کد خبر: ۶۵۵۱۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

طرحی برای جورج فلوید!

بهزاد شیشه‌گران ـ هنرمند نقاش ـ در واکنش به کشته شدن جورج فلوید و اعتراضاتی که پس از وقوع این حادثه در روزهای اخیر شگل گرفته است، با کشیدن طرحی و با زبان هنر اعتراض خود را مطرح کرد.
طرحی برای جورج فلوید!
آفتاب‌‌نیوز :

شیشه‌گران در توضیح طرح خود برای جورج فلوید، خاطرنشان کرد: ماجرا از گزارش یک فروشگاه مواد غذایی از یک اسکناس جعلی ۲۰ دلاری که آقای فلویدِ بیکار با آن سیگار خریده بود آغاز شد، اما با قتلی که دنیا را تکان داد پایان یافت. مامور پلیس زانوی خود را بین سر و گردن جورج فلوید فشار می­‌آورد و او مرتب می‌گفت: «نمی‌توانم نفس بکشم» و اینگونه به مرگ تراژیک و تاثیرگذار او منجر شد.

او ادامه داد: جورج فلوید در زمانی زندگی می‌کرد که از تبعیض نژادی رنج می‌­برد، در جامعه‌ای که سیاه‌پوست انسان درجه دو و سه انگاشته می­‌شود، حقوقش کمتر از سفید است و امکان استخدام و تحصیل­اش کمتر از سفید فراهم می­‌شود.

این هنرمند نقاش اظهار کرد: به گمان من دسته‌بندی انسان‌ها به سیاه و سفید و سایر دسته‌بندی‌ها، برخوردی غیرانسانی، غیرقانونی و تبعیض‌آمیز است که در هر گوشه­‌ای از جهان و به هر شکل، شیوه و اعتقاد، در هر پوشش و هر لباسی صورت پذیرد، محکوم است. اما آنچه که در این روزها قابل تامل است، تغییر رویکرد مثبت در عملکرد برخی از نیروهای امنیتی است، یعنی پلیس به سمت مردم آمده­، در مقابل مردم زانو می‌زند و به مردم می‌پیوندد و از آنها دلجویی می‌کند.

طرحی برای جورج فلوید!
طرح شیشه‌گران برای جورج فلوید

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین