کد خبر: ۷۵۰۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

فرق بین افسردگی پس از زایمان و گرفتگی خلق چیست؟

کارشناس مامایی گفت: شدت گرفتگی خلق دو هفته بعد از زایمان کاهش پیدا می‌کند اما افسردگی پس از زایمان مدت طولانی‌تری ادامه پیدا می‌کند.
فرق بین افسردگی پس از زایمان و گرفتگی خلق چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

فائضه صالحی در رابطه با افسردگی پس از زایمان و گرفتگی خلق، اظهار کرد: افسردگی پس از زایمان با گرفتگی خلق بعد از زایمان متفاوت بوده و گرفتگی خلق ناشی از تغییرات هورمونی پس از زایمان بوده و شایع‌تر است.

وی با بیان اینکه شدت گرفتگی خُلق پس از زایمان حدود ۲ تا ۳ هفته بعد از زایمان کمتر می‌شود، افزود: حمایت روحی از مادر، اصلی‌ترین راه درمان گرفتگی خُلق یا بیبی بلوز است.

این پزشک با بیان اینکه افسردگی پس از زایمان تنها برای هفته‌های اول بعد از زایمان نیست و مدت طولانی‌تری باقی می‌ماند، تصریح کرد: افسردگی پس از زایمان باعث می‌شود مادر از پس زندگی روزمره خود هم برنیاید که نیاز به مراجعه به متخصص و انجام درمان دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که کدام مادران در معرض خطر افسردگی پس از زایمان هستند، گفت: افرادی که سابقه اضطراب، افسردگی یا اختلالات روانی دیگر دارند بیشتر در معرض افسردگی پس از زایمان هستند.

صالحی با بیان اینکه افرادی که بارداری ناخواسته داشتند و نتوانستند با تولد فرزند کنار بیایند، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی پس از زایمان هستند، خاطرنشان کرد: درمان افسردگی پس از زایمان اگر زودتر آغاز شود، نتیجه بهتری می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین