کد خبر: ۷۲۴۲۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۷

هشدار سیداحمد خاتمی به طالبان؛ رفتارتان برادرانه باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حسن همجواری را یک اصل اخلاقی برای خودمان می دانیم اظهار داشت: اگر همسایگان با ایران رفتار برادرانه داشته باشند، رفتار برادرانه خواهند دید و همسایگان ما می دانند اگر رفتارشان برادرانه نباشد اول خودشان آسیب می بیند که نمونه بارز آن صدام است.
هشدار سیداحمد خاتمی به طالبان؛ رفتارتان برادرانه باشد
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سید احمد خاتمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در قم با بیان این که اعضای خبرگان رهبری در متن مردم و با مردم هستند و به دلیل این ارتباطات مردمی، مسائل و مشکلات مردم به آنها منتقل می شود افزود: رئیس جمهوری نیز به حمد الهی در وسط کار است و بی واسطه حرف های مردم را می شنود.

وی با ابراز خرسندی از تشکیل کابینه جدید تاکید کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم و به مسئولان برای گره گشایی از مردم کمک کنیم.

خاتمی، سفر کاری رئیس جمهوری به خوزستان را اقدامی ارزشمند دانست و تاکید کرد: رفتن پیش مردم و درد دل مردم را بی واسطه شنیدن و تلاش برای کار گشایی از مردم از کارهای ستودنی و قابل تجلیل است و امیدواریم این روند همچنان در نظام جمهوری اسلامی نهادینه شود و روسای جمهور تا حد مقدور درد دل مدرم را بی واسطه بشنوند.

وی با بیان اینکه حمایت ناصحانه یعنی تجلیل از اقدام های ستودنی و نقد کارهای قابل نقد، افزود: حمایت ناصحانه تجلیل و تکریم و آفرین گفتن مداوم نیست و از طرفی عینک بدبینی زدن نیز نیست.

امیدواریم با کار دولت اعتماد مردم بازسازی شود
وی با بیان اینکه با کابینه ای که شکل گرفته است امیدواریم با رفتارشان حمایت و اعتماد آسیب دیده مردم را جبران کنند گفت: مسئولان با کار شبانه روزی باید در عمل ثابت کنند که در خدمت مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه مردم سرمایه های نظام هستند، تاکید کرد: رضایت مردم سرمایه نفیس نظام اسلامی است و این رضایت در حد کامل آن، باید تامین بشود.

خاتمی گفت: فرهنگ «ما می توانیم»، فرهنگ نجات کشور است و این فرهنگ همراه با تلاش و مدیریت جهادی می تواند مشکلات را برطرف کند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین گسترش واکسیناسیون را ضروری دانست و گفت: واکسیناسیون هراسی، کار درستی نیست و وقتی رهبر معظم انقلاب شخصا به این موضوع ورود می کنند و واکسن می زنند، در این عرصه ایجاد تشکیک کردن این بیماری را گسترده تر می کند.

وی ضمن تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط همه مردم، ادامه داد: دولت تمام توان خود را در عرصه مقابله با کرونا و واکسیناسیون به کار ببرد.

در اجلاسیه خبرگان نحوه تعامل با دولت بررسی می‌شود
خاتمی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری نهمین اجلاس رسمی خبرگان در بیستم مهرماه سال جاری گفت: در این اجلاسیه علاوه بر تحلیف اعضاd جدید خبرگان، نحوه تعامل خبرگان رهبری با دولت بررسی می شود.

وی اضافه کرد: طبق تبصره ۲ ماده ۱۵ آئین نامه داخلی خبرگان، هیات رئیسه موظف است، در فاصله بین دو اجلاس، یک جلسه با حضور اعضای هیات رئیسه، پنج نفر از خبرگان به تشخیص هیات رئیسه، روسای کمیسیون ها و یک نفر از اعضای هر کمیسیون به انتخاب همان کمیسیون برای بررسی و تبادل نظر در خصوص مسائل مهم مربوط به خبرگان و تنظیم عملکرد کمیسیون ها تشکیل دهد و گزارش جلسه را در اجلاس رسمی مطرح نماید.

عضو هیات رئیه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بر این اساس هشتمین جلسه مشترک هیات رئیسه و کمیسیون ها در دوره پنجم خبرگان رهبری روز پنجشنبه، یازدهم شهریور در تهران از ساعت ۹:۳۰ با رعایت کامل ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

وی افزود: در این جلسه علاوه بر مسائل مربوط به خبرگان و گزارش کمیسیون ها، درباره نحوه تعامل خبرگان رهبری با ریاست جمهوری و طرح مسائل و اولویت ها از نگاه خبرگان نسبت به دولت بحث و تبادل نظر می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری که هم اکنون عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری نیز هست، در این جلسه حاضر می شود و اعضا نظرات و پیشنهادات خودشان را پیرامون دولت مطرح می کنند.

وی با اشاره به برگزاری نهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم گفت: نهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری روز سه شنبه بیستم مهرماه از ساعت ۸:۳۰ برگزار می شود.

وی گفت: در صورتی که شرایط کرونایی کشور بهتر شود، اجلاس خبرگان طی ۲ روز و در روزهای ۱۹ و ۲۰ مهرماه در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی ترتیب خواهد یافت.

خاتمی با بیان اینکه اگر شرایط کرونایی کشور بار دیگر حاد شود، امکان لغو برگزاری اجلاس خبرگان وجود دارد، افزود: ولی اگر شرایط رو به بهبود بود، امکان برگزاری اجلاس در ۲ روز وجود دارد.

اعضای جدید خبرگان تحلیف می شوند
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دستور کار اجلاس خبرگان گفت: در این اجلاس، نطق رئیس مجلس خبرگان رهبری قرائت و مراسم تحلیف منتخبان جدید آیات اعرافی، پیش نمازی، دانش زاده مومن، سعدی، سعیدی گلپایگانی و مدرسی یزدی برگزار می شود.

وی افزود: اگر اجلاس در یک روز برگزار شد، یک یا حداکثر دو نفر به مدت ۱۵ دقیقه نطق خواهند داشت ولی در صورتی که اجلاس در ۲ روز برگزار شد، در جلسه صبح چهار نفر و بعد از ظهر نیز چهار نفر نطق خواهند داشت.

خاتمی اظهار داشت: با توجه به محدودیت کرونایی و پیش بینی برگزاری اجلاس در یک روز، مهمان مدعو در این جلسه نداریم ولی اگر اوضاع از نظر کرونایی خوب شد امکان حضور مهمان مدعو وجود دارد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته پنج نفره برای تنظیم بیانیه پایانی اجلاس خبرگان رهبری گفت: بیانیه پایانی در حقیقت سخن خبرگان است به همین دلیل تبیین بیانیه پایانی توسط یک کمیسیون انجام می شود.

طرح اصلاح قانون انتخابات در دستور کار خبرگان رهبری است
وی با بیان اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات در دستور کار اجلاس خبرگان رهبری است، اظهار داشت: ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات که بخشی از آن انجام و عملی شد و اجرای آن نیز بسیار مفید بود در دستور کار است تا بندهایی که از این قانون باقی مانده است، بررسی شود.

خاتمی تاکید کرد: همچنین در این اجلاس، اعضای مجلس خبرگان رهبری عصر روز بیستم مهرماه با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت.

خط قرمزی برای مبارزه با فساد در کشور وجود ندارد
وی، فساد ستیزی را یکی از مطالبه های مهم از دولت جدید دانست و گفت: امیدواریم همانگونه که آیت الله رئیسی در دوره مسئولیت خود در قوه قضائیه عملکرد مطلوب داشت، در مسئولیت جدید نیز این مطالبه مهم را محقق کند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه فساد در کشور نهادینه نیست گفت: فساد مربوط به تشکیلات نظام نیست بلکه ناشی از افراد سوء استفاده کننده است و باید با اقدام های جدی، فساد ستیزی به عنوان یک راهبرد در کشور دنبال شود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: خط قرمزی برای مبارزه با فساد در کشور وجود ندارد و باید با هر فاسد و مفسدی بر اساس قانون برخورد شود و این مطالبه و درخواست مهم مردم از دولت جدید است.

خاتمی اظهار داشت: حل برخی مشکلات زمان بر است و باید زمان به کارگزاران نظام به ویژه دولتمردان داده شود تا بتوانند مشکلات را حل کنند.

ایران حسن همجواری را یک اصل اخلاقی می داند
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تحولات افغانستان تصریح کرد: موضع خبرگان رهبری در رابطه با مسائل افغانستان، موضع مقام معظم رهبری است.

وی گفت: کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان رهبری پنجشنبه هفدهم شهریورماه، جلسه ای با موضوع افغانستان با حضور یکی از مسئولان نظام برگزار و تحولات این کشور را از نزدیک دنبال می کند.

خاتمی با تاکید بر اینکه موضع نظام درباره افغانستان روشن است و از مردم این کشور حمایت خواهیم کرد، ادامه داد: هر دولتی که در افغانستان سر کار بیاید باید توجه داشته باشد که برادری قدرتمند به نام ایران در کنارشان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حسن همجواری را یک اصل اخلاقی برای خودمان می دانیم اظهار داشت: اگر همسایگان با ایران رفتار برادرانه داشته باشند، رفتار برادرانه خواهند دید و همسایگان ما می دانند اگر رفتارشان برادرانه نباشد اول خودشان آسیب می بیند که نمونه بارز آن صدام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Canada
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
1
البته ٬ طالبان ها در سر بريدن هاى برادرانه خيلى استاد هستند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین