کد خبر: ۸۳۲۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷

چه خوراکی‌هایی آلرژی را مهار می‌کند؟

آلرژی‌های فصلی عموما باعث علائمی همچون آبریزش بینی، خارش و عطسه می‌شود و روال عادی زندگی فرد را دچار مشکل می‌کند. گاهی اوقات بدن هنگام ورود مواد بی‌ضرر بعضی خوراکی‌ها یا تماس بعضی مواد با پوست، آن‌ها را با مواد مضر اشتباه گرفته و نسبت به آن‌ها حملات تهاجمی انجام می‌دهد که در این هنگام حالت‌هایی مثل عطسه، آبریزش، خارش رخ می‌دهد که به آن‌ها حساسیت یا آلرژی می‌گویند. افزودن یکسری میوه، مواد خوراکی و چاشنی در رژیم غذایی ممکن است به شما این امکان را بدهد که التهاب و واکنش آلرژیک را کاهش دهد که در این مقاله معرفی شده اند.
چه خوراکی‌هایی آلرژی را مهار می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

زنجبیل به عنوان یک درمان طبیعی برای تعدادی از مشکلات سلامتی مانند حالت تهوع و درد مفاصل مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین حاوی ترکیبات فیتوشیمیایی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی منبع مورد اعتماد ثابت شده است.

منبع معتبر تحقیقات نشان می‌دهد که گرده زنبور عسل می‌تواند دارای خواص ضد التهابی، ضد قارچی و ضد میکروبی در بدن باشد.

به گزارش سایت هلث لاین، میوه‌های خانواده مرکبات سرشار از ویتامین C باعث کاهش آلرژی و تحریک دستگاه تنفسی فوقانی می‌شود؛ بنابراین در طول فصل بروز آلرژی، از مصرف مرکبات با ویتامین C مانند پرتقال، گریپ فروت، لیمو و لیمو ترش بهره ببرید.

زردچوبه به عنوان یک منبع ضد التهابی شناخته شده است. ماده فعال آن کورکومین، باعث کاهش علائم بسیاری از بیماری‌های ناشی از التهاب مرتبط است و می‌تواند به کاهش تورم و تحریک ناشی از آلرژی کمک کند.

یک گوجه فرنگی متوسط ​​حاوی حدود ۲۶ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C برای شما است.گوجه فرنگی حاوی لیکوپن، ترکیب آنتی اکسیدانی است که به فرونشاندن التهاب سیستمی کمک می‌کند.
لیکوپن در زمان پخت راحت‌تر به بدن جذب می‌شود.

پیاز خام حاوی تعدادی از ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و پیاز قرمز برای حساسیت مفیدتر از سایر پیازهاست.

در نهایت اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در ماهی می‌تواند مقاومت شما در برابر آلرژی را تقویت کرده و حتی آسم را بهبود بخشد. یک مطالعه آلمانی در سال ۲۰۰۵ نشان داد که هرچه افراد اسید چرب ایکوزاپنتانوئیک (EPA) بیشتری در جریان خون خود داشته باشند، خطر ابتلا به حساسیت آلرژی یا تب یونجه در آن‌ها کمتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین