کد خبر: ۶۶۸۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹

خوزستان به وضعیت هشدار کرونا بازگشت/ عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیات‌های عزاداری

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از قرار گرفتن مجدد خوزستان در وضعیت هشدار خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سیدمحمد علوی در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۵ شهریورماه) در استانداری خوزستان، برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر پس از روزهای سخت و پرالتهاب، در آرامش کاملی قرار داریم. افراد زیادی را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم که یکی از آن‌ها، استاد پدرام چهره ماندگار علوم پزشکی بود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: روزهای سختی پیش رو داریم؛ روز گذشته (۴ شهریورماه) وزارت بهداشت، استان خوزستان را در مرحله هشدار قرار داد و باید مردم وضعیت این لحظه حساس را بدانند.

خوزستان به وضعیت هشدار کرونا بازگشت/ عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیات‌های عزاداری

وی با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیات‌های عزاداری، بیان کرد: گزارش‌های همکاران ما در شش شب گذشته از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نگرانی‌ها از نحوه فعالیت هیات‌ها را به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان ارسال کرده‌ام.

به گزارش ایسنا، در ادامه مهران معلم سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان نیز اظهار کرد: طبق بررسی همکاران ما از روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیات‌های عزاداری، رضایت نسبی در برخی شهرستان‌ها وجود دارد اما در برخی شهرستان‌ها نیز رعایت نشدن کامل فاصله فیزیکی، تجمع در کنار مواکب و توزیع شربت و چای و قهوه، استفاده نکردن از ماسک توسط برخی صاحبان مواکب و هیات‌ها و همچنین استفاده نکردن از ماسک توسط مردم گزارش شده است.

وی افزود: همچنین هنوز برخی به عزاداری‌های سنتی اصرار دارند به طور مثال در اهواز برخی مراسم عزاداری مانند سال‌های گذشته برگزار شده و این موضوع هنوز مرتفع نشده است.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به برخورد با هیات‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند، گفت: در یکی از شهرستان‌های خوزستان، چهار هیات تعطیل شدند و به چند هیات در ماهشهر تذکر داده شد که مشکلات رفع شدند. همچنین ۱۱۳ اخطاریه کتبی در مورد هیات‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند به سازمان تبلیغات اسلامی صادر شد.

معلم بیان کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده، در هیات‌ها میزان استفاده از ماسک توسط عزاداران ۵۷ درصد و مسئولان و خادمان ۶۸ درصد و میزان رعایت فاصله‌گذاری ۵۴.۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به برخی چالش‌ها در مراسم عزاداری، تصریح کرد: استقرار مواکب در حاشیه جاده‌ها، روستاها و حاشیه شهرها، توزیع چای و قهوه در ظروف غیر یکبار مصرف، استفاده نکردن مستمر از ماسک توسط خادمان و عزاداران و ضعف مفرط در توزیع آب و توزیع آب غیر بسته‌بندی، برخی از چالش‌های ما هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین