کد خبر: ۷۵۰۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

مهمترین تهدید‌های سال ۲۰۲۲ را بشناسید

شرکت اکسپریان پیش‌بینی سالانه خود را منتشر کرد و هشدار داد که پنج تهدید کلاهبرداری در سال جدید وجود دارد.
مهمترین تهدید‌های سال ۲۰۲۲ را بشناسید
آفتاب‌‌نیوز :

 با توجه به اینکه کاربران به رویکرد دیجیتال برای مواردی از جمله خرید، دوستیابی و سرمایه‌گذاری ادامه می‌دهند، کلاهبرداران نیز راه‌های جدید و مبتکرانه برای ارتکاب کلاهبرداری در این حوزه‌ها پیدا می‌کنند. طرح‌های عاشقانه و ارزهای دیجیتال در صدر فهرست تهدیدات «اکنون بخرید، بعدا پرداخت کنید» امسال قرار دارند.

به نقل از هلپ نت، فضای «اکنون بخرید، بعدا پرداخت کنید» اخیرا رشد زیادی داشته است. در واقع تعداد کاربران آن در ایالات متحده از سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۰۰ درصد در سال رشد کرده و به ۴۵ میلیون کاربر فعال در سال ۲۰۲۱ رسیده است که بیش از ۲۰.۸ میلیارد دلار هزینه می‌کنند. کلاهبرداران بدون وجود ابزارهای راستی‌آزمایی هویت و کاهش تقلب از برخی شرکت‌ها و کاربران در سال ۲۰۲۲ سوءاستفاده خواهند کرد که در ذیل به برخی از این موارد اشاره شده است.

اکنون بخرید، هرگز پرداخت نکنید

وام‌دهندگان «اکنون بخرید، بعدا پرداخت کنید» شاهد افزایش ۲ نوع کلاهبرداری سرقت هویت و کلاهبرداری هویت مصنوعی خواهند بود. زمانی که یک کلاهبردار از ترکیب اطلاعات واقعی و جعلی برای ایجاد یک هویت کاملا جدید استفاده می‌کند منجر به زیان قابل‌توجهی برای وام‌دهندگان «اکنون بخرید، بعدا پرداخت کنید» خواهد شد.

مراقب کلاهبرداری‌ با ارزهای دیجیتال باشید

در حال حاضر ارزهای دیجیتال مرسوم‌تر شده‌اند و کلاهبرداران نیز به سرعت دست به دامان آن شده‌اند. طبق گزارش کمیسیون فدرال تجارت، گزارش‌های کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری سر به فلک کشیده است، به‌ طوری‌ که نزدیک به ۷۰۰۰ نفر از اکتبر ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ در مجموع بیش از ۸۰ میلیون دلار ضرر کرده‌اند. در سال ۲۰۲۲، کلاهبرداران حساب‌های ارز دیجیتال را برای استخراج، ذخیره و انتقال وجوه دزدیده شده مانند میلیاردها دلار محرک که توسط کلاهبرداران کلاهبرداری شده‌اند، راه‌اندازی می‌کنند.

مشکلات حملات باج افزار ۲ برابر می‌شود

۵۹۰ میلیون دلار فعالیت مرتبط با باج افزار در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۱ وجود داشت که بر اساس گزارش‌ها از ارزش ۴۱۶ میلیون دلاری گزارش شده برای کل سال ۲۰۲۰ بیشتر است. باج‌افزار در سال ۲۰۲۲ یک تهدید کلاهبرداری قابل‌ توجه برای شرکت‌ها خواهد بود زیرا کلاهبرداران نه تنها به دنبال باج هنگفتی برای به دست‌آوردن کنترل مجدد هستند بلکه مجرمان نیز داده‌های شرکت هک‌ شده را سرقت خواهند کرد و این امر منجر به از دست دادن فروش شرکت‌ها به دلیل توقف ناشی از حمله باج می‌شود و به کلاهبرداران امکان می‌دهد به داده‌های دزدیده شده مانند اطلاعات شخصی کارکنان، سوابق منابع انسانی و موارد دیگر دسترسی پیدا کرده و از آن‌ها درآمد کسب کنند و کارمندان شرکت را در معرض آسیب‌پذیری قرار دهند.

افزایش کلاهبرداری از روابط عاشقانه

از آنجایی که کاربران در همه‌گیری به دنبال برنامه‌های دوستیابی و رسانه‌های اجتماعی بودند، کلاهبرداران فرصتی را برای ایجاد روابط صمیمی و قابل اعتماد بدون نیاز به ملاقات حضوری یافتند. مرکز شکایات جرایم اینترنتی اداره تحقیقات فدرال از اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۱ جولای ۲۰۲۱، بیش از ۱۸۰۰ شکایت در رابطه با کلاهبرداری‌های عاشقانه آنلاین دریافت کرده که منجر به ضرر حدود ۱۳۳ میلیون دلاری شده است.

کلاهبرداری‌های عاشقانه همچنان افزایشی است زیرا کلاهبرداران از این روابط برای درخواست پول یا وام برای پوشش هر چیزی از هزینه‌های سفر گرفته تا هزینه‌های پزشکی سوءاستفاده می‌کنند.

سوءاستفاده از سالمندان دیجیتال افزایش خواهد یافت

بر اساس آخرین گزارش بینش جهانی شرکت اکسپریان فعالیت آنلاین ۲۵ درصد افزایش یافته است و این افزایش مرتبط با افراد جدید، مخاطبان جدیدی برای حمله کلاهبران فراهم خواهد کرد و می‌تواند منجر به میلیاردها دلار ضرر در سال ۲۰۲۲ شود. طبق تحقیقات، زیان بازرگانان ناشی از کلاهبرداری پرداخت آنلاین در دوره بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ از ۲۰۶ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

به همین دلیل است که کسب‌وکارها باید برای پیش‌بینی کلاهبرداری‌های آینده و کاهش زیان‌های مالی، ابزارهای مناسب پیشگیری از کلاهبرداری را در اختیار داشته باشند. کاتلین پیترز، مدیر ارشد نوآوری در آمریکای شمالی، گفت: کسب‌وکار و کاربران باید از خلاقیت و چابکی که کلاهبرداران امروز استفاده می‌کنند، به‌ ویژه در دنیای دیجیتال آگاه باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین