کد خبر: ۲۶۲۷۷۰
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰

تکذیب خبر رویترز درباره ایران

خبر گزاری رویترز در خبری به نقل از یکی از مسئولان ایرانی عنوان کرده بود: در صورتی که غرب در موضوع پرونده هسته ای با ایران مدارا کند ایران نیز ممکن است در موضوع مبارزه با تروریست های داعش همکاری نماید.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقام عالی رتبه در وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به تکذیب خبر خبرگزاری رویترز تاکید کرد، سیاست تداخل پرونده های سیاسی در دیپلماسی ایران جایی ندارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین یک مقام عالی رتبه در وزارت امور خارجه ایران، خبر خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام مسئول ایرانی را تکذیب کرد.

خبر گزاری رویترز در خبری به نقل از یکی از مسئولان ایرانی عنوان کرده بود: در صورتی که غرب در موضوع پرونده هسته ای با ایران مدارا کند ایران نیز ممکن است در موضوع مبارزه با تروریست های داعش همکاری نماید.

المیادین به نقل از این مقام وزارت خارجه ایرانی گفت: امکان ندارد ایران موضوعات پرونده های مختلف را به یکدیگر ربط دهد و مواضع ایران درقبال پرونده هسته ای و ائتلاف مبارزه با تروریست های داعش ثابت و تغییر ناپذیر است.

رضا الباشا، گزارشگر المیادین در تهران در این باره گفت: سیاست تداخل موضوعات پرونده ها در دیپلماسی ایران جایی ندارد. این سخنی است که یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه ایران آن را بیان کرده است. این سخن در واکنش به خبرهای منتشر شده در خصوص درخواست ایران برای جلب نرمش غرب درباره پرونده هسته ای ایران و همکاری با ائتلاف مبارزه با داعش است.

این منبع خبر وارده را تکذیب نمود و تاکید کرد، مواضع سیاسی ایران با نظر راس هرم حکومت یعنی مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای مشخص می شود. موضعی که مقامات ایرانی نیز در همه محافل آن را یاد آوری می کنند.

گزارشگر المیادین در ادامه به نقل از این مقام وزارت خارجه افزود: برنامه هسته ای ما حقی است که قوانین بین المللی نیز آن را تایید می کنند همچنین موضع ما در قبال ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریست های داعش امکان ندارد با جنگ های روانی و رسانه ای تغییر کند.

ناظران سیاسی نیز بر این عقیده اند که این یک جنگ روانی است که هدف آن جدا کردن ایران از سوریه است.

المیادین سپس صحبت های هادی افقهی، دیپلمات سابق ایران را پخش کرد که می گفت: ورود به ائتلافی که از هیچ قانون بین المللی پیروی نمی کند به معنی دور کردن ایران از سوریه و حمله به این کشور از طریق ایران است.

وی افزود: موضوعی که از اهمیت بیشتری برخوردار است تغییر معادله رویارویی استکبار جهانی و دشمنان استکبار یعنی ایران و آمریکا و تغییر  معادله تروریست و دشمنان تروریست است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین