کد خبر: ۷۳۱۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

هیئت اروپایی ناظر بر انتخابات عراق: از دید ما تقلب یا نقضی صورت نگرفته است

رئیس هیئت اروپایی ناظر بر انتخابات عراق اعلام کرد که هیچ گونه تقلب یا نقضی طی روند انتخابات بر اساس نظارت آنها صورت نگرفته است.
هیئت اروپایی ناظر بر انتخابات عراق: از دید ما تقلب یا نقضی صورت نگرفته است
آفتاب‌‌نیوز :

 رئیس هیئت اروپایی ناظر بر انتخابات عراق درباره اینکه برخی طرف‌های سیاسی کمیساریای انتخابات را به تقلب و دستکاری نتایج انتخابات متهم کرده‌اند، گفت: انتخابات بین تمام احزاب رقابتی بود. هیچ گونه نقضی درباره نتایج وجود ندارد و تمام اقدامات لازم برای ممانعت از دستکاری نتایج اتخاذ شد. ما با ناظران، رأی دهندگان و شهروندان صحبت کرده‌ایم و هیچ مشکلی طی روند انتخابات وجود ندارد.

به گزارش شفق نیوز، وی گفت: نتایج رقابتی بود و این مسئله جدیدی درباره امور سیاسی عراق نیست. اوضاع طی روز رأی گیری آرام و منظم بود و دلیلی برای اتهامات درباره تقلب و دستکاری نتایج وجود ندارد. هر فردی که شکایت دارد باید شکایت خود را به کمیسیون انتخابات ارائه کند. هیئت ما هیچ گونه فریبی طی روزهای انتخابات مشاهده نکرده است. امیدواریم اوضاع بعد از انتخابات نیز آرام باشد. این به نفع مردم عراق برای بهبود وضعیت دموکراسی است.

این مسئول گفت: هیچ نقضی درباره روند انتخابات صورت نگرفته است و ما از همگان می‌خواهیم بی طرف باشند. ما ارقام رسمی را در نظر می‌گیریم که کمیسیون انتخابات آن را اعلام کند. هیچ گونه تناقض یا اختلافی وجود ندارد. احزاب احتمالا ارقام داخلی از سوی نمایندگانشان داشته باشند. اگر شک و تردیدی دارند باید شکایت‌هایشان را به کمیسیون ارائه کنند و طبق قانون با آن برخورد خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین