کد خبر: ۸۲۷۶۸۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز به ایران می‌آید

آمریکا: منتظر نتایج سفر گروسی به تهران قبل از «تصمیم‌گیری» هستیم

رابرت مالی (راب ملی) نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ادعا کرد ایالات متحده قبل از تصمیم گیری درباره اقدامات و گام‌های بعدی درباره ایران منتظر نتایج سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران خواهد ماند.
آمریکا: منتظر نتایج سفر گروسی به تهران قبل از «تصمیم‌گیری» هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

راب مالی، نماینده ویژه دولت بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی در نشستی با حضور کارشناسان اندیشکده‌های آمریکایی که توسط لابی صهیونیستی جی-استریت برگزار شده بود، گفت: مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است به ایران برود. او هنوز گزارش خودش را در خصوص پایبندی یا عدم پایبندی ایران به ان. پی. تی منتشر نکرده است. باید منتظر آن بمانیم تا بعد ببینیم چه اقداماتی مناسب هستند.

مذاکره کننده ارشد آمریکا در گفتگو‌های غیرمستقیم با ایران افزود: با سه کشور اروپایی (تروئیکای اروپا) و کشور‌های دیگر در جهان که نگران برنامه هسته‌ای ایران هستند، در تماس نزدیک هستیم و در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت.

رابرت مالی ادعا کرد: صرفنظر از هر اقدامی که انجام دهیم نگرانی‌های ما در خصوص ایران وجود دارند و مرتفع نخواهند شد. ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری نمی‌کند و هنوز سوالاتی وجود دارند که ایران پاسخ نداده است.

این مقام دولت بایدن مدعی شد که کشف ذرات اورانیوم غنی‌شده تا ۸۴ درصد از جمله دیگر نگرانی‌های آمریکا در خصوص ایران است و تصریح کرد: نیاز به توضیحاتی در این زمینه داریم و منتظر ارزیابی آژانس بین الملللی اتمی هستیم.

رابرت مالی در عین حال گفت: بنابراین نباید درباره اقداماتی که انجام خواهیم داد یا نخواهیم داد، عجله کرد.

وی افزود که اجازه دهید ببینیم آژانس بین المللی انرژی اتمی چه گزارشی ارائه می‌کند و سپس ما "برای تصمیم‌گیری در خصوص گام‌های بعدی زمان کافی خواهیم داشت."

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا عصر پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌های ادعایی درباره غنی سازی حدود ۸۴ درصدی ایران گفت: در موقعیتی نیستم که این گزارش‌ها را تایید کنم.

این مقام کاخ سفید در عین حال با تکرار ادعا‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران افزود، بدون شک یکی از دلایلی که دولت کنونی آمریکا می‌خواست وارد برجام شود این بود که بدون این توافق، ایران می‌توانست آزادانه غنی سازی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
8
21
لازم هست یه عقب نشینی تاکتیکیی حداقل بکنیم قبل از اینکه هرچه کاشتیم از بین بره مردم بشکه باروت هستند نیاز به جرقه هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
8
33
بیش از 20 سال است که گرفتار شعار بی فایده " انرژی هسته ای حق مسلم ماست" شده ایم. نه تنها نتوانسته ایم از انرژی هسته ای استفاده کنیم هر آنچه هم داشته ایم بر سر این شعار بی ثمر از دست داده ایم. نیروگاه اتمی بوشهر هم که در بست در اختیار رفیق پوتین قرار دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
5
15
نوازش
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین