کد خبر: ۷۳۶۲۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴

وعده وزارت راه درخصوص قیمت بلیت هواپیما

آدم نژاد گفت: شاهد تغییراتی در نرخ بلیت هواپیما در جلسه شورای عالی هواپیمایی خواهیم بود.
وعده وزارت راه درخصوص قیمت بلیت هواپیما
آفتاب‌‌نیوز :

شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای آذر ماه تغییراتی در ظرفیت هواپیما‌ها رخ می‌دهد، گفت: با توجه به مصوبه وزارت بهداشت قرار شد ما روش دیگری برای کنترل و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به کار بگیریم.

او با بیان اینکه روش قبلی در حوزه کنترل و رعایت فاصله گذاری اجتماعی روش پر هزینه و کم تاثیری بود، گفت: همه مسافران شهری با انواع ناوگان از جمله اتوبوس مترو و سایر ناوگان در تردد بودند و در کنار هم قرار داشتند، اما تنها در هواپیما باید این فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شد و البته به نظر می‌رسد که این فاصله گذاری تاثیر چندانی هم نداشته است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تست و چک تمامی مسافران در این بخش وجود داشته و ادامه دارد و این موارد همچنان رعایت می‌شود و ضدعفونی و گند زدایی ناوگان حمل و نقل عمومی در مبدا و مقصد همچنان انجام می‌شود. ورود به حوزه حمل ونقل هوایی از ابتدای آذر ماه داشتن کارت واکسن و ثبت آن در سامانه وزارت بهداشت است و اگر فردی واکسن نزده باشد، باید حتما تست پی سی آر ۷۲ ساعت از قبل را به همراه خود داشته باشد.

او تصریح کرد: این مصوبه مشمول افراد زیر ۱۲ سال نمی‌شود و تنها افراد بالای ۱۲ سال را در برمی گیرد و این افراد حتما باید کارت واکسن به همراه داشته باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: از اول آذرماه هموطنان برای ورود به حمل و نقل هوایی باید کارت واکسن یا تست پی سی آر ۷۲ ساعته منفی همراه داشته باشند.

در حالی که مصوبه ظرفیت ۶۰ درصدی از سوی شرکت‌های هواپیمایی رعایت نمی‌شود، آدم‌نژاد تاکید کرد: با توجه به مصوبه وزارت بهداشت از اول آذر، محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در هواپیما لغو می‌شود.

او تصریح کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز مصوبه‌ای مبنی بر ارائه کترینگ به مسافران در بخش حمل و نقل هوایی ارائه نکرده و در صورت تایید ایرلاین‌ها موظف هستند به مسافران ارائه کنند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به افزایش ظرفیت و برداشته شدن محدودیت‌ها و فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل ونقل هوایی جلسه‌ای در شورای عالی هواپیمایی برگزار خواهد شد و در خصوص نرخ بلیت تصمیم گیری خواهد شد. ما شاهد تغییراتی در نرخ بلیت هواپیما خواهیم بود و طبیعی است که این تغییرات و جلسات در جهت کاهش نرخ بلیت خواهد بود. در این جلسه تمامی ابعاد و مشکلات ایرلاین‌ها بررسی خواهد شد و تصمیمات لازم در این زمینه گرفته می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین