کد خبر: ۶۸۵۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

یک چهارم جمعیت جهان به واکسن کرونا تا ۲۰۲۲ دسترسی نخواهند داشت

براساس مطالعه انجام شده دانشگاه جانز هاپکینز، یک چهارم جمعیت جهان حداقل تا سال ۲۰۲۲ به واکسن کرونا دسترسی نخواهند داشت چراکه کشورهای ثروتمند با جمعیتی از کمتر از ۱۵ درصد در جهان، بیش از نیمی از دوزهای واکسن های کرونا را خریداری کرده اند.
یک چهارم جمعیت جهان به واکسن کرونا تا ۲۰۲۲ دسترسی نخواهند داشت
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روزنامه فرانسوی اوئست فرانس، براساس مطالعات انجام شده نزدیک به یک چهارم جمعیت جهان حداقل تا سال ۲۰۲۲ به واکسن کرونا دسترسی نخواهند داشت، چراکه کشورهای ثروتمند با جمعیتی کمتر از ۱۵ در صد در جهان، ۵۱ درصد از دوزهای اطمینان بخش ترین واکسن های کرونا را ذخیره سازی کرده اند.

این نشریه فرانسوی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ، کشورهای با درآمد کم و متوسط ‌که بیش از ۸۵ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، ناگریز به تقسیم مابقی دوزهای موجود واکسن کرونا هستند

به نوشته اوئست فرانس؛ محققان در این رابطه عنوان کردند که که به منظور مقابله موثر با همه گیری کووید ۱۹، کشورهای با درآمد بالا باید امکان توزیع عادلانه واکسن کووید ۱۹ در سراسر جهان را فراهم کنند.

بر اساس آخرین آمار منتشره ورد میترز، از ابتدای شیوع کرونا در جهان تاکنون بیش از ۷۳ میلیون و ۸۴۲ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان یک میلیون و ۶۴۲ هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۵۱ میلیون و ۸۴۵ هزار نفر بهبود یافته اند.

ژاپن، استرالیا و کانادا پیشتاز هستند

روزنامه فرانسوی اوئست فرانس در ادامه نوشت: این مطالعه نشان می دهد از ۱۵ نوامبر/۲۵ آبان، نزدیک به ۸ میلیارد دوز واکسن از ۱۳ تولیدکننده مختلف از سوی کشورهای ثروتمند سفارش داده شده است. ژاپن، استرالیا و کانادا بیش از یک میلیارد دوز واکسن دارند، در حالی که این کشورها کمتر از یک درصد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را تشکیل می دهند.

این رسانه فرانسوی هشدار داد: براساس این مطالعه، حتی اگر تولیدکنندگان به حداکثر ظرفیت تولید خود برسند نزدیک به ۲۵ درصد (یک چهارم) از جمعیت جهان حداقل به مدت یک سال یا بیشتر به واکسن کرونا دسترسی نخواهند داشت.

به گزارش تارنمای وزارت خارجه چین؛ همزمان با اغاز واکسیناسیون کرونا در برخی کشورهای توسعه یافته، چین اعلام آمادگی کرد، واکسن کرونا کشورهای در حال توسعه را با شرایط مناسبی تامین کند.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد در پروژه ای به ابتکار دولت فرانسه، می تواند ۵ درصد از ذخایر واکسن ویروس کرونا را به کشورهای فقیر تحویل دهد.

یک سال پیش در چنین روزهایی یعنی اواسط ماه دسامبر۲۰۱۹ (اواخر آذر ۹۸) بود که وجود ویروس کرونا در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در۳۰دسامبر(۹دی) بصورت رسمی شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ را اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین