کد خبر: ۶۹۴۷۴۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
اکنون نوبت بایدن است که حسن نیت خود را به ایران نشان دهد

پیامدهای حضور عربستان و اسرائیل در مذاکرات احتمالی ایران و آمریکا

بایدن نباید اصرار ورزد که ایران نخستین گام را بر دارد چرا که این ترامپ بود که امریکا را از برجام خارج ساخت. اکنون نوبت امریکاست که از خود حسن نیت نشان دهد".
پیامدهای حضور عربستان و اسرائیل در مذاکرات احتمالی ایران و آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- نشریه "نیوزویک" در مقاله‌ای با توصیه به دولت بایدن برای خودداری از پذیرش خواسته‌های دولت‌های عربی و اسرائیل درباره ایران از سوی دولت بایدن می‌نویسد: "جو بایدن" رئیس جمهوری منتخب امریکا در حال کار با متحدان اروپایی امریکا برای بازگشت دوباره امریکا به برجام است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در این میان، "امانوئل مکرون" رئیس جمهوری فرانسه خواستار وارد کردن ریاض به مذاکرات تازه با ایران شده تا وجهه‌ای چندجانبه‌گرایانه به آن بخشد. اما این ایده باعث می‌شود تا بازیگران منطقه‌ای خواسته‌های خود را به امریکا دیکته کنند و خواسته‌هایی حداکثرگرایانه را مطرح نمایند که ایران آن را رد خواهد کرد.

واقعیت آن است که منافع امریکا متفاوت از منافع کشور‌های حوزه خلیج فارس است. منافع امریکا ایجاب می‌کند که تنش‌زدایی و جلوگیری از گسترش منازعه در دستور کار قرار گیرد.

ایران این پیام را ارسال کرده که آماده است در قبال رفع تحریم‌ها به تعهدات برجامی خود پایبند باشد. این موضوع می‌تواند سبب کاهش احتمال بروز جنگ و رقابتی تسلیحاتی در منطقه شود.

این در حالی است که کشور‌های منطقه خواستار سخت‌گیری‌های بیش‌تر علیه ایران در توافقی تازه هستند. وارد کردن عربستان و اسرائیل به مذاکرات امریکا با ایران باعث منحرف شدن بحث‌ها از خطوط اصلی و سبب ضربه زدن به اهداف سیاستگذاری امریکا خواهد شد. وارد کردن آنان به مذاکرات سبب می‌شود تا تمرکز بر روی مسائل موشکی و فعالیت گروه‌های شبه‌نظامی ایران صورت گیرد. این در حالی است که همان همسایگان ایران سالانه بودجه نظامی بسیار بیشتری را در مقایسه با ایران برای خرید تسلیحات پیشرفته از جمله جنگنده‌های اف - ۳۵ امریکایی اختصاص داده‌اند و توقع داشتن از ایران برای کنار گذاشتن برنامه‌های دفاعی خواسته‌ای بیش از اندازه است.

این روزنامه نوشته است: استراتژی طرح خواسته‌های حداکثری در حوزه اتمی نتیجه‌بخش نیست. ایران هم اکنون در حال غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم است و اگر با فشار بیش‌تر مواجه شود می‌تواند به سوی ساخت سلاح هسته‌ای حرکت کند(ایران بارها این ادعا را رد کرده است). امریکا می‌تواند برای نشاندن ایران و کشور‌های منطقه پای میز مذاکره درباره مسائل منطقه‌ای کار کند، اما این مسئله نباید پیش‌شرطی برای لغو تحریم‌ها باشد. کاهش فشار اقتصادی بر ایران باعث تسهیل روند دیپلماسی خواهد شد. بایدن باید در برابر خواسته‌های حداکثری اسرائیل نیز مقاومت کند. جنگ با ایران به نفع امریکا و اسرائیل نیست. اسرائیل با تهدید از سوی حزب الله و حماس مواجه است. بایدن نباید اصرار ورزد که ایران نخستین گام را بر دارد چرا که این ترامپ بود که امریکا را از برجام خارج ساخت. اکنون نوبت امریکاست که از خود حسن نیت نشان دهد".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
اسد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
1
0
تلاویو. ریاض در نظام سابق .
نسبت به رابطه تهران واشنگتن حسادت , بخل و مستمر
جلوی امریکا پشتک وارو میزدند , که کشورشان در راس
منطقه باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
1
0
... کرده اند،عربستان واسرائیل چه کاره اند
ناشناس
|
Singapore
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
1
3
خیلی هم خوبه کار یکسره میشه یا حل میشه ملت خلاص میشوند از این بیهوده هزینه دادنها وصلح حاکم میشه
یا جنگ میشه....
Nima
|
Canada
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
0
1
علت پیشنهاد مقرون این است که متاسفانه توانایی ندارند عاقلانه و از راه دیپلماتیک مسائل خود را حل کنند.
اینکه هر حکومتی طرف مقابل را محکوم کند نشان از درستی و راستگویی این حکومت ها نیست بلکه گواه لجاجت، خودخواهی و ناتوانی در مذاکره و رسیدن به توافق است.
هر سه حکومت به دنبال پرخاش و تنش هستند و مسئولیت پذیر نیستند.
قاسم
|
United States of America
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
1
0
سلام .درست است .این سه دولت در منطقه مشکل دارند. این ها باید آرام گیرند .ممنون
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
ایران نباید درمذاکره ای که عربستان واسرائیل درآن حضور دارند وارد شود.ما باید مشکلاتمان با امریکا را بطور مستقیم وبدون واسطه حل کنیم وامتیازاتی را که قرار است دیگران از ما بگیرندحذف کنیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین