کد خبر: ۶۲۹۰۹۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

سازمان حفاظت محیط زیست: کیفیت گازوئیل و بنزین بهبود پیدا کرده!

در حالی که برخی گزارش ها حاکی از کاهش کیفیت سوخت بنزین در کشور است، سازمان حفاظت محیط زیست گفته کیفیت سوخت افزایش پیدا کرده!
آفتاب‌‌نیوز :

سرپرست دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به بهبود کیفیت سوخت گازوئیل و بنزین در کشور طی مهر و آبان نسبت به ابتدای امسال گفت: بر اساس نمونه‌برداری‌های انجام شده کیفیت سوخت کشور نزدیک به حد استاندارد بود و از این رو آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور طی این مدت ارتباطی به کیفیت سوخت نداشت.

زهرا سماعی درباره آخرین وضعیت کیفیت سوخت در کشور اظهار کرد: طی پاییز امسال به صورت تصادفی از ۱۶۳ جایگاه توزیع سوخت در محورهای مواصلاتی - که در قانون هوای پاک از آن‌ها نامبرده شده - نمونه‌برداری صورت گرفته است.

سازمان حفاظت محیط زیست: کیفیت گازوئیل و بنزین افزایش پیدا کرده!

وی افزود: خوشبختانه گوگرد موجود در نفت گاز در بیشتر جایگاه‌ها نسبت به ابتدای امسال وضعیت بهتری داشت و بیشتر نمونه‌ها در حد استانداردPPM ۵۰ بود. در برخی دیگر از نمونه‌ها نیز محتوای گوگرد در حد ۱۰۰ PPM بود اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که سال‌های گذشته گوگرد موجود در سوخت گازوئیل حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ و حتی تا ۱۰۰۰ PPM بود و این نشان می‌دهد که سوخت گازوئیل به استاندارد نزدیکتر شده است.

سرپرست دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به اینکه در برخی از نمونه‌ها میزان گوگرد نفت گاز زیر ۵۰ PPM و در برخی نمونه‌ها به طور تصادفی حدود ۲۵۰ PPM بود، تصریح کرد: به‌طور مشخص در شهر تهران عدد بالای ۱۰۰ PPM برای گوگرد گازوئیل نداشتیم.

به گفته سماعی این نمونه‌برداری‌ها نشان می‌دهد که آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور طی مهر و آبان ارتباطی به کیفیت سوخت گازوئیل نداشت. طی سال گذشته کیفیت این سوخت از حد استاندارد فاصله بیشتری داشت اما با این وجود روزهای آلوده کمتری در کلانشهرها داشتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه محتوای گوگرد بنزین در شهرهای کشور نیز مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: محتوای گوگرد در این سوخت طی ماه‌های مهر و آبان نوساناتی داشته و به‌صورت یکنواخت نبوده است. در برخی جایگاه‌ها محتوای گوگرد بنزین زیر ۵۰ PPM و در برخی دیگر حدود ۸۰ PPM گزارش شده است همچنین میزان گوگرد بنزین طی دو ماه ابتدایی پاییز نیز وضعیت بهتری نسبت به ابتدای سال داشت.

ابتدای مهر ماه امسال سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کردند که نمونه‌برداری‌های صورت گرفته از سوخت بنزین در تهران نشان می‌دهد که غلظت گوگرد در کلیه نمونه‌ها - شامل بنزین معمولی و سوپر - در تابستان سه برابر حد مجاز بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
3
ماشاالله به تو گل پسر راستگو
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
1
0
لطفا توجه فرمایید که اصطلاح افزایش کیفیت که در تیتر بدان اشاره کرده‌اید صحیح نیست. کیفیت بهبود پیدا می‌کند. کمیت افزایش یا کاهش پیدا می‌کند اما افزایش یا کاهش کیفیت با توجه به معنی آن (چگونگی) اصطلاح درستی نیست.
-حمیدرضا رستمی
|
United States of America
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
تو راست میگی ! اصلا ، گل وبلبله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
1
بنزین با کیفیت صادر میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
راست میگه قبلا با یه باک بنزین 500 کیلومتر می رفتیم الان 350 تا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین