کد خبر: ۳۵۱۶۲۷
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

درمان قارچ پوست سر را جدی بگیرید

یک متخصص بیماری‌های پوست و مو گفت: در صورتی‌که قارچ در نواحی پوست سر درمان نشود، منجر به کچلی دائمی خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر غلامرضا عشقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قارچ‌های پوستی ممکن است در همه افراد دیده شود، تصریح کرد: اطفال و سالمندان بیش از دیگران در معرض ابتلا به قارچ‌های سر و بدن هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان شیوع قارچ‌های بدن و سر در اطفال بیش از دیگران است، اظهار کرد: وجود قارچ در پوست سر منجر به ریزش مو شده و در بدن باعث ایجاد لکه‌های قرمز رنگ حلقوی همراه با خارش و پوسته‌ریزی می‌شود.

این متخصص بیماری‌های پوست و مو با بیان اینکه افراد مسن در معرض خطر ابتلا به قارچ‌های ناخن، بدن و پوست سر هستند، گفت: اگر وجود قارچ در ناحیه ناخن ایجاد شود، منجر به تخریب و افتادن ناخن خواهد شد.

وی با بیان اینکه وجود قارچ بدن و ناخن در میانسالان شایع است، تاکید کرد: معمولا میانسالان به قارچ‌های نواحی پوست سر دچار نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: علت اصلی بیماری قارچ، تک‌یاخته‌هایی به نام قارچ است که از حیوانات خانگی، گاو، گوسفند، آلودگی‌های محیط، ورزشگاه‌ها، استخرها و اماکن عمومی به فرد انتقال پیدا می‌کند.

وی استفاده از شانه مشترک، وسایل شخصی دیگران، پوشیدن لباس دیگران و ... را از راه‌های دیگر ابتلا به این بیماری دانست و گفت: درمان قارچ‌های پوستی با استفاده از انواع پمادهای آنتی‌بیوتیک انجام می‌شود و قارچ‌های ناخن و بدن نیز در مواردی با تجویز داروهای خوراکی درمان می‌پذیرد.

این متخصص پوست و مو در خصوص عوارض ناشی از عدم درمان قارچ گفت: در صورتی‌ که نسبت به این بیماری بی‌توجه بوده و مورد درمان قرار نگیرد در پوست سر منجر به کچلی دائمی شده و در این صورت نیز از نظر ظاهری مشکلاتی را برای فرد ایجاد می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین