کد خبر: ۷۳۶۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶

بازار خودرو قفل شده

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل اراک با اشاره به اینکه بازار خودرو قفل شده گفت: در حال حاضر به طور میانگین تعداد معاملات خودرو کمتر از ۲۰ درصد است و انتظار مردم در رابطه با کاهش قیمت ها از سوی دولت همچنان بالا است.
بازار خودرو قفل شده
آفتاب‌‌نیوز :

حسین نجف آبادی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت خودرو بالا است و روز به روز نیز در حال افزایش است و قدرت خرید مردم هم به صفر رسیده و دولت هم تاکنون اقدامی در رابطه با ثبات قیمت خودرو انجام نداده است.

وی افزود: در این راستا مردم انتظار داشتند قیمت از سوی دولت شکسته شود که تاکنون دولت اقدامی در این رابطه انجام نداده است و تنها گفته شده که فروش های قرعه کشی سال آینده حذف می شود. مردم با شنیدن یک صحبت از دولت سریعا اقدام به افزایش قیمت می‌کنند و برخی خریداران نیز مجبور به خرید هستند اما در اصل، بازار خودرو قفل شده و مثل گذشته معاملات انجام نمی شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل اراک تصریح کرد: در حال حاضر به طور میانگین تعداد معاملات خودرو کمتر از ۲۰ درصد است و انتظار مردم در رابطه با کاهش قیمت ها از سوی دولت همچنان بالا است.

نجف آبادی در خصوص سایت دیوار بیان کرد: این افزایش قیمت های نجومی از طریق همین سایت ها انجام می شود، قیمت بازار با نمایندگی اختلاف دوبرابری دارد و اگر قیمت دولتی به دست مردم برسد بازار بهبود پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به فروش به صورت قرعه کشی از سوی نمایندگی ها اضافه کرد: در صورتیکه این قرعه کشی ها از سوی دولت حذف شود و مردم مستقیم بتوانند با قیمت دولتی خودرو را از نمایندگی دریافت کنند بازار به تعادل و بهبود خواهد رسید و در این شرایط افراد سودجو نیز نمی توانند سودجویی کنند. باعث افزایش قیمت در اصل نمایندگی های فروش ایران خودرو و سایپا هستند که مستقیم خودرو را به دست مصرف کننده نمی رسانند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل اراک گفت: با توجه به شرایط نامناسب ایجاد شده در بازار خودرو و از طرفی مالیات هایی که نمایشگاه داران باید در این بازار کساد پرداخت کنند و همچنین استیجاری بودن بسیاری از نمایشگاه ها، از ۳۵۰ واحد دارای مجوز حدود ۱۰۰ نفر مجوزهای خود را باطل کرده و اقدام به خرید و فروش در بازار آزاد کرده اند. در حال حاضر بیش از ۱۷۰ نفر در این صنف دارای مجوز فعالیت هستند.

نجف آبادی خاطرنشان کرد: واردات خودرو تاثیری در بازار خودروهای داخلی ندارد، اما در خودروهای هم ردیف خود می‌تواند تاثیرات خوبی داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین