کد خبر: ۷۹۸۳۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

سازمان حقوق بشری: اسرائیل ۸۰۰ فلسطینی را بدون محاکمه بازداشت کرده است

یک سازمان حقوق بشری صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم نزدیک به ۸۰۰ فلسطینی را بدون محاکمه یا اتهام بازداشت کرده است که بالاترین رقم از سال ۲۰۰۸ تاکنون است.
سازمان حقوق بشری: اسرائیل ۸۰۰ فلسطینی را بدون محاکمه بازداشت کرده است
آفتاب‌‌نیوز :

 سازمان حقوق بشری "هموکید" که مرتباً آمار و ارقام ارائه شده از سوی مقامات زندان‌های رژیم صهیونیستی را جمع آوری می‌کند، اعلام کرد، در حال حاضر ۷۹۸ فلسطینی در زندان‌های این رژیم تحت بازداشت اداری هستند، زندانیانی که ممکن است بازداشتشان ماه‌ها ادامه داشته باشد، در حالی که از اتهام خود خبر ندارند و اجازه هم ندارند به مدارک علیه خود دسترسی داشته باشند.

به گزارش روسیا الیوم، این سازمان اعلام کرد، در سال میلادی جاری تعداد بازداشتی‌های اداری افزایش یافته است زیرا رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها، شبانه برای بازداشت فلسطینی‌ها در کرانه باختری یورش برده است.

رژیم صهیونیستی مدعی است از بازداشت اداری برای ممانعت از انجام حملات و سرکوب افراد مسلح خطرناک استفاده می‌کند اما گروه‌های حقوق بشری و فلسطینی‌ها می‌گویند، بازداشت اداری سیستمی است که موجب می‌شود بدون انجام اقدامات قانونی، آزادی وجود نداشته باشد و برخی از فلسطینی‌ها ماه‌ها یا حتی سالها بدون ارائه مدرک و شاهدی زندانی باشند.

هموکید اعلام کرد، این رقم نشان دهنده نقطه اوج جدیدی در موج فزاینده بازداشت‌های اداری است که بهار گذشته پس از یکسری حملات فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها که منجر به کشته شدن ۱۹ نفر شد، آغاز شد. این حملات فلسطینی‌ها باعث شد رژیم صهیونیستی دست به یورش ببرد که در اثر آن ۱۰۰ فلسطینی کشته شدند. گفته می‌شود بسیاری از آنها افراد مسلح یا جوانانی بودند که در اعتراض به حضور اشغالگران بیرون آمده بودند اما غیرنظامیان نیز کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در سال میلادی جاری حدود ۱۵۰۰ فلسطینی بازداشت شدند که برخی از آنها بازداشتی اداری بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین