کد خبر: ۳۹۰۳۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
روزنامه "گاردین" مدعی شد:

نمایش مخفیانه فیلمی درباره اسرائیل، غزه و قربانیان هولوکاست در ایران؟+جزئیات

این فیلم منتشر نشده است تا سازمان‌دهندگان آن نام‌شان محفوظ باقی بماند. همچنین "جاکوف سدلر" کارگردان این فیلم جلسه گفت‌وگویی یک ساعته را درباره آن داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- روزنامه "گاردین" با انتشار گزارشی اشاره می کند که فیلم "انه فرانک" که در سال 2014 میلادی درباره منازعه اسرائیل نمایش مخفیانه فیلمی درباره اسرائیل، غزه و قربانیان هولوکاست در ایران؟+جزئیاتو فلسطینیان در نوار غزه ساخته شده بود و محتوای اصلی آن با اشاره به قربانیان هولوکاست بوده در ایران به طور خصوصی و پشت درهای بسته به نمایش درآمده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این روزنامه می‌نویسد: این مستند در غزه  تهیه شده است و در آن دختران فلسطینی دفترچه خاطرات یک یهودی بدنیا آمده در آلمان را می‌خوانند. این فیلم به‌طور غیرعلنی در ایران به نمایش درآمده است. 

این فیلم دو بخش را شامل می‌شود که یکی مستندی اموزشی درباره زمان پنهان شدن فرانک از دست نازی‌ها در زمان اشغال هلند است و در بخش دیگری گزیده‌ای از دفترچه خاطرات توسط دو اسرائیلی و هشت دختر فلسطینی خوانده می‌شود که یکی از آنان در مقابل اوار حاصل از حمله هوایی اسرائیلی‌هاست. 

حزئیات بیشتری درباره چگونگی نمایش این فیلم منتشر نشده است تا سازمان‌دهندگان آن نام‌شان محفوظ باقی بماند. همچنین "جاکوف سدلر" کارگردان این فیلم جلسه گفت‌وگویی یک ساعته را درباره آن داشت. او گفته است که می‌توان درباره هنر مدرن در دنیای امروز بسیار سخن گفت. یکی از دانشجویان به او گفته است از او ممنون است که چیزی‌های تازه‌ای را از مستنداو اموخته است.

این روزنامه بریتاینایی در ادامه اشاره می‌کند که این فیلم در حالی پخش شده است که احمدی‌نژاد هولوکاست را نفی می‌کرد. سدلر که سازمان‌دهندگان انتشار این فیلم در ایران را ستایش می‌کند می‌گوید که آنان شجاعت زیادی به خرج داده‌اند و امیدوار است که این فیلم آگاهی‌رسانی در زمینه وقایع مرتبط با هولوکاست در ایران را افزایش دهد. او در میان جمعیت تماشاگر این فیلم گفته است: "به دوستان خود درباره انه فرانک بگویید. سعی کنید تا درباره جزئیات زندگی او و دراره هولوکاست بیشتر بیاموزید".

انه فرانک که بود؟

آنلی ماری فرانک (زاده ۱۲ ژوئن ۱۹۲۹ - درگذشته اوایل مارس ۱۹۴۵) یک یهودی آلمانی متولد شهر فرانکفورت بود که پس از مرگش به واسطهٔ چاپ دفترچهٔ خاطرات روزانه‌اش شهرت جهانی پیدا کرد. این خاطرات بازگوکنندهٔ مستندی از تجربهٔ پنهان شدن وی و خانواده‌اش در طول اشغال هلند توسط آلمان نازی در جنگ جهانی دوم است.

آنه و خانواده‌اش در سال ۱۹۳۳ پس از به قدرت رسیدن حزب نازی در آلمان به آمستردام نقل مکان کردند و با آغاز اشغال هلند در سال ۱۹۴۰ توسط نیروهای نازی، در آن کشور گرفتار شدند. 

نمایش مخفیانه فیلمی درباره اسرائیل، غزه و قربانیان هولوکاست در ایران؟+جزئیات

در ماه ژوئیهٔ سال ۱۹۴۲، زمانی که میزان آزار و خشونت علیه یهودیان به نهایت میزان خود رسیده بود، خانوادهٔ فِرانک به همراه چندی دیگر از دوستان یهودیشان، اقدام به پنهان شدن در اتاقهای مخفی ساختمان اداری اُتو فِرانک (پدرِ آنه) کردند.

 پس از ۲۵ ماه زندگی در اتاقهای مخفی، بر اثر خیانت، در ۴ اوت سال ۱۹۴۴نهانگاهشان فاش شد و این گروه دستگیر و سپس به اردوگاه کار اجباری فرستاده شدند. 

آنه فرانک چندین روز پس از مرگ خواهرش مارگوت فرانک و هفت ماه پس از دستگیریشان، در سن ۱۵ سالگی بر اثر بیماری حصبه در اردوگاه مرگ برگن بلزن درگذشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
9
چه اشکالی دارد نباید دشمن اگاهی مردم شد هر چه اگاهی بیشتر باشد انتخاب مسیر صحیح اسانتر میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
1
2
اینکه هولوکاست واقعیت داشته یانه . اگر هم واقعیت داشته آیا حقشون اسارت و کشته شدن بوده یا نه کاری نداریم .
مهم اینه که اون آقا با نفی بی جا و بیموقع هولوکاست ، بزرگترین خدمت را به دولت مردان رژیم اشغالگر قدس نمود !
زیرا طبق فشارهای افکار جهانی ، دولتمردان و سازمانهای بین المللی مجبور شدند تا به رزیم فوق فشار بیاورند تا پای میز مذاکره نشسته و قبول کند تا در برخی از نقاط اشغالی به فلسطینیان حق حاکمیت مشروط بدهد و دست از کسترش شهرکها بکشد .
اما همین نفی هولوکاست و شعار نابودی اسرائیل ، موجب شد که اشغالگران مظلوم نمایی کرده و به دنیا بگویند دیدید ما در خطر نابودی هستیم ؟!
پس به مواضع قبلی بازگشتند و همچنان به اشغالگری و گسترش شهرکه و کشتن ملت فلسطین ادامه داده . ضمن اینکه با برخی شعارهای ظایفه و مذهبی واهی مسلمانان را به جنگ هم انداخته و مشغول کشتن هم نموده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
"اگر هم واقعیت داشته آیا حقشون اسارت و کشته شدن بوده یا نه کاری " این چه طرز فکریه اخه عزیزم .اگر از یک قوم 99 درصدشون کار خلافی انجام داده باشند دلیل نمیشه اون یک درصد رو هم جزو اونا بدونیم چه برصد به اینکه جای این درصد ها عوض بشه. با این حساب دنیا حق خواهد داشت همه مسلمانان رو به خاطر جنایت های داعش مجازات کنه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین