کد خبر: ۵۵۴۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۳

قند و شکر مصرفی روزانه، باید چقدر باشد؟

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد: قند و شکر مصرفی روزانه، باید کمتر از 6 قاشق چای‌خوری باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین خادم حقیقیان اظهار کرد: برای پیشگیری از دیابت، سازمان جهانی بهداشت، توصیه می‌کند قند و شکر مصرفی روزانه، حداکثر پنج تا 10 درصد انرژی موردنیاز روزانه را تأمین کند؛ یعنی کمتر از 6 قاشق چای‌خوری یا 25 گرم روزانه باشد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این عضو هیئت‌علمی بیان کرد: به منابع پنهان قند در مواد غذایی، مانند: انواع سس‌ها، قهوه‌های فوری، نوشابه‌های گازدار، آب‌میوه‌های صنعتی، کمپوت‌ها، انواع شیرینی، شکلات و دسرهای آماده، توجه کنید.

خطر 2 برابری ابتلا به برخی بیماری‌ها با مصرف زیاد قند و شکر

خادم حقیقیان، درباره پیامدهای مصرف زیاد قند و شکر اظهار کرد: مطالعات انجام‌شده نشان داده است، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی در افرادی که 20 درصد (تقریباً 100 گرم) انرژی روزانه خود را از قند و شکر تأمین می‌کنند، در مقایسه با گروهی که کمتر از 10 درصد انرژی روزانه خود را از قند و شکر تأمین کرده‌اند (کمتر از 50 گرم)، 38 درصد یا 2 برابر بیش‌تر است و خطر ابتلا افراد دیابتی به سرطان پانکراس و کولون نسبت به سایر افراد 2 برابر است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، عوارض مصرف زیاد نمک و غذاهای شور را فشارخون بالا، پوکی استخوان، سکته مغزی و حملات قلبی دانست.

وی با اشاره به اینکه طبق توصیه سازمان جهانی بهداشت مصرف روزانه نمک باید کمتر از 5 گرم حدود کمتر از یک قاشق مرباخوری باشد، افزود: این میزان برای بیماران قلبی، افرادی که فشارخون بالا دارند و همچنین افراد بالای 50 سال، کمتر از 3 گرم نمک (حدود نصف قاشق مرباخوری) در روز است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین