کد خبر: ۶۰۴۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳
در سازمان تجارت جهانی؛

امارات شکایت خود علیه قطر را پس گرفت

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که شکایت خود علیه قطر به سازمان تجارت جهانی را پس گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی امارات روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور شکایت خود علیه قطر به سازمان تجارت جهانی را پس گرفته است.

در این بیانیه آمده است که این تصمیم امارات پس از آن اتخاذ شد که قطر اقدامات تبعیض‌آمیز درباره کالاهای وارداتی امارات که باعث بروز اختلافات شده بود، لغو کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری امارات(وام)، قطر از ماه می ۲۰۱۸ محدودیت‌هایی را علیه کالاهای اماراتی و واردکنندگان این کالاها اعمال کرده بود که به گفته امارات نقض تعهدات قطر به عنوان عضو سازمان تجارت جهانی محسوب می‌شود و در همین رابطه امارات ژانویه گذشته شکوائیه‌ای علیه قطر به این سازمان ارائه کرده بود.

چهار کشور مصر، عربستان سعودی، امارات و بحرین از خرداد سال ۱۳۹۶ روابط خود با قطر را قطع کرده و گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی را به روی این کشور بسته‌اند.

وزارت خارجه امارات در بیانیه خود آورده است که قطر از تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۹ اعمال محدودیت‌ها علیه کالاهای اماراتی را لغو و به خواسته‌های این کشور در شکوائیه عمل کرده و از اینرو امارات نیز شکایت خود را پس گرفته است.

ژانویه ۲۰۱۸ قطر در شکوائیه‌ای به دادگاه لاهه، امارات را به تبعیض نژادی و نقض حقوق بشر به دلیل محاصره تحمیلی علیه قطر متهم کرد و دادگاه نیز از امارات خواست تا حقوق اتباع قطری مقیم امارات را رعایت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین