کد خبر: ۲۱۴۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲

اعلام شرايط تردد مشمولان ايراني مقيم خارج از کشور

معاون مشمولان و معافیتهای سازمان وظیفه عمومی گفت: مشمولان ايراني مقيم خارج ازکشور که حداقل 3 سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند مي توانند به مدت 3 ماه و حداکثر دو بار در سال به کشور تردد کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سرهنگ حجت الله واعظي نژاد در خصوص ضوابط مربوط به تردد مشمولان ايراني مقيم خارج از کشور اظهار داشت: اين مشمولان با داشتن حداقل سه سال اقامت در خارج از کشور ،مي توانند در هر سال حداکثر دوبار و مجموعا سه ماه به داخل کشور، ترددکنند.

 به گزارش مهر،وي با بيان اين مطلب که مهلت اجراي مصوبه فوق تا پايان سال 1395 است، افزود : مشمولان مقيم خارج از کشور براي دريافت مجوز تردد باید به نمايندگي دولت  ايران در کشور محل اقامت مراجعه کنند و گذرنامه آنان پس از بررسي شرايط مذکور، با مهر تردد مبني برتردد ويژه مشمولان مقيم خارج از کشور ثبت مي شود.

واعظي نژاد در مورد شرايط اقامت سه ساله در خارج از کشور گفت: سه سال اقامت پيوسته همراه با سکونت در خارج مدنظر مي باشد . بنابراين افرادي که فقط داراي کارت اقامت بوده و فاقد سکونت در خارج از کشور مي باشند و يا افرادي که داراي اقامت پراکنده (غير پيوسته) در خارج بوده اند در شمول اين مصوبه قرار ندارند.

معاون مشمولان و معافیتهای سازمان وظیفه عمومی با اشاره به اينکه 9 ماه اقامت در خارج از کشور و 3 ماه تردد به داخل کشور به عنوان يک سال اقامت محاسبه مي شود، تصريح کرد: حداقل اقامت در هر سال 9 ماه پيوسته يا ناپيوسته بوده و اقامتهاي کمتر از 9 ماه در سال ، جزء اقامت 3 ساله محاسبه نمي شود.

واعظي نژاد خاطرنشان کرد: مشمولاني که برابر مقررات مربوط براي ادامه تحصيل با مجوز وظيفه عمومي از کشور خارج شده اند و همچنين فرزندان مشمول ماموران ثابت دولت در خارج که داراي مجوز خروج از کشوراز سازمان وظيفه عمومي هستند، در شمول اين مصوبه نبوده و تردد آنان به داخل کشور مطابق ضوابط مربوط صورت مي گيرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین