کد خبر: ۳۲۹۵۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶

آغاز فروش اولین خودروی چاپ سه بعدی جهان+ عکس

اولین خودروی چاپ سه‌بعدی تجاری از سال ۲۰۱۶ با قیمت ۵۳ هزار دلار وارد بازار خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 همشهری‌آنلاین نوشت: اولین خودروی چاپ سه‌بعدی تجاری از سال ۲۰۱۶ با قیمت ۵۳ هزار دلار وارد بازار خواهد شد.

شركت لوكال موتورز كه توليد اولين خودرو چاپ سه‌بعدي جهان را به عهده دارد اعلام كرد پذيرش سفارش‌هاي پيش‌خريد خودروهايش را از بهار 2016 آغاز خواهد‌كرد و توليد و عرضه اين خودروها از اوايل سال 2017 آغاز خواهد‌شد.اين شركت كه سال گذشته با چاپ سه‌بعدي خودروي Strati در محل نمايشگاه خودروي SEMA صنعت خودروسازي جهان را متحول ساخت،‌ اكنون وارد مراحل آزمايش و توليد شده‌است تا در نهايت مجموعه LM3D SWIM را با استفاده از فناوري چاپ سه‌بعدي وارد بازار سازد.

خودروي چاپي LM3D Swim كه امسال در نمايشگاه خودروي SEMA رونمايي شد، توسط يكي از اعضاي شركت لوكال موتورز به منظور حضور در مسابقه طراحي خودروهاي نسل آينده اين شركت طراحي شد و توسط آراي اعضاي شركت و هيات داوران به عنوان طرح برنده انتخاب شد.

نزديك به 75 درصد از خودروي LM3D Swim از جمله كل بدنه و شاسي‌هاي آن با استفاده از فناوري چاپ سه‌بعدي ساخته‌ شده‌اند. صفحات بدنه را مي‌توان در قالب مجموعه‌اي از اشكال مختلف چاپ كرد و برروي شاسي‌ها قرار داد،‌از اين رو خودرو بسيار متفاوت به نظر مي‌آيد اما براساس سكويي مشابه با ديگر خودروها ساخته خواهد‌شد.

آغاز فروش اولین خودروی چاپ سه بعدی جهان+ عکس

مهندسان براي طراحي اين خودرو از نرم‌افزار‌هاي شركت زيمنس استفاده كردند و براي تامين مواد قابل چاپ نيز از كمك شركت SABIC، توليد كننده مواد ترموپلاستيكي بهره بردند. اين شركت اميدوار است به تدريج بتواند 90 درصد از خودروهاي خود را با كمك چاپ سه‌بعدي توليد كند.

شركت لوكال موتوز براي تلفيق فناوري كه از تعامل ميان خودروهاي چاپ شده سه‌بعدي،‌ راننده اين خودروها و محيط بيرون از خودرو پشتيباني مي‌كند و در نتيجه ايمني و بهره‌وري در ترافيك را افزايش مي‌دهد، از شركت IBM كمك گرفته‌است.

انتظار مي‌رود اين خودرو با قيمت 53 هزار دلار به فروش برسد. شركت لوكال موتورز قصد دارد در سال 2016 دركنار انجام تست‌هاي فدرال تصادف‌ و كسب مجوز تردد در خيابان‌ها، چند نمونه ديگر از خودروهاي مجموعه LM3D را رونمايي كند. اين شركت همچنين برنامه‌هايي براي توليد چاپ سه‌بعدي يك موتورسيكلت، يك سه‌چرخه برقي و نوعي خودروي ديگر را نيز دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین