مرحله اول در تاریخ 20/2/87 برگزار نمود که باز مورد اعتراض داوطلبان قرار گرفت ،چون اساساً نتایج آزمون مرحله اول را قبول نداشتند.

سپس صبح امروز بدون اعلام قبلی، مرحله دوم آزمون مذکور برای بسیاری از معترضان برگزار شد.

چندتن از اولیاء دانش‌آموزان در گفتگو با خبرنگار آفتاب در این باره گفتند: «اکثر ما از شهرهای مختلف، شیراز، اصفهان،‌اهواز و مشهد آمده‌ایم و این در حالی است که شب گذشته با برخی از ما تماس گرفته‌اند که فردا صبح فرزندان خود را برای امتحان بیاورید».

یکی از این اولیای معترض ادامه داد: «ما اساساً به برگزاری امتحان در دوره‌های قبلی اعتراض داریم چون در دیوان عدالت اداری به ما گفته شده است که نتایج آزمون مرحله اول باطل می‌باشد و صبح امروز نیز به ما گفته شده که برگزاری این امتحان کاملاً غیرقانونی است چون دیوان عدالت اداری هنوز حکمی برای آزمون مرحله اول صادر نکرده است».

همچنین یکی از داوطلبان حاضر در امتحان گفت: «سوالات دقیقاً همان سوالات مرحله دوم آزمون بودند و حتی بعضی از اسامی افراد شرکت‌کننده در برگه سوالات ذکر شده بود و این سوالات در اختیار بسیاری از دانش‌آموزان که دارای معلم خصوص بوده‌اند، قرار داشته‌ است».

داوطلب دیگری در این باره گفت: «نحوه برگزاری امتحان بدون نظم خاصی بود و گاهی دو دانش‌آموز در کنار همدیگر نشسته بودند و هیچ کنترل خاصی هم صورت نمی‌گرفت».

در پایان امتحان جمعی از اولیا و داوطلبان برای اعتراض به دیوان عدالت اداری رفتند.

لازم به ذکر است مدیر دبیرستان دخترانه فرزانگان وابسته به سازمان استعدادهای درخشان که یکی از محل‌های برگزاری آزمون مذکور بود به خبرنگاران اجازه ورود به محل برگزاری امتحان را نداد و اعلام کرد طبق بخشنامه‌هایی که به ما داده شده به مدیران آموزش و پرورش در دولت نهم تاکید شده که به خبرنگاران بعضی رسانه‌ها اجازه ورود به حریم مدارس داده نشود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۲
0
0
زماني كه سوالات بعد از امتحان در اختيار اغلب دانش اموزان بوده است اين ازمون نمي تواند عادلانه باشد
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۱
0
0
نتايج مرحله دوم هم اعلام شد.ولي در اين مرحله هم حق عده اي ضايع شد.زيرا تعداد 50 نفر از سهميه را كم كردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۰
0
0
خبرتان افتضاح
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۱
0
0
اصلا به دردم نخورد این دیگه چی بود
اه اه اه...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین