کد خبر: ۷۸۷۲۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
اتحادیه اروپا به ایران گفته تا ۲۴ مرداد پاسخ مثبت یا منفی را اعلام کنید

پیشنهادات جدید اتحادیه اروپا به ایران برای احیای برجام

وال استریت ژورنال گزارش داده است که اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای، پیشنهاداتی را به ایران ارائه داده است. در این متن آمده است که اگر تهران همکاری کند، ایالات متحده و سایر طرف‌های گفتگو از شورای حکم می‌خواهند که تحقیقات را کنار بگذارند. در پیش‌نویس این پیشنهاد از سوی اتحادیه اروپا، ایران با پرداختن به نگرانی‌های آژانس قبل از اجرایی شدن توافق موافقت می‌کند و می‌گوید انتظار می‌رود ایران به سؤالات آژانس «با هدف شفاف‌سازی» پاسخ دهد.
پیشنهادات جدید اتحادیه اروپا به ایران برای احیای برجام
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده است که دیپلمات‌های اتحادیه اروپا در میانه بحث و گفتگوها بر سر توافق هسته‌ای، یک پیشنهاد جدید مهم به تهران ارائه داده‌اند.

این پایگاه آمریکایی هدف از امتیاز مورد ادعای طرف‌های اروپایی را پایان سریع تحقیقات سازمان ملل درباره فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران عنوان کرده است.

گفته شده در پیش‌نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا، از ایران خواسته شده تا به نگرانی‌های آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای قبل از اجرایی شدن توافق بپردازد و به سوالات آژانس «با هدف شفاف‌سازی» پاسخ دهد.

در این متن آمده است که اگر تهران همکاری کند، ایالات متحده و سایر طرف‌های گفتگو از شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهند که تحقیقات مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای گذشته را متوقف کنند.

تیم اتحادیه اروپا که پیش نویس توافق را تهیه کرده، گفته است که این متن نهایی برای احیای توافق هسته‌ای به شمار می‌رود.

براساس گزارش وال استریت ژورنال؛ سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی، از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

پیشنهاد اتحادیه اروپا به ایران برای حل و فصل ماجرای پادمان است.

اگر همه طرف‌های توافق، یعنی آمریکا، ایران، آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین با متن پیشنهادی موافقت کنند، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در شرایط دشواری قرار می‌دهد و اجرای توافق تا حد زیادی متکی بر ارزیابی این نهاد از همکاری تهران می شود.

اتحادیه اروپا گفته تا ۲۴ مرداد پاسخ مثبت یا منفی را اعلام کنید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته است: آماده بازگشت فوری به توافق هسته‌ای با ایران هستیم که در وین مورد مذاکره قرار گرفت. ایران باید از خواسته‌هایی که فراتر از آنچه توافق شده است صرف‌نظر کند و بازگشت به توافق برعهده آن است. با متحدانمان برای همه سناریوها آماده هستیم چه موفق به بازگشت به توافق هسته‌ای شویم و چه نشویم. هیچ توافقی با ایران نخواهیم کرد مگر اینکه به نفع امنیت ملی ما باشد. پیام ما به ایران این است که تهدیدات علیه آمریکایی‌ها از جمله مقام‌های سابق را تحمل نخواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
0
0
اروپایی ها قابل اعتماد نیستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
0
0
مشکل ما آمریکا است چه ربطی به اروپا داره حرف می‌زنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین