کد خبر: ۶۰۱۳۰۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱

توصیه جدید به میلیون‌ها مصرف‌کننده آسپرین

متخصصان هاروارد در یک مطالعه جدید هشدار داده‌اند میلیون‌ها نفری که برای پیشگیری از حملات قلبی آسپرین مصرف می‌کنند باید در مصرف این دارو تجدیدنظر کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

مصرف روزانه آسپرین با دوز پایین برای افرادی که تجربه حمله قلبی یا سکته مغزی داشته یا به ناراحتی‌های قلبی مبتلا هستند، توصیه می‌شود اما این توصیه برای افراد سالم قابل تایید نیست.

دستورالعمل‌های منتشر شده در سال جاری میلادی (۲۰۱۹) استفاده مرتب از آسپرین را برای سالمندانی که به بیماری‌های قلبی مبتلا نبوده ممنوع کرده و اعلام شده که مصرف این دارو تنها برای افراد جوان‌تری توصیه می‌شود که تحت نظر پزشک آن‌ها را مصرف کنند.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ تنها در ایالت متحده آمریکا ۲۹ میلیون فرد ۴۰ سال به بالا بدون هیچ گونه سابقه بیماری قلبی به طور روزانه آسپرین مصرف کرده و از این میان حدود ۶.۶ میلیون نفر به طور خودسرانه و بدون توصیه یا مشورت با پزشک این دارو را استفاده می‌کنند.

هم‌چنین حدود نیمی از سالمندان بالای ۷۰ سالی که آسپرین را به طور روزانه‌ به منظور پیشگیری از حملات قلبی مصرف می‌کنند به هیچ نوع بیماری‌ قلبی مبتلا نیستند. آمار این افراد در آمریکا حدود ۱۰ میلیون نفر تخمین زده شده است.

به گفته متخصصان بسیاری از بیماران به اشتباه از این دارو استفاده می‌کنند، چرا که برای سال‌ها پزشکان مردم را برای جلوگیری از ابتلا به حملات قلبی یا سکته مغزی به استفاده از این داروی رقیق‌کننده خون تشویق می‌کرده‌اند.

اما سال گذشته سه تحقیق شگفت‌آور جدید این عقیده را به چالش کشید. این تحقیقات یکی از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین آزمایش‌ها برای بررسی تاثیر آسپرین روی افرادی با احتمال خطر کم یا متوسط بوده که فواید بسیار جزیی را به خصوص در افراد سالمند نشان دادند. این در حالی است که مصرف‌کنندگان آسپرین با برخی از عوارض جانبی دیگر از جمله خونریزی قابل توجه گوارشی مواجه شده‌اند.

این یافته‌ها در ماه مارس موجب تغییر در دستورالعمل‌های منتشر شده از سوی انجمن قلب آمریکا و کالج قلب آمریکا شد. طبق این دستورالعمل‌ها افراد بالای ۷۰ سال که بیماری قلبی نداشته و افراد جوان‌تری که با خطر خون‌ریزی مواجه‌اند، باید از مصرف روزانه آسپرین خودداری کنند. هم‌چنین تنها افراد بین ۴۰ تا ۷۰ ساله‌ای که در حال حاضر بیماری قلبی داشته و با خطر بالایی برای سکته قلبی و مغزی مواجه‌اند، مجاز به مصرف روزانه بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلی‌گرم آسپرین تحت نظر پزشک هستند.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، دستورالعمل‌های مصرف آسپرین برای افرادی که سکته قلبی را پشت سر گذاشته‌اند، تغییری نکرده و این افراد باید دارو را طبق تجویز متخصص خود مصرف کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین