کد خبر: ۷۸۱۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴

پرواز عجیب ۱۴ ساعته از دبی تا استرالیا با حفره‌ای در بدنه هواپیما

یک کارشناس هوانوردی معتقد است هواپیمایی که ۱۴ ساعت با حفره بزرگی در بدنه خود پرواز کرد، یک مورد در میلیون است.
پرواز عجیب ۱۴ ساعته از دبی تا استرالیا با حفره‌ای در بدنه هواپیما
آفتاب‌‌نیوز :

مسافران پرواز امارات از دبی به بریزبن استرالیا روز جمعه گذشته، هنگام پیاده‌شدن از هواپیما از دیدن این حفره شوکه شدند.

این شرکت هواپیمایی می‌گوید که سوراخ روی بدنه زمانی ایجاد شد که یکی از لاستیک‌های ایرباس ای۳۸۰ اندکی پس از بلند شدن ترکید. هیچ مسافری در این پرواز آسیب ندید و هواپیما طبق برنامه‌ریزی سفر به مقصد رسید.

یوهانس بورو، خلبان و مدرس ارشد مطالعات هوانوردی در دانشگاه کینگستون لندن به یورونیوز می‌گوید که این حادثه بسیار غیرعادی است.

وی اضافه می‌کند: «احتمالا یک مورد در میلیون است و چیز نیست که هر روز ببینیم.»

یکی از مسافران این پرواز به نام پاتریک به یکی از رسانه‌های استرالیا گفت که حدود ۴۵ دقیقه پس از پرواز صدای هشدار دهنده‌ای را شنید.

وی گفت: «یک صدای بلند بود و من از طریق کف هواپیما آن را نیز احساس کردم.»

وی در ادامه افزود که «خدمه همچنان آرام باقی مانند، سرو غذا را متوقف کردند و بال‌ها و موتورها را بررسی کردند.»

این هواپیما با نزدیک شدن به فرودگاه بریزبن به نیروهای کنترل‌کننده ترافیک هوایی اطلاع داد که در هنگام فرود به خدمات اضطراری نیاز دارند.

این حادثه که جمعه گذشته رخ داد سر و صدای زیادی کرد. برخی در شبکه‌های اجتماعی این سوال را مطرح کردند که چرا پس از تشخیص حادثه، خدمه پرواز تصمیم گرفتند مسیر را ادامه دهند.

یوهانس بورو توضیح می‌دهد اگر هیچ «نشانه‌ای» در سیستم پیدا نشود خدمه نمی‌توانند کار زیادی انجام دهند چرا که آسیب به بخش بیرونی هواپیما وارد شده است. اما اگر حفره در محفظه‌ای که هوا تحت فشار است ایجاد می‌شد، ماجرا فرق می‌کرد.

دکتر بورو می‌گوید: «اگر به‌عنوان خلبان صدای بلندی را بشنوید ابتدا خدمه متوقف می‌شوند و اقدام به بازرسی و نگاه کردن به بیرون هواپیما می‌کنند. در این مورد البته آن‌ها نتوانستند چیزی ببینند چراکه حفره در پایین بود.»

هیچ دوربینی در این بخش از هواپیما وجود ندارد و هیچ سنسوری نیز برای بررسی سوراخ‌ها نیست. این کارشناس هوانوردی اضافه می‌کند که «با بررسی‌های بصری و نشانگرهایی که مشکلی را نشان نمی‌دهند خلبان‌ها دلیلی برای نگرانی بیش از حد نداشتند.»

بررسی سومی که آن‌ها احتمالا انجام داده‌اند، تماس با فرودگاه دبی است تا ببینند آیا بخشی از هواپیما در حین بلند شدن از بدنه جدا شده است یا خیر. اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که در باند فرودگاه چیزی پیدا نشد.

مسافران پرواز، سر و صدایی بیشتر از حالت عادی را در این پرواز تجربه کردند اما به گفته متخصصان هوانوردی در خطر نبودند.

هواپیمایی امارات در پاسخ به «نقص فنی» هواپیما در روز جمعه اضافه کرد که «فیرینگ (پسارگیر) به‌طور کامل از سوی مهندسان، شرکت ایرباس و تمامی مقامات مربوطه تعویض، بررسی و پاکسازی شده است.»

این سازمان تاکید کرد که ایمنی مسافران و خدمه همیشه اولویت اصلی ما بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین