کد خبر: ۷۵۷۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
کاهش محسوس دما در نیمه شمالی

بارش باران در اغلب مناطق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور طی امروز و فردا خبر داد و شرایط آب و هوایی کشور طی روزهای آتی را تشریح کرد.
بارش باران در اغلب مناطق کشور
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان درباره وضعیت آب و هوایی کشور طی روزهای آتی، گفت: امروز (جمعه ۱۳ اسفند ماه) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، خراسان شمالی، تهران، البرز، شمال خراسان رضوی و برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، قزوین، سمنان، مازندران، گلستان، بوشهر، نیمه غربی اصفهان و نیمه غربی فارس بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات به صورت برف رخ می‌دهد.

وی افزود: همچنین در برخی مناطق زنجان، بوشهر، یزد، خراسان جنوبی، همدان، مرکزی، قم، گیلان، نیمه شرقی فارس، نیمه شرقی اصفهان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، غرب کرمان و غرب هرمزگان بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

ضیاییان‌ادامه داد: در روز شنبه ۱۴ اسفند ماه در برخی مناطق کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و جنوب آذربایجان غربی بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت انتظار می رود.

ضیاییان گفت: در عین حال بعدازظهر یکشنبه ۱۵ اسفند ماه با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق غرب و شمال غرب کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد. یکشنبه در غرب، شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و زاگرس جنوبی و برخی مناطق مرکز و شمال شرق کشور و دوشنبه در برخی مناطق شمال شرق کشور بارش پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز توده گرد و خاک که از عراق وارد کشور شده سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از شمال غرب کشور می‌شود، گفت: همچنین امروز در نیمه شمالی کشور، سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال فارس، شنبه در سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان و استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز، دوشنبه در غرب، جنوب غرب، مرکز شرق و جنوب شرق کشور و سه شنبه در مرکز شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

وی تاکید کرد: امروز و فردا در نیمه شمالی کشور کاهش محسوس دما رخ می دهد. همچنین امروز تا ظهر شنبه دریای خزر و خلیج فارس مواج است.

ضیاییان درباره وضعیت آب و هوایی تهران نیز گفت: امروز جمعه ۱۳ اسفند ماه هوای تهران نیمه ابری تا ابری همراه با گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۶ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد است. شنبه ۱۴ اسفند ماه نیز آسمان تهران قسمتی ابری همراه با وزش باد و در اواخر وقت وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای هوا نیز ۱۴ و چهار درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین