کد خبر: ۱۹۳۹۵۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴

جزئیات طرح برداشت مبلغ قبوض، اقساط و کرایه خانه از حساب مردم

ناصر حکیمی در مورد برداشتهای خودکار قبوض و ... از حساب مشتریان بانکی، با تاکید بر اینکه این کار به درخواست افراد صورت خواهد گرفت و هیچ اجباری در کار نیست و مشتریان بانکی برای اجرای این طرح به بانک مجوز ارائه می کنند، افزود: این اقدام در حالت عادی بسیاری از دغدغه های روزمره افراد را از بین می برد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با بیان اینکه در اجرای طرح برداشت از حساب افراد برای مبالغ قبوض شهری، اقساط بانکی، اجاره منزل و غیره هیچ اجباری در کار نیست و اختیاری است، گفت: در این طرح، بر اساس فرم پر شده توسط افراد ذینفع مشخص می شود.

به گزارش مهر، ناصر حکیمی در مورد برداشتهای خودکار قبوض و ... از حساب مشتریان بانکی، با تاکید بر اینکه این کار به درخواست افراد صورت خواهد گرفت و هیچ اجباری در کار نیست و مشتریان بانکی برای اجرای این طرح به بانک مجوز ارائه می کنند، افزود: این اقدام در حالت عادی بسیاری از دغدغه های روزمره افراد را از بین می برد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اشاره به اینکه این طرح در دنیا موفق بوده است، گفت: با اجرای این طرح می توان 1.5 تا 2 میلیون تراکنش در این ارتباط را بدون نیاز به مراجعه حضوری را از بین برد.

وی با بیان اینکه این طرح حتی مراجعه غیرحضوری را برای پرداخت قبوض، اقساط و غیره را از بین می برد، عنوان کرد: در حال حاضر کارمزدی برای ارائه این خدمت از سوی بانک از فرد گیرنده سرویس دریافت نمی شود.

به گفته حکیمی، فرمی در این طرح در اختیار شهروندان قرار می گیرد که بر اساس آن، ذینفع مشخص می شود، ذی نفع ممکن است فروشگاهی باشد که جنس قسطی از آن خریداری شده باشد و یا اداره برق، موجر، بانکی که از آن وام دریافت کرده باشید و غیره باشد.

این مقام مسئول در بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بدون ارائه مجوز مشتری به بانک برداشت خودکار به هیچ وجه انجام نخواهد شد، عنوان کرد: همچنین مشتری هر زمان که بخواهد می تواند به بانک لغو مجوز را اعلام کند.

وی با اظهارامیدواری نسبت به اینکه این طرح در چند ماه آینده در سیستم بانکی کشور اجرایی شود، گفت: دلیل اینکه این طرح تاکنون اجرا نشده است نیز به همین بازمی گردد که قصد داشتیم در تمام بانکها اجرا شود و این امکان در کل شبکه بانکی فراهم گردد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اجرای این طرح را نیازمند یک پورتال دانست و افزود: بر اساس این پورتال مشتری می تواند اطلاعات دقیق از برداشت حساب خود را داشته باشد، زیرا ممکن است مثلا فردی منزل خود را تغییر داده باشد و هنوز برداشت مبلغ قبض برق از منزل قبلی ادامه داشته باشد، بنابراین اطلاع رسانی در این طرح بسیار مهم است تا باعث متضرر شدن افراد نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
0
22
بنازم به این سیستم ، چقدر نسبت به مردم احساس مسئولیت میکنن ، چقدر به فکر مردم اند ، نمی دونم چرا فقط موقع گرفتن پول سیستم اینقدر خوب و بدون مشکل عمل میکنه.
ارسلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
0
17
یواش یواش زوری میشه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
0
14
از آنجا که از موقع تعین هزینه یک مشترک تا صدور فیش، ارسال توسط پست و مهلت پرداخت بازه زمانی شاید تا دو هفته هست، برداشت بلافاصله پول سود زیادی نصیب دستگاه گیرنده خواهد کرد چرا که به یک باره همه پول را در اولین فرصت دریافت و سود آن را خواهد برد. این طرح ها وقتی می توانند مفید باشند که به ازای چنین اقدامی مبلغ این سود از قبض مردم کم شود نه این که هدف اصلی آن وصول سریع پول از حساب مردم، اول به صورت داوطلبانه و بعد هم اجباری باشد!
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
0
1
وقتي اعتماد نباشه مشکلات زياده
بيطرف
|
Canada
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
0
0
فرهنگ سازي استفاده از تكنولوژي هم اهميت داره ومتاسفانه كاريست تدريجي ! اين دو مثل دو أسب يك كالسكه هستند و يكي نميتواند بيش از حد از ديگري سبقت بگيرد حال اگر بدبيني به سيستم هم اضافه بشه كار سخت تر هم ميشه ! ولي روند درست ومفيديست اگر مردم از اين فكر هاي بدبيني بيان بيرون
شایا تجلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
0
0
قبض ها رو دستمون می دن کلی اشتباه و مشکل دارند
باید صد جا بریم تا جلوی اضافه خواهی هاشونو بگیریم
وای از اون روز که بخوان خودکار بردارند
دیگه اصلا متوجه نمیشی چی شده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین