کد خبر: ۷۷۸۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

چرا باید "صبحانه" بخوریم؟

یک کارشناس تغذیه وعده صبحانه را مهمترین وعده غذایی برای سلامت بدن عنوان کرد و افزود: این وعده تامین کننده اصلی انرژی بدن برای انجام فعالیت های روزانه و یادگیری است.
چرا باید
آفتاب‌‌نیوز :

سهیل عباسی با اشاره به اهمیت وعده صبحانه در میان وعده های غذایی گفت: صبحانه اولین وعده ای است که بدن بعد از بیداری می تواند با صرف آن مواد مغذی را کسب کند، بنابراین مهم است که برای رساندن مواد مغذی به بدن حتما این وعده صرف شود.

عباسی گفت: پس از بیدار شدن، بدن و بویژه مغز نیاز به انرژی دارد و این انرژی از قند خون تامین می شود و اگر وعده غذایی هنگام صبح صرف نشود در حقیقت قند کافی برای بدن تامین نمی شود.

وی افزود: اگر افراد از خوردن صبحانه اجتناب کنند، قندی وارد بدن نشده و بنابراین بدن و بویژه مغز هم کارایی لازم را ندارند و همین می شود که عدم صرف صبحانه تاثیر مستقیمی در کاهش کارایی مغز و بویژه یادگیری خواهد داشت.

این کارشناس تغذیه گفت: از طرفی با صرف صبحانه فرد قند کافی را دریافت کرده و در میان وعده ها و یا وعده نهار و شام پرخوری نمی کند بنابراین عملا با صرف صبحانه جلوی پرخوری و چاقی افراد گرفته می شود و افرادی که صبحانه صرف نمی کنند بیشتر در معرض ابتلا به چاقی هستند.

وی افزود: از طرفی صرف این وعده به صورت غیرمستقیم از ابتلا به دیابت پیشگیری می کند، چرا که با صرف این وعده این افراد در طول روز کمتر پرخوری کرده و کمتر انواع تنقلات و کیک و کلوچه را مصرف می کنند و در نتیجه احتمال ابتلا به دیابت هم کاهش می یابد.

عباسی وعده صبحانه را بهترین وعده برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن عنوان کرد و افزود: در وعده صبحانه افراد غالبا از شیر و تخم مرغ و کره بادام زمینی و خوراک لوبیا و عدسی استفاده می کنند که این خوراکی ها منابع خوبی برای تامین پروتئین به شمار می روند.

وی افزود: همچنین صرف لبنیاتی مانند شیر و پنیر در این وعده می تواند به بدن برای تامین کلسیم مورد نیازش کمک کند.

وی گفت: صبحانه خوردن بهتر از صبحانه نخوردن است و چندان اهمیتی ندارد که چه خوراکی هایی مصرف شود. همین که صرف وعده صبحانه بتواند قند و انرژی مورد نیاز اول صبح بدن را تامین کند، کافی است. البته مصرف خوراکی هایی مانند شیر، تخم مرغ، پنیر و گردو، خوراک لوبیا و عدسی مواد غذایی مناسبی برای این وعده به شمار می روند.

وی افزود: آنچه مهم است اهمیت وعده صبحانه است و توصیه می شود افرادی که نسبت به صرف این وعده مقاومت می کنند، صرف چند لقمه کوچک هم که شده در برنامه غذایی خود داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین