کد خبر: ۷۸۷۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵

در تلاشیم از گاز روسیه بی‌نیاز شویم

صدر اعظم آلمان روز دوشنبه در سخنانی گفت که این کشور در تلاش است تا از گاز روسیه بی‌نیاز شود و محقق شدن این موضوع، حمایت از حق حاکمیت آلمان به شمار می‌آید.
در تلاشیم از گاز روسیه بی‌نیاز شویم
آفتاب‌‌نیوز :

«اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز دوشنبه در سخنانی درخواست برای عدم صدور روادید شینگن برای شهروندان روس ضمن بسته جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را رد کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «کشورهای شمال اروپا و آلمان مخالف جنگ روسیه علیه اوکراین بوده و از وحدت و حق حاکمیت اوکراین حمایت می‌کنند».

صدر اعظم آلمان تاکید کرد: «در تلاش هستیم که از گاز روسیه بی‌نیاز شویم و محقق شدن این موضوع، حمایت از حق حاکمیت آلمان به شمار می‌آید».

بحران کمبود گاز و حامل‌های انرژی در اروپا که تامین کننده اصلی آن روسیه بوده، به مهمترین دغدغه کشورهای اروپایی تبدیل شده است.

با اینکه بسیاری از کشورهای غربی طی سال‌های اخیر مدعی تلاش برای کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی در مبارزه با تغییرات اقلیمی شده‌اند، پس از مواجهه با بحران انرژی ناشی از تحریم روسیه، به بازگشایی نیروگاه‌های قدیمی روی آورده‌اند که با فراورده‌های نفتی و زغال‌سنگ کار می‌کنند.

در همین رابطه «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است کمک به اوکراین در مبارزه با روسیه برای اروپا بهایی دارد که شهروندان این قاره باید مایل به پرداخت آن باشند. این دیپلمات اروپایی در مصاحبه ای که روز پنجشنبه در روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» منتشر شد، گفت: «ما باید به شهروندان خود توضیح دهیم که این، جنگ شخص دیگری نیست. مردم باید بهای حمایت از اوکراین و حفظ وحدت اتحادیه اروپا را بپردازند».

بورل در این مصاحبه گفت که اروپایی‌ها نمی‌توانند در مقابل چنین درگیری‌هایی فقدان همبستگی نشان دهند. وی افزود: «اسپانیا ممکن است از جدا شدن اتحادیه اروپا از روسیه در درازمدت با تبدیل شدن به قطب اصلی برای عرضه گاز طبیعی مایع به اروپا سود ببرد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین