کد خبر: ۷۸۷۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۷
نماینده روسیه گفته بود تقریبا درخصوص احیای برجام توافقی صورت گرفته است

رابرت مالی: توافقی با ایران بدست نیامده

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد که توافقی (در مورد مذاکرات هسته‌ای) بدست نیامده است زیرا تا زمانی که در مورد همه مسائل توافق نشود، توافقی وجود نخواهد داشت.
رابرت مالی: توافقی با ایران بدست نیامده
آفتاب‌‌نیوز :

این مقام دولت بایدن جمعه شب گفت: یک متن وجود دارد و از نظر هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا درک مشخصی (در باره آن ) نیز وجود دارد.

به گزارش "پی بی‌اس"، وی ادعا کرد: موضع ما روشن است. اگر ایران آمادگی داشته باشد، ما نیز آماده‌ بازگشت به توافق هسته‌ای هستیم.

این مقام آمریکایی ادامه داد: برای ما این بازگشت از نظر کاهش تحریم‌هایی که باید ارائه دهیم و گام‌هایی که ایران باید برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود بردارد، کاملا مشخص است.

راب مالی در مورد تحقیقات آژانس بین‌المللی اتمی در باره ادعاهای مواد هسته‌ای اعلام نشده در ایران و گزارش نشریه وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه در صورت همکاری ایران با آژانس اتمی، آمریکا و اروپا به بسته شدن پرونده تحقیقات این نهاد بین‌المللی از چند مکان در ایران کمک خواهند کرد، ادعا کرد: ما هیچ فشاری بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای کنار گذاشتن این موضوعات باقی مانده وارد نمی‌کنیم. این موضوعات زمانی بسته خواهند شد که ایران از نظر فنی پاسخ‌های معتبری را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کند. به محض اینکه آن‌ها این کار را انجام دهند و آژانس راضی شود، ما نیز رضایت خود را اعلام خواهیم کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با ادامه سیاست‌های این کشور در مورد تحریم‌های ایران گفت: ما هیچ مذاکره‌ای در خصوص پایین آوردن استانداردهای خود برای تجارت شرکت‌های اروپایی یا سایر شرکت‌ها با ایران انجام نداده‌ایم و این کار را نخواهیم کرد. آن‌ها باید به تحریم‌های ما احترام بگذارند. هر گزارشی در مورد این ادعا که ما استانداردها را پایین خواهیم آورد و در مورد آن‌ها مذاکره خواهیم کرد، کاملاً اشتباه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین