کد خبر: ۶۹۴۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

آیا روسیه برای محافظت از پوتین در جی پی اس اختلال ایجاد می‌کند؟

بسیاری از ناظران معتقدند که وجود عمارت احتمالا تحت مالکیت پوتین در آن ناحیه علت مداخله روسیه در سیگنال‌ها بوده است.
آیا روسیه برای محافظت از پوتین در جی پی اس اختلال ایجاد می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- مدت زمانی طولانی است که انگشت اتهام به سوی روسیه درباره احتمال مداخله در عملکرد سیستم‌های ماهواره در دریای سیاه گرفته شده است. آیا این گمانه‌زنی درست است و آیا ممکن است این موضوع در ارتباط با عمارت ویژه‌ای باشد که گفته می‌شود "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه مالک آن است؟

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ شبکه خبری "دویچه وله" در گزارشی با اشاره به افشاگری اخیر "الکسی نا‌والنی" منتقد سرشناس پوتین درباره این موضوع که عمارتی گران‌قیمت در در دریای سیاه به شخص پوتین تعلق دارد اشاره می‌کند که ‌اختلالاتی در سیستم جی پی اس در آن ناحیه ایجاد شده و احتمال دارد این موضوع در ارتباط با پوتین باشد و می‌افراید: "الیگارک‌های روسیه که رابطه نزدیکی با پوتین دارند و کرملین ادعای ناوالنی را رد کرده‌اند و می‌گویند قرار است هتلی در آنجا دایر شود.

با این وجود، به نظر می‌رسد سیستم ماهواره‌ای ناوبری جهانی (GNSS) با مداخله و ایجاد اختلال در آن ناحیه مواجه شده است.

بسیاری از ناظران معتقدند که وجود عمارت احتمالا تحت مالکیت پوتین در آن ناحیه علت مداخله روسیه در سیگنال‌ها بوده است.

در این‌باره، کارشناسان معتقدند که امکان ارسال سیگنال‌های جعلی به سوی گیرنده و تفسیر اشتباهی سیگنال‌ها وجود دارد.

این اقدام روسیه می‌تواند بر عملکرد سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) و یا سامانه ناوبری ماهواره‌ای گالیلئو اتحادیه اروپا تاثیر منفی گذارد.

برای استفاده از چنین تکنیکی در سراسر جهان معمولا محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای وجود دارد و تنها نیرو‌های امنیتی قادر به استفاده از آن برای خنثی کردن تهدیدات هستند؛ اگرچه دستگاه جعل سیگنال را تنها با صرف هزینه چند صد دلاری می‌توان خریداری کرد.

این موضوع، اما در ناحیه دریای بالتیک بیش از سایر نقاط رخ داده است. برای مثال، در ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی زمانی که یک تانکر با پرچم فرانسه در مسیر بندر نووراسییسک قرار داشت بر روی جی پی اس پیام هشداری را دریافت کرد که نشان می‌داد در فرودگاه گلن دژیک است. کاپیتان آن تانکر با سایر کشتی‌ها در منطقه تماس گرفت و کشتی‌های دیگر نیز مشکل مشابهی را گزارش دادند.

اداره دریانوردی امریکا نیز گزارش داده که هشدار‌های مشابهی به کشتی‌ها در ناحیه دریای سیاه ارسال شده‌اند.

در بهار ۲۰۱۹ میلادی، اندیشکده امریکایی "مرکز مطالعات پیشرفته دفاعی" گزارشی را منتشر کرد که حاکی از جعل سیگنال‌ها در روسیه، کریمه و سوریه بود و نشان می‌داد که به احتمال زیاد دولت روسیه در این امر نقش داشته است.

بیش از ۴۶۰۰ مورد جعل سیگنال در منطقه دریای سیاه در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ ثبت شده‌اند.

ناظران معتقدند روسیه از این تکنیک برای جلوگیری از وقوع حملات پهپادی احتمالی و گیج و گمراه‌گردن کاپیتان‌های کشتی و سایر کاربران سیستم‌های موقعیت‌یاب برای جلوگیری از تشخیص صحیح موقعیت مکانی از سوی آنان استفاده می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
بیدل
|
United States of America
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
2
از این روباه هر کاری بر میاد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین