کد خبر: ۵۹۵۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵
روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرد؛

پنتاگون: یک هواپیمای دیگر آمریکایی در لحظه ساقط شدن پهپاد در آسمان بود

نیویورک تایمز نوشته پنتاگون عصر جمعه تایید کرده که یک هواپیمای شناسایی دیگر آمریکا که خلبان و خدمه هم داشته در زمان هدف قرار گرفتن پهپاد در آسمان بوده و همین هواپیما بوده که فیلم سقوط آن را ضبط کرده است.
پنتاگون: یک هواپیمای دیگر آمریکایی در لحظه ساقط شدن پهپاد در آسمان بود
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز به نقل از پنتاگون نوشته یک هواپیمای نظامی دیگر هم در زمان هدف قرار گرفتن پهپاد این کشور از سوی ایران در آسمان تنگه هرمز بوده است. ایران هم گفته بود که یک هواپیمای نظامی دیگر آمریکا روز پنجشنبه وارد حریم هوایی این کشور شده بود اما نیروهای ایرانی تصمیم گرفتند آن را هدف قرار ندهند.

این روزنامه که نخستین بار عصر پنجشنبه از لغو دستور حمله به سه نقطه نظامی ایران خبر داده بود روز جمعه (۳۱ خرداد) هم تلاش کرد از چگونگی تصمیم آقای ترامپ گزارش دهد و نوشت مقام‌ها به نیویورک تایمز گفته‌اند بین مشاوران و فرماندهانی که در مورد حمله به پهپاد آمریکایی با هم جلسه داشتند اختلاف نظر بوده که آیا این پهپاد و یا یک هواپیمای تجسسی دیگر که در آن زمان در آسمان بوده واقعا وارد آسمان ایران شدند یا خیر و احتمالا همین تشکیک در لغو دستور آقای ترامپ نقش داشته است.

نیویورک تایمز همچنین نوشته پنتاگون عصر جمعه تایید کرده که یک هواپیمای شناسایی دیگر آمریکا که خلبان و خدمه هم داشته در زمان هدف قرار گرفتن پهپاد در آسمان بوده و همین هواپیما بوده که فیلم سقوط آن را ضبط کرده است.

انصراف ترامپ از حمله در دقیقه ۹۰

یک فرمانده سپاه ایران روز جمعه گفته بود که یک هواپیمای دیگر آمریکایی هم وارد حریم هوایی ایران شده بوده اما نیروهای ایرانی تصمیم گرفتند آن را هدف قرار ندهند چون فقط قصد فرستادن اخطار به نیروهای امریکایی را داشته‌اند.

سرتیپ امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه از امکان سرنگونی یک هواپیمای دیگر متعلق به نیروهای نظامی آمریکا با نام پی-۸ خبر داد و گفت "می‌توانستیم آن را سرنگون کنیم، اما این کار را نکردیم".

آقای حاجی‌زاده تعداد سرنشینان این هواپیما را ۳۵ نفر اعلام و گفت: "در هفته قبل هم خود آمریکایی‌ها اعلام کردند که ایران به سمت ما شلیک کرده است و می‌خواست ما را سرنگون کند، در واقع آن تیر اخطار بود و آنها باز بی‌توجهی کردند؛ اگر قرار بود هواپیمایشان را آن روز که ۹-MQ بود سرنگون کنیم، همان موقع می‌زدیم".

از طرف دیگر در حالی که آقای ترامپ گفته او دستور لغو حمله هوایی را قبل از بلند شدن هواپیماها صادر کرده دو مقام دولتی به نیویورک‌تایمز گفته‌اند که این طور نبوده و هواپیماها در آسمان بودند که دستور بازگشت و لغو این ماموریت را دریافت کردند.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین