کد خبر: ۶۶۱۷۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

برنامه دانشگاه‌های مطرح دنیا برای ترم آینده چیست؟

همه‌گیری کرونا، تنها مختص ایران نیست و در این بین اکثر دانشگاه‌های مطرح دنیا این ترم را به صورت کاملا مجازی سپری کردند و حالا با ادامه دار شدن روند شیوع این ویروس، برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان، راهکارها و برنامه‌هایی را برای شروع ترم جدید تحصیلی در نظر گرفته اند.
برنامه دانشگاه‌های مطرح دنیا برای ترم آینده چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

همه‌گیری کووید ۱۹ زندگی همه افراد را به طور قابل‌توجهی تغییر داد و در این میان دانشجویان نیز مستثنی نبودند. از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا، آموزش‌ها به حالت تعلیق درآمد و دولت‌ها برای جلوگیری از توقف علم، آموزش مجازی را در دستور کار قرار دادند. در این مدت، دانشگاه‌های مطرح دنیا همگی با آموزش آنلاین ترم گذشته را سپری کردند و بسیاری همچنان بر ادامه روند آموزش مجازی خبر داده اند.

اکثر دانشگاه های بزرگ دنیا به سرعت به آموزش مجازی روی آوردند و در این بین، برخی دانشگاه ها در حال برنامه ریزی برای برگزاری ترم آنلاین هستند و برخی دیگر مانند دانشگاه رایس منتظرند که مجدداً پردیس را با مقررات فاصله اجتماعی باز کنند.

Business Insider در مطلبی برنامه بهترین کالج ها و دانشگاه های دنیا در سال ۲۰۲۰ را ارائه کرده و در ادامه راهکارها و برنامه های این دانشگاه‌ها را برای برگزاری کلاس‌ها در ترم جدید تحصیلی بررسی می‌کند.

ترم پاییز دانشگاه «تگزاس» با چندین آئین نامه جدید در پردیس دانشگاهی در تاریخ ۲۶ آگوست آغاز می‌شود، براساس قوانین جدید، یک کلاس درس نمی تواند بیش از ۴۰ درصد دانشجو داشته باشد. همه دانشجویان و کارکنان ملزم به استفاده از ماسک در دانشگاه هستند. دانشگاه در حال تهیه برنامه‌ای برای آزمایش داوطلبانه کووید ۱۹ برای دانشجویان است. تمام دوره‌های این دانشگاه از راه دور و مجازی برگزار خواهند شد.

دانشگاه «واشنگتن» ترکیبی از دوره های حضوری و آنلاین را ارائه می دهد. دروس حضوری مانند کلاسهای استودیویی، بالینی و آزمایشگاهی را در اولویت قرار می دهد. این دانشگاه تمام دوره‌ها را با بیش از ۵۰ دانشجو از راه دور آموزش خواهد داد. در اوایل ماه ژوئن، دانشگاه سیاستی را اجرا کرد که افراد در محوطه دانشگاه ملزم به پوشیدن ماسک صورت هستند. این دانشگاه ابتدا خواهان اطمینان از سلامت خوابگاه‌ها است.

دانشگاه «جرج تاون» در بروزرسانی ژوئن اعلام کرد که ترم پاییز دانشکده به صورت آنلاین برگزار می شود.

دانشگاه «رایس» در بروزرسانی جدید خود از تشکیل کلاس ها با بیش از ۱۰۰ دانشجو از راه دور خبر داد. در ماه مه، رایس برنامه های آزمایشی را برای شروع ترم پاییز به صورت حضوری طبق برنامه ریزی در ۲۴ آگوست اعلام کرد. این تصمیم نهایی نیست و در طول تابستان به طور دوره ای مورد بررسی قرار می گیرد. اکثر دوره ها از راه دور نیز ارائه می شوند. رایس قصد دارد تصمیم نهایی را در ماه ژوئیه اتخاذ کند. براین اساس، ترم احتمالاً کوتاه خواهد شد و دانشجویان بین المللی احتمالاً برای تاریخ های شروع انعطاف پذیری بیشتری دارند.

دانشگاه «بوستون» مرحله اول بازگشت به برنامه معمول دانشگاه را آغاز کرده ‌است. این روال شامل از سرگیری برخی تحقیقات دانشگاهی است. به گزارش وب‌سایت این دانشگاه، آن‌ها برای ترم پاییز در حال برنامه‌ریزی برای هر دو دوره حضوری و از راه دور هستند.

دانشگاه «کارنگی ملون» ترم پاییزی را ترکیبی از دوره های حضوری و از راه دور برگزار خواهد کرد و طبق برنامه ریزی از ۳۱ آگوست آغاز می شود.

موسسه‌ فناوری «کالیفرنیا» (کالتک) نیز در حال برنامه‌ریزی بازگشایی مرحله به مرحله سایت‌های ورزشی و خوابگاهی خود است.

وب‌سایت دانشگاه «میشیگان» اعلام کرده است که این دانشگاه درحالی که پیرو دستورالعمل‌های بهداشت عمومی است، در پاییز شروع به برگزاری کلاس‌های حضوری می‌کند.

رئیس دانشگاه «هاروارد» می‌گوید که ممکن است تغییراتی در زندگی در محیط دانشگاه وجود داشته باشد که شامل کلاس‌های کم‌جمعیت‌تر و ضدعفونی بین هر جلسه می‌شود.

طرح‌های پیشنهادی دانشگاه «استنفورد» با توجه به نوسان وضعیت بهداشت عمومی در معرض تغییر است و احتمالاً تا اواخر تابستان نهایی نخواهد شد. یکی از این طرح‌ها استفاده از نیمی از ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی و کلاس‌ها است.

دانشگاه «دوک» گزارش داد که در حال برنامه ریزی برای دوره های حضوری در پاییز با اقدامات ایمنی مانند آزمایش و رعایت فاصله اجتماعی است. این طرح می تواند براساس اطلاعات بهداشت عمومی تنظیم شود.

دانشگاه «شیکاگو» در یک به روزرسانی ۳۰ ژوئن، اعلام کرد قصد دارد ترم را در ۲۹ سپتامبر با دوره های حضوری و به صورت آنلاین آغاز کند. تنها ۴۰ درصد از خوابگاه در پردیس در دسترس خواهد بود تا هر کسی بتواند اتاق خود را داشته باشد.

دانشگاه «نیویورک (NYU)» در یک به روزرسانی در تاریخ ۱۹ ژوئن اعلام کرد ترکیبی از دوره های حضوری و از راه دور را در پاییز با اقدامات ایمنی مانند پوشش چهره، آزمایش و فاصله اجتماعی برگزار می کند. در اوایل ماه ژوئن، NYU اعلام کرد تمام دوره های تابستانی از راه دور است و بازگشایی مرحله ای تسهیلات تحقیقاتی از ۸ ژوئن آغاز شد.

دانشگاه «پنسیلوانیا» مرحله اول از سرگیری تحقیقات را آغاز کرد. در یک بروزرسانی در وب سایت دانشگاه اعلام کرد قصد دارد در پاییز سال ۲۰۲۰ ترکیبی از دوره های از راه دور و حضوری داشته باشد.

دانشگاه «کلمبیا» با تاکید بر آموزش حضوری اعلام کرد برنامه نهایی دانشگاه را تا دو ماه دیگر ارایه نخواهند کرد.

دانشگاه «ییل» اعلام کرد بیشتر کلاس ها، جدا از کلاس های آزمایشگاهی، از راه دور برگزار می شود. در فصل پاییز، دانشجویان سال اول می توانند در ییل نیز زندگی کنند. دانشگاه ییل اعلام کرد ترم پاییز از ۳۱ آگوست تا ۴ دسامبر ادامه دارد.

دانشگاه «کالیفرنیا» اعلام کرد برخی از دانشجویان می توانند در دوره پاییز به دانشگاه برای دوره های حضوری برگردند و تقریباً در هر کلاس گزینه راه دور وجود دارد.

موسسه «فناوری ماساچوست (MIT)» برنامه های آزمایشی ترم پاییز را منتشر کرد. بیشتر دوره های تحصیلی به صورت آنلاین برگزار می شود و فقط معدودی دانشجویان قادر به زندگی در دانشگاه هستند تا هر کسی بتواند اتاق خود را داشته باشد. ترم ممکن است حدود اول سپتامبر، یک هفته زودتر از زمان مقرر آغاز شود.

دانشگاه «استنفورد» بر اساس نوسانات وضعیت بهداشت عمومی در حال تغییر است و احتمالاً تا اواخر تابستان نهایی نخواهد شد. مسکن دانشجویی محدود خواهد بود، تنها نیمی از کلاس های کارشناسی ارشد در پاییز باز می شود، در حالی که نیمی دیگر از راه دور آموزش می بینند.

دانشگاه «هاروارد» اعلام کرد کلیه دوره های آموزشی در پاییز به صورت آنلاین برگزار می شود. علاوه بر این، دانشگاه برای ۴۰ درصد دانشجویان کارشناسی، از جمله دانشجویان سال اول و دانشجویان بدون داشتن فضای مناسب یادگیری، در خانه برنامه دارد. کسانی که در محوطه دانشگاه زندگی می کنند اتاق خواب و حمام مخصوص خود را دارند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار وزارت علوم، تعداد دانشجویانی که سال گذشته آموزش الکترونیکی دیده‌اند، تنها نیم درصد بود، اما بر اساس آخرین آمار در سال جاری، حدود ۹۲ درصد دانشجویان تحت پوشش آموزش الکترونیکی هستند. همچنین با توجه به پیش‌بینی پیک کرونا و افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در پاییز و زمستان سال جاری به منظور کاهش تاثیرگذاری کرونا بر سیستم آموزش کشور بنا بر اعلام ریاست جمهوری، آغاز سال تحصیلی آینده دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و مدارس از نیمه شهریور خواهد بود.

همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز مبنای سال تحصیلی آینده را آموزش مجازی اعلام کرده و گفته است که آموزش الکترونیکی استمرار خواهد داشت و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور نیمه شهریور را معیار زمانی قرار داده و می‌توانند فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کنند. بر این اساس نیز با توجه به تجربه به دست آمده از آموزش مجازی در چند ماه اخیر، مدت زمان باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی جدید، فرصت مناسبی است تا دانشگاه‌ها نسبت به ارتقای سامانه‌های آموزش مجازی و رفع مشکلات آموزش از راه دور اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
0
آزمون مجازی چی؟ چیزی که کیفیت دانشگاه های ما را در ترم قبل به تباهی کشید و دانشگاه پیام نور را به وضعیت آبروبری رساند طوری که احتمال کناره کیری برخی اساتید دلسوز در ترم آینده وجود دارد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین