کد خبر: ۷۴۳۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰

جهاد کشاورزی: محصولات کشاورزی ایران سالم است

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه محصولات کشاورزی کشور از سلامت کامل برخوردار است، گفت: ایران در جهان جزو کشور‌هایی است که کمترین مصرف کود شیمیایی در واحد سطح را داراست.
جهاد کشاورزی: محصولات کشاورزی ایران سالم است
آفتاب‌‌نیوز :

«محمدمهدی برومندی» افزود: کمترین مصرف کود شیمیایی در واحد سطح را در جهان، دو کشور سوریه و مراکش دارند و پس از این کشور‌ها ایران در رتبه سوم قرار دارد و مصرف کود در ایران از کشور‌های اروپایی و بسیاری کشور‌های دیگر کمتر است.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان‌کرد: اطمینان می‌دهم که محصولات کشاورزی و غذای ایران در سلامت کامل است و برخی صحبت‌های مطرح شده درباره غیر استاندارد بودن محصولات و میزان نیترات در محصولات کشاورزی به‌طور کامل بی اساس است.

برومندی ادامه‌داد: در یک سال اخیر به دلیل حذف یارانه ۴۲۰۰ تومانی و افزایش قیمت کود‌های وارداتی، حتی با کم مصرفی کود مواجه بودیم و به هیچ وجه محصول ایرانی به دلیل وجود مقادیر غیر استاندارد نیترات در آن از کشور‌های دیگر برگشت نخورده است.

وی گفت: در محیط‌های گلخانه‌ای، تولیدات گلخانه‌ای هم دارای مسوول فنی است و نظارت کلی بر این تولیدات انجام می‌شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه‌داد: سالیانه هشت میلیون تن نواع محصولات کشاورزی از کشور صادر می‌شود که اگر کوچکترین مشکلی در کشاورزی وجود داشت این میزان صادرات هرگز انجام نمی‌شد.

سال گذشته با وجود تحمل خشکسالی بسیار سخت، علاوه بر تامین غذای کشور، ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی در بخش کشاورزی به دست آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین