کد خبر: ۷۴۸۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۷

پیش‌بینی بارش‌های شدید/ زمستان ۱۴۰۰ انباشت برف افزایش می‌یابد

مقام مسئول سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های شدید برف و باران در مناطق غربی، گفت: زمستان ۱۴۰۰ انباشت برف نسبت به زمستان گذشته افزایش می‌یابد.
پیش‌بینی بارش‌های شدید/ زمستان ۱۴۰۰ انباشت برف افزایش می‌یابد
آفتاب‌‌نیوز :

احد وظیفه اظهار کرد: در جنوب کشور تقریباً ۲ سالی بود که بارندگی قابل توجهی نداشتیم. در بارندگی‌های اخیر گرچه شدید بود و به برخی مناطق خسارت وارد کرد، اما برای جنوب فارس، جنوب کرمان، خراسان جنوبی، بخش‌های عمده‌ای از سیستان و بلوچستان و هرمزگان شاهد بارندگی‌های خوبی بودیم.

وی با یادآوری این‌که حدود یک ماه قبل اعلام شد مخازن سد‌های هرمزگان تقریباً خالی شده است، افزود: با بارندگی‌های شدید اخیر، سد‌های این منطقه از جمله میناب سرریز شد.

وی با تأکید بر این‌که بارندگی‌ها برای جبران کم‌بارشی‌های جنوب و جنوب شرق کشور بسیار خوب بوده است، تصریح کرد: اما در پاییز و بازه سپری شده از زمستان، غرب کشور با کم‌بارشی خیلی جدی روبروست.

وی ادامه داد: تا امروز کرمانشاه ۷۰ درصد از بارندگی‌های امسال را دریافت نکرده است. همچنین در استان‌های لرستان، ایلام و کردستان با کم‌بارشی خیلی شدیدی مواجه هستیم.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارندگی‌های پیش رو به تدریج بخشی از کم‌بارشی از غرب به خصوص در استان‌های ایلام، لرستان و کرمانشاه را جبران کند.

وظیفه با تأکید بر این‌که در جبهه جدید بارشی که زوارد کشور شده استان‌های مذکور بیشترین بارش را دریافت خواهند کرد، اضافه کرد: هفته پیش رو برای غرب و عرض‌های شمالی کشور، دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، قزوین و سمنان که با کم‌بارشی مواجه هستند، بارندگی‌هایی خوبی خواهیم داشت که مقداری از کم‌بارشی جبران خواهد شد.

وی بیان کرد: بارش‌های امسال نمی‌تواند کم‌بارشی سال‌های اخیر در مناطق غرب و شمال شرق را جبران کند و همچنان نمی‌توانیم بگوییم که برای ماه‌های پیش رو کم‌بارشی‌ها جبران می‌شود.

وی همچنین با بیان این‌که زمستان امسال به لحاظ دما پایین‌تر از زمستان گذشته است، گفت: انباشت برف زمستان امسال بیشتر از گذشته خواهد بود. زمستان امسال در بحث بارش‌ها نرمال است، اما به احتمال زیاد کم‌بارشی‌های گذشته غرب و شمال شرق، جبران نخواهد شد.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی افزود: اوج بارش‌ها در روز‌های جمعه و شنبه هفته آینده برای استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی است.

وظیفه تأکید کرد: به‌تدریج این سامانه بارشی مناطق مرکزی کشور را در بر می‌گیرد. هفته بعد نیز در جنوب شرق کشور از جمله هرمزگان، سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی فارس، بارش‌های خوبی خواهند داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین