کد خبر: ۷۳۳۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

ابتلای ۱۵ درصد مادران باردار به میگرن

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: حدود ۱۵ درصد از مادران باردار در سه ماهه اول بارداری خود به سردردهای میگرنی دچار می‌شوند.
ابتلای ۱۵ درصد مادران باردار به میگرن
آفتاب‌‌نیوز :

نوشین یمانی در رابطه با میگرن در دوران بارداری، اظهار کرد: میگرن، یکی از اختلالات شایع در دوران بارداری است که حدود ۱۵ درصد از مادران باردار در سه ماهه اول بارداری خود به سردردهای میگرنی دچار می‌شوند و در بیشتر موارد این سردردها بعد از گذشت سه ماهه اول فروکش می‌کند.

وی با بیان اینکه افرادی که پیش از بارداری به میگرن مبتلا بوده‌اند امکان دارد اثرات متفاوتی را تجربه کنند، افزود: در برخی موارد ممکن است شدت سردردهای میگرنی در دوران بارداری کاهش پیدا کند و فرد سردردهای کمتری را تجربه کند و یا تاثیر عکس داشته و باعث افزایش سردردهای میگرنی شود.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد تصریح کرد: درمان در دوران بارداری با محدودیت‌هایی رو به رو بوده که در این دوره علاوه بر سلامت مادر، باید سلامت جنین را نیز در نظر گرفت؛ از این‌رو بیمار و پزشک باید از برخی درمان‌ها صرف‌نظر کنند تا آسیبی به جنین وارد نشود.

یمانی در رابطه با درمان سردرد میگرن در دوران بارداری، خاطرنشان کرد: استراحت در محیط تاریک و آرام، مصرف داروی سوماتریپتان، کمپرس آب سرد یا گرم، ماساژ مناطق درد و نوشیدن آب کافی راهکارهای تجویز شده توسط پزشک برای درمان میگرن در دوران بارداری است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین