کد خبر: ۷۴۲۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
سایپا به سمت خودکفایی کامل در حرکت است

معاون اقتصادی وزارت کار: صنعت خودرو لوکوموتیو و پیشران صنعت کشور است

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و جمعی از مدیران ارشد این مجموعه از مرکز تحقیقات و نوآوری و خطوط تولید سایپا بازدید کرده و در جلسه مشترک با اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد سایپا در خصوص برنامه‌های آتی و توسعه‌ای این گروه به تبادل نظر پرداختند.
معاون اقتصادی وزارت کار: صنعت خودرو لوکوموتیو و پیشران صنعت کشور است
آفتاب‌‌نیوز :

احمد خانی نوذری، در بازدید از مرکز تحقیقات سایپا و خط تولید خودروی شاهین، اظهار کرد: صنعت خودرو، لوکوموتیو صنعت کشور است لذا با فعالیت گسترده این بخش، سایر صنایع وابسته هم فعال می شوند.

به گزارش روابط عمومی سایپا، وی با بیان اینکه سایپا در سال های گذشته تولیدکننده پراید بود و این امر به شدت فعالیت گروه خودروسازی سایپا را زیر سوال برده بود، تصریح کرد: با حذف خودروی پراید از خطوط تولید، سایپا توانست تصویر ذهنی مردم نسبت به این خودروساز را تغییر دهد.

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با طراحی و ورود محصولات جدید مردم متوجه خواهند شد که سایپا به پیشرفت های خوبی دست یافته است، گفت: گروه خودروسازی سایپا ظرفیت شایسته و قابل تحسینی دارد که به واسطه این امر می تواند هر سال یک خودروی جدید طراحی، تولید و روانه بازار کند.

وی افزود: اگر سیاست گذاران و تصمیم گیران صنعت خودرو به شرکت های خودروساز انگیزه فعالیت دهند، خودروسازان با توجه به پتانسیل هایی که دارند می توانند صنعت خودرو را متحول کنند و اشتغال جوانان را افزایش دهند.

خانی نوذری تاکید کرد: گروه خودروسازی سایپا با نشاط، پویایی و پشتوانه قوی فنی و مهندسی می تواند مسیر توسعه خود را دنبال کند.

سایپا؛ به سمت خودکفایی کامل در حرکت است

همچنین، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد نیز که معاون وزیر کار را در این بازدید همراهی می کرد، گفت: در یک مقطع زمانی، گروه خودروسازی سایپا تنها مونتاژ کار بود اما اکنون به واسطه ارتقاء سطح علمی و فنی توانسته در بخش های مهم تولید خودرو به خودکفایی برسد.

حسین عامریان اظهار کرد: تلاش ها و فعالیت هایی که در سایپا صورت می گیرد نشان می دهد این گروه خودروسازی روند توسعه ای را در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: در یک مقطع زمانی گروه خودروسازی سایپا تنها خودرو مونتاژ می کرد، ولی اکنون این مجموعه طراحی و تولید خودرو را دنبال می کند و به واسطه ارتقاء سطح علمی و فنی توانسته در بخش های مهم تولید خودرو به خودکفایی برسد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد خاطرنشان کرد: با تدابیر و برنامه های توسعه ای که گروه خودروسازی سایپا در حال دنبال کردن است، آینده خوبی را می توان برای این شرکت خودروساز متصور بود.

وی از سیاست گذاران خواست که به صنعت خودرو بیشتر توجه کنند تا این بخش بتواند مسیر توسعه ای خود را در شرایط هموار دنبال کند و بازدهی بیشتری داشته باشد.

عامریان با تاکید بر اینکه صنعت خودرو می تواند یک مجموعه سودده باشد، گفت: اگر بسترهای مناسب برای تولید و طراحی های جدید خودرو فراهم شود، شرکت های خودروساز، سوددهی بیشتری خواهند داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین