کد خبر: ۶۳۵۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴

تلاش برای مهار آتش در جنگل های بلوکات رودبار

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه هم اکنون جنگل های بلوکات رودبار دچار حریق شده و تلاش نیروها برای مهار آن ادامه دارد، گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۳۶ فقره آتش در جنگل های ۱۳ شهرستان استان رخ داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ محمد قربانی لرد افزود: بیشترین حریق جنگل های استان گیلان در این مدت با ۹ فقره آتش در شهرستان رودبار به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در جنگل های این شهرستان به جز بلوکات رودبار مهار شده است، اظهار داشت: در زمان حاضر، جنگل های بلوکات دچار حریق است و نیروهای حفاظت منابع طبیعی گیلان، هلال احمر و غیره برای مهار حریق در محل حضور دارند.

تلاش برای مهار آتش در جنگل های بلوکات رودبار

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهای تقریبی حدود ۴۷ هکتار از اراضی جنگلی استان در ۴۸ ساعت گذشته دچار حریق شده که با تلاش نیروها مهار این آتش سوزی ها انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در جنگل های استان گیلان در این مدت سطحی بود و با حضور به موقع نیروها از گسترش حریق جلوگیری و آتش سوزی ها مهار شده است، بیان داشت: تمامی نیروهای حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان گیلان آماده باش هستند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از مردم خواست تا در صورت مشاهده آتش، اخبار مربوط به آتش سوزی جنگل را با شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

از دیروز در سطح شهرستان های مختلف استان از جمله رضوانشهر، تالش، رودبار، سیاهکل و غیره روی داده و مردم در کنار دستگاه های مربوطه به موضوع اطفای حریق ورود کردند این آتش سوزی ها در پی وزش باد گرم و شدت آن طی امروز گسترش یافت.

گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین