کد خبر: ۷۸۱۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

روزانه ۲ لیوان از این "شربت انرژی‌زا" میل کنید

یک دکترای طب طبیعی به تشریح خواص بی نظیر "تخم شربتی" پرداخت.
روزانه ۲ لیوان از این
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر هانیه ناصری با اشاره به خواص بی نظیر تخم شربتی، گفت: این دانه ارزشمند سرشار از کلسیم، منیزیم و روی بوده و برای بهبود بیماری میگرن عالی است و اگر به همراه عرقی جاتی مانند نسترن، بیدمشک و عناب میل شود، بسیار به درمان تنش های دردی انواع میگرن کمک می‌کند.

ناصری به طبع معتدل دانه تخم شربتی اشاره کرد و افزود: طبع این دانه اندکی متمایل به گرمی است و در تابستان به همراه شربت های سنتی مانند شربت آب لیمو یک نوشیدنی سالم و ساده محسوب می شود که سرشار از انواع ویتامین ها، کلسیم، پتاسیم و آنتی اکسیدان است و برای رفع عطش در فصل تابستان مناسب است.

وی افزود: تخم شربتی دارای خاصیت خنک کنندگی است و دمای بدن را کاهش داده و به رفع عطش کمک می کند، بنابراین توصیه می شود روزانه یک تا دو لیوان از شربت این دانه مصرف شود، به شرط آنکه از شیرین کننده های طبیعی مانند عسل در آن استفاده شده باشد.

وی به تامین انرژی روزانه بدن از طریق مصرف این دانه ارزشمند اشاره کرد و افزود: خوردن شربت تخم شربتی به همراه غذا سبب می شود مواد نشاسته ای به تدریج قند موجود در خود را آزاد کنند و افراد در طول روز از انرژی لازم برخوردار باشند.

ناصری به خواص تخم شربتی در جلوگیری از احساس گرسنگی اشاره کرد و افزود: دانه های ژلاتینی تخم شربتی از آب تشکیل شده و کالری هم ندارد و چون آب به مدت طولانی در بدن باقی می ماند، باعث ایجاد احساس سیری در بدن می شود.

این دکترای طب طبیعی به خواص تخم شربتی در تنظیم قند خون بدن هم اشاره کرد و افزود: مصرف تخم شربتی به همراه آب لیموی تازه و یا رنده شده سیب یا زرد آلو یک نوشیدنی سالم است که موجب تنظیم قند خون در طول روز می شود.

ناصری از تخم شربتی به عنوان خوشبو کننده دهان نیز یاد کرد و افزود: افرادی که دهان بد بو دارند می توانند برای رفع بوی بد دهان خود در وعده ناهار و شام یک قاشق مرباخوری تخم شربتی را به همراه یک فنجان آب گرم و مقداری گلاب مصرف کنند.

این کارشناس گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: تخم شربتی به دلیل خواص ضد قارچی، ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد میکروبی برای پیشگیری از زخم دهان، نفس بد بو، پلاک و پوسیدگی دندان بسیار مفید است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین