کد خبر: ۲۵۷۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
در دیدار با یوکیا آمانو؛

ظریف بر عزم ایران برای همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (یکشنبه) با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که برای دیدار با مقامات کشورمان در تهران به سر می برد، دیدار و گفت و گو کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه در دیدار با «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با این نهاد دارای صلاحیت بین المللی در موضوع هسته ای تاکید کرد.

 به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (یکشنبه) با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که برای دیدار با مقامات کشورمان در تهران به سر می برد، دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار بار دیگر بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی بعنوان تنها نهاد دارای صلاحیت بین المللی در موضوع هسته ای تاکید کرد.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار بر انجام وظایف آژانس بعنوان یک نهاد حرفه ای و بی طرف و در چارچوب مقررات آژانس تاکید کرد.

طرفین در این دیدار با مرور روند همکاری ها ، بیانیه مشترک همکاری های دو طرف را که طی سال گذشته بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به امضاء رسید ، مورد تاکید قرار دادند.

 آمانو شنبه شب برای دومین بار در کمتر از یکسال در دولت تدبیر و امید، به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است. وی قرار است امروز برای نخستین بار با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری دیدار و گفت و گو کند.

آمانو همچنین بعد از ظهر امروز با علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری رییس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

سفر آمانو در چارچوب تلاش ها برای پیشبرد گفت و گو و همکاری ها بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت گرفته است.

آمانو آخرین بار در آبان 1392 به ایران سفر و با مقام های ارشد کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین