کد خبر: ۲۰۸۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰

محمدباقر قالیباف یا محسن هاشمی؛ کدام یک به "بهشت" می رود؟

ترکیب شورای شهر نیز به گونه ای است که خیال هیچ کدام از دو طیف، از بابت پیروزی در انتخابات درون شورایی آسوده نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  به جز 2 یا 3 نفر که خارج از لیست های طرفین، وارد شورا شده اند ، تعداد اصلاح طلبان و اعتدالگرایان با اصولگرایان تقریباً برابر است و در اینجا ، آرای مستقل ها بسیار حائز اهمیت است ضمن آن که به طور قطعی هم نمی توان گفت که آیا فلان عضو اصولگرای شورا حتماً به قالیباف رأی خواهد داد یا خیر؟ و همین طور درباره اصلاح طلبان و اعتدالگرایان شورا و رأی همه آنها به هاشمی نیز نمی توان به طور صد در صدی اطمینان یافت. (گفته می شود برخی اعضا به هر دو طرف وعده رأی داده اند!)

شورای اسلامی شهر تهران ، در حالی دوره چهارم خود را به زودی آغاز می کند که بحث انتخاب شهردار، داغ تر از همیشه در جریان است چه آن که شورای شهر ، بین "اصلاح طلبان و اعتدالگرایان" از یک سو و اصولگرایان از سوی دیگر ، تقسیم شده و علاوه بر این، طرفین با ژنرال های خود به مصاف یکدیگر آمده اند: اصلاح طلبان و اعتدالگرایان، "محسن هاشمی" را گزینه نهایی خود اعلام کرده اند و اصولگرایان بر شهرداری سه باره "محمدباقر قالیباف" تأکید دارند.

قالیباف، که دو بار در انتخابات ریاست جمهوری از راهیابی به "پاستور" بازماند ، در 8 سالی که در "بهشت" به عنوان شهردار پایتخت فعالیت  کرد، توانست وجهه خوبی از خود به عنوان یک مدیر کارآمد ترسیم کند و اگر "حقوقدانی" به نام حسن روحانی پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری نمی گذاشت، به احتمال قوی، این روزها در حال رتق و فتق امور دولت یازدهم بود.شاید قالیباف با این گمان قوی که رئیس جمهور خواهد شد، پیشتر گفته بود که قصد ندارد برای سوم بار ، شهردار تهران شود.

در آن سو نیز ، محسن هاشمی قرار دارد که مردم پایتخت از او به عنوان مدیری کارآمد یاد می کنند که علیرغم تمام بی مهری ها و کارشکنی های دولت احمدی نژاد، توانست متروی تهران را از رکود چندین و چند ساله خارج کند و نهایتاً هم برای این که فشارهاب دولت بر شهرداری و مترو کاهش یابد، از سمت خود کناره گیری کرد.

او همزمان با رد صلاحیت پدرش ، آیت الله هاشمی، رد صلاحیت شد و از حضور در رقابت های انتخاباتی شورای شهر تهران بازماند و اینک ، یکی از دو گزینه اصلی برای تصدی شهرداری تهران است.

ترکیب شورای شهر نیز به گونه ای است که خیال هیچ کدام از دو طیف، از بابت پیروزی در انتخابات درون شورایی آسوده نیست. به جز 2 یا 3 نفر که خارج از لیست های طرفین، وارد شورا شده اند ، تعداد اصلاح طلبان و اعتدالگرایان با اصولگرایان تقریباً برابر است و در اینجا ، آرای مستقل ها بسیار حائز اهمیت است ضمن آن که به طور قطعی هم نمی توان گفت که آیا فلان عضو اصولگرای شورا حتماً به قالیباف رأی خواهد داد یا خیر؟ و همین طور درباره اصلاح طلبان و اعتدالگرایان شورا و رأی همه آنها به هاشمی نیز نمی توان به طور صد در صدی اطمینان یافت. (گفته می شود برخی اعضا به هر دو طرف وعده رأی داده اند!)

البته ، دو اتفاق مهم در شورا رخ داده که کفه ترازو را به نفع اصلاح طلبان و اعتدالگرایان تقویت کرده است. اولی خروج مفتحِ اصولگرا از شورای شهر و رفتن او به مجلس شورای اسلامی است(او در انتخابات میان دوره ای مجلس رأی اورد) و دومی ، خروج حجت از این شوراست.

حجت ، هر چند در فهرست اصلاح طلبان بود ولی گفته می شد بر اساس تشخیص شخصی اش، به قالیباف متمایل بود. با رفتن او به سازمان میراث فرهنگی (به عنوان معاون نجفی) ، گزینه علی البدل بعدی که در زمره اصلاح طلبان و اعتدالگرایان است وارد شورا می شود.

عصرایران -  این دو اتفاق قاعدتاً باعث می شوند دو رأی از قالیباف کم و به آرای هاشمی افزوده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین