آفتابنیوز : محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با توجه به خبر منتشره مبنی
بر اعمال جریمه نقدی و یا اخراج کارکنان یک کارخانه که به نماز جماعت
نمیروند، گفت: با پیگیریهایی که انجام دادیم، متوجه شدیم متأسفانه این
اقدام ناصواب واقعیت دارد؛ لذا طی تماسی که با مدیر کارخانه داشتیم، با
وجود نیتی خیری که داشتند، به کج سلیقگی در این خصوص اذعان کرد و مقرر شد
سریعاً این روند اصلاح شود.
به گزارش آفتابنیوز، وی با تأکید بر اینکه نماز امری اختیاری
است نه اجباری، افزود: آنچه در ترویج و توسعه نماز مؤثر و مفید است، اجرای
برنامههای تبلیغی است نه ابلاغی و تشویقی و توبیخی. یعنی با آموزش و
تلنگر به ضمیر ناخودآگاه افراد در جهت فهم و درک آثار و برکات نماز و تشویق
نمونههای مثبت، ترغیب به نماز بهتر صورت میگیرد.
مظفر با بیان
اینکه بهترین، موثرترین و کم هزینهترین راه توسعه و ترویج فرهنگ نماز حضور
مدیران ارشد در نماز جماعت در کنار کارکنان است، گفت: چنانچه مدیری که
خداوند به او مکنت و امکانات داده است در نماز اول وقت حضور یابد و با
اخلاق و رفتار اسلامی برخورد کند، عامل موثری برای تشویق دیگران به نماز
باشد و چه بسا نیازی به امر و نهی هم نباشد.
توضیحات مدیر کارخانه چسب که نماز را برای نیروهای خود اجباری کرده است

منبع: تسنیم
اگر در بین راه هر یک از کارکنان به هر دلیل این شرط را نپسندند . میتوانند با کارفرما تسویه حساب نموده و از کارخانه خارج شوند .
خوب خیلی عمل ثوابیه اما اگر رضایت افراد نباشد چنین کاری نمی تواند بکند
اول فکر کردم شوخیه. نگوو شوخی شوخی جدی بوده
سال شروع زوال عقل و بهتر است تصمیم بدون مشاورت با جوانان جامع الشرایط اتخاذ نکند.
شرکتهای خصوصی که مجبور میکنن خانم ها آرایش کرده با لباس مخصوص به اسم لباس فرم در محل کار حاضر باشن - هیچ اشکالی نداره . شرکتهای خصوصی که اگهی روزنامه میکنن که حتما خانم جوان و سال مشخص و قد و وزن مشخص کار کنند - هیچ اشکال نداره.
شرکت هایی که ابتدا گزینش حد تعصب!!! و تجددگرایی!!! را اندازه گیری میکنند - هیچ اشکال نداره.
حالا یک !!!نفر دوست داره به کارگرایی که نماز میخونن کار بده و را درست و منطقی رو انتخاب کرده - هزار تا حرف درست شد.
اگر من بودم بدون تابلو و بنر هر کی نماز نمی خوند اخراج میکردم. اعلام هم نمی کردم.
اما اینکه برای استخدام در کارخانه خصوصی اش شرطی گذاشته که هر کس بپذیرد بیاد و هر کس نپذیرد خوب نیاد و یک جای دیگر برود کار کند ایرادی ندارد. به ویژه این که این شرط غیر انسانی نیست. مثلا از میان همه انسان ها برخی مسلمان هستند و برخی نیستند برخی نماز خوان هستند و برخی نیستند. این آقا نماز خوان ها را برای استخدام می پذیرد و نماز خواندن کاری غیر انسانی نیست و خالف حقوق کسی هم نیست.
مثلا فرض کنید فرد دیگری از میان همه انسان ها آن افرادی را که فحاش باشند را استخدام کند این فحاشی کاری غیر انسانی است. و این ایراد دارد. اما آن مورد اول اگر با ذکر شرایط از اول قرارداد باشد ایراد خاصی ندارد.
در آخر این مساله هست که کسی اگر آزادی انجام کاری را داشته باشد و آن قانونی باشد و ممنوع نباشد آیا آن کار توصیه هم می شود یا نه این دیگر مساله دیگری است و به تشخیص و سلیقه و صلاح و مصلحت و فکر کردن نیاز دارد.