کد خبر: ۳۲۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۴ - ۲۳:۲۱

به پیروی از سبک خاصی در موسیقی معتقد نیستم

آفتاب‌‌نیوز : محمد حسين صفار هرندي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما به عنوان يك ملت و يك كشور داراي فرهنگ غني و سابقه دار هستيم و در عرصه فرهنگي حرف‌هاي مختص به خود داريم.
اگر موسيقي و آوازهاي ما گوياي هويت ما نباشد، نبايد راضي باشيم. آن‌چه در سال‌هاي گذشته به اسم هنر و شاخه‌هاي مختلف آن از طرف ما منتشر شده، بايد بررسي شود كه گوياي هويت ما بوده است يا نه. در بخش‌هايي اين طور نبوده است؛ چنان‌چه به همين دليل است كه صداي برخي استادان هنر درآمده است. 

وي افزود: من به پيروي از سبك خاصي در موسيقي معتقد نيستم اما روزآمد شدن نبايد به اصالت ما لطمه بزند. مي‌توانيم حتي از سبك‌هاي برجسته موسيقي جهان استفاده كنيم و آنها را در درون فرهنگ و تمدن خود بپروريم. 

صفار هرندي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر عدم استقبال از موسيقي سنتي گفت: شايد حاملان موسيقي هويتي ما آن طور كه شايسته است براي انتقال آن به نسل بعد قدم برنداشته‌اند. گاهي قدرت جذاب جلوه دادن نداريم، گاهي هم دست‌هايي در كار است تا نگذارند اين انتقال دارايي‌هاي نسل قبل به بعد انجام شود. 

وي گفت: قصد جسارت به افرادي را كه در حوزه موسيقي پاپ فعال هستند، ندارم؛ اما برخي فكر مي‌كنند كه صرف اداي اصواتي به صورت بلند و كوتاه، آواز و موسيقي است. 

صفار هرندي گفت: البته با توجه به طبع لطيف ايراني كه زيبايي‌پرست است، موسيقي اصيل ايراني وقتي عرضه مي‌شود طرفداران انبوهي را به سوي خود مي كشاند. 

وي همچنين درباره نگراني‌هايي که نسبت به سينماي فرهنگي و آنچه به عنوان باندبازي هايي در زمينه اکران و ... مطرح ميشود گفت: نگراني‌هايي هست كه سبب طرح اين مباحث مي‌شود. مثلا يك فيلم با ويژگي‌هاي هنري بالا با برخورد نامهربانانه مواجه مي شود و كه اين امر باعث سر و صداي برخي اهالي هنر هم شده است؛ لابد اتفاقي افتاده كه چنين شده است. حداقل بدسليقگي وجود داشته و يا منفعت خاصي در ميان بوده است. 

وي گفت: برخي فيلم‌ها نبايد نمايش داده شود؛ چون توهين به فهم و شعور مردم است. آنهايي كه به دين و فرهنگ مردم تعرض مي‌كنند بايد با محدوديت مواجه شوند. فيلم‌هاي مبتذل و سخيف به نظر من بايد با اعمال محدوديت مواجه شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین