کد خبر: ۹۱۰۲۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲

امام جمعه اردبیل: هرکسی می خواهد روح رئیسی شاد شود، در انتخابات شرکت کند

امام جمعه اردبیل گفت: من با ۵ رئیس‌جمهور ایران کار کرده‌ام؛ آقای رئیسی در تواضع از همه بالاتر بود. من ذره‌ای منیت و خود گرفتن در او ندیدم. برخی روسای جمهور در منیت رکوردشکنی کرده بودند، ولی آقای رئیسی کاملاً خاکی و مردمی بود.
امام جمعه اردبیل: هرکسی می خواهد روح رئیسی شاد شود، در انتخابات شرکت کند
آفتاب‌‌نیوز :

سید حسن عاملی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل برگزار شد درباره سانحه بالگرد رئیس جمهور فقید اظهار کرد: اگر خداوند خیر امتی را بخواهد انسان‌های بزرگ را برای کار‌ها و مسئولیت‌های بزرگ آن امت انتخاب می‌کند جناب آقای رئیسی انسانی بزرگ با فکر بزرگ و تجربه بزرگ بود او تجربه ریاست دو قوه را در کارنامه خود داشت و در سایه همین تجربه ارزشمند توانست در مدت سه سال نام خود را در تاریخ این کشور ماندگار کند.اکثریت انسان‌ها که می‌میرند به افسانه تبدیل می‌شوند و فراموش می‌شوند نه یادی نه اثری نه ذکری، اما بعضی انسان‌ها مثل بعضی از بنا‌های تاریخی به جنگ زمان می‌روند آن‌ها هیچ وقت خاموش و فراموش نمی‌شوند. آقای رئیسی تماماً «ینفع الناس» بود و با فکر نفع به مردم و خدمت به ملت و کشور اسلامی آمده بود او از سر مسئولیت شرعی آمده بودند نه از سر هوا و هوس و عشق به ریاست انسان کاری بود نه سیاسی

آیت الله عاملی افزود: او یک اعتقاد بسیار مبارکی داشت و آن لزوم رسیدگی به حاجت گرفتاران بود و آن را بزرگ‌ترین عبادت می‌دانست هنر او این بود که این مسئله را در سطح کلان انجام می‌داد، ۸۰۰ کارخانه تعطیل شده را راه‌اندازی کرد و هزاران انسان مشغول کار شدند و سر این کار هم جان خود را از دست داد. سد «قیزقلعه سی» آب حداقل ۴۲ هزار هکتار را تامین می‌کند و تاثیر خاصی بر استقلال اقتصادی کشور، تامین امنیت غذایی و عزت اهالی دارد، او بر روند پیشرفت این سد و کانال‌های آن حساس بود و آخر سر هم برای افتتاح آن آمد و در مسیر حل مشکلات مردم جان خود را از دست داد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: آیت الله اشتهاردی نقل می‌کرد که آیت الله بروجردی تابستان‌ها به منطقه اشنویه تشریف می‌بردند آن زمان از جاده‌های امروزی خبری نبود و بخشی از مسیر آن گونه بود که حضرت آیت الله باید آن را با مرکب طی می‌کرد و احتمال ضعیفی وجود داشت که پای حیوان در آن قسمت لیز بخورد و جان حضرت آیت الله با خطر مواجه شود از این رو ایشان یکی از نامه‌های مردم را به دست می‌گرفت و در حال کتابت جواب از آن منطقه رد می‌شد تا در صورت وقوع حادثه‌ای در حال رفع مشکل مردم به محضر خداوند وارد بشود. این فضیلت بزرگ نصیب آقای رئیسی شد.

وی در ادامه در بیان شایستگی‌های رئیس جمهور فقید عنوان کرد: او فوق‌العاده پرکار بود و خستگی نمی‌شناخت، کار جهادی کار او بود من اصلا متحیر بودم که او چقدر انرژی برای کار دارد وزراء، استانداران و فرمانداران را هم دنبال خود می‌کشید وزراء در کار خود مدیون او بودند بدون او کارایی بخشی از دولت قطعاً پایین می‌آمد. او در مسیر مقابله با تحریم بسیار وسیع آمریکا اقدامات مهمی انجام داد.  بلینکن اخیراً به شورای روابط خارجی سنای آمریکا احضار شده تا جواب دهد که چرا صادرات نفت ایران در زمان آقای رئیسی از ۳۰۰ هزار بشکه در روز به ۲ میلیون رسیده است. بلینکن گفته ما را مذمت و توبیخ نکنید ما ۶۰۰۰ تحریم دقیق و هوشمند بر ایران وضع کرده‌ایم، ولی حریف آن‌ها نمی‌شویم.

وی در توصیف برخی از فضیلت‌های اخلاقی رئیسی گفت: تنها رئیس جمهوری بود که در تمام جلسات مجلس خبرگان شرکت می‌کرد و عجیب است که در شب اول دو ساعت تمام پای صحبت تمام اعضاء مجلس خبرگان می‌نشست و با حوصله تمام به سوالات جواب می‌داد در خصوص مشکلات منطقه یک نامه به ایشان ننوشتم که بی‌جواب بماند حتماً و شخصاً ارجاعات لازم به وزراء را انجام می‌داد زمانی یک خطایی در مدیریت اجرایی کشور رخ داد در خطبه از آن انتقاد شد و گفته شد که باید مسببین این خطای فاحش برکنار شوند اصلاً باور کردنی نبود که ایشان به خاطر دفاع از حقوق مردم دو مقام بسیار بلندپایه دولت را کنار بگذارد یعنی به احترام ملت و آن قشری که به آن ظلم شده بود هیچ ابایی از اقدام انقلابی نداشت.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: سر دعوا با جناح‌ها نداشت تعریض و تعرض به آن‌ها نداشت اگر سیاسیون به او اهانت می‌کردند جواب نمی‌داد معتقد بود که کار آن قدر زیاد است که فرصت دعوا نیست و معتقد بود هر حرف و هر اقدام که موجب اختلاف شود حرام است وحدت جامعه، وحدت ملت برای او یک استراتژی بسیار حیاتی بود و ایجاد اختلاف را گناه بزرگی می‌دانست. او نه تنها به وحدت ملت و بلکه به وحدت امت اعتقاد داشت و لذا بهترین روابط را با کشور‌های اسلامی و همسایه‌ها درست کرد در زمان هیچ رئیس جمهوری مثل او رابطه با همسایه‌ها اعتلا پیدا نکرد. دیپلماسی خارجی در زمان وی به اوج رسید رابطه با شرق برقرار شد و ایران در مجموعه‌های عظیم اقتصادی بین المللی (مثل شانگ‌های و بریکس) عضویت پیدا کرد در غائله غزه دولت آقای رئیسی بهترین عملکرد را داشت. یک تحلیلگر عربی می‌گوید: «آقای امیر عبداللهیان فقط وزیر خارجه ایران نبود بلکه وزیر خارجه جریان مقاومت با تمام طیف‌ها و تمام مشارب بود همین تحلیل گیر می‌نویسد: در شرف آقای رئیسی همین بس که آخرین سخنش با رئیس جمهور آذربایجان این بود که قضیه فلسطین اولویت اول جهان اسلام است.»

وی ادامه داد: یک وصف بزرگ او تبعیت از رهبری بود درباره سخنان رهبر انقلاب اجتهاد نداشت در برابر منویات رهبری مخالفت نداشت بعضی از رؤسای جمهور گاهی اجتهاد مقابل نص داشتند، اما آقای رئیسی با تمام وجود به حکمت و تدبیر رهبری ایمان داشت و اطاعت از رهبری را نه از جهت سیاسی بلکه وظیفه دینی برای خود می‌دانست. در اخلاص فوق العاده بود من رئیس جمهوری به اخلاص او ندیده‌ام البته رهبر انقلاب حسابش جداست او اصلاً از ریزش رای واهمه نداشت به موضوعات خاص مثل حجاب وارد می‌شد که با عقل سیاسی جور در نمی‌آمد او کار‌های خطیر اقتصادی را به عنوان اصلاح اساسی شروع کرد گفتند این برای دور دوم شما خوب است در دور اول رای جمع می‌کنند در دور دوم جراحی اقتصادی می‌کنند، اما او مثل جدش این کار را شرک می‌دانست و گفت چه معلوم که من برای دور دوم زنده باشم! به خاطر آینده نباید روی حال معامله کنم و نباید فرصت‌های فعلی را به خاطر آینده از دست بدهم. اگر کسی بگوید خداوند او را به خاطر اخلاصش انتخاب کرد و برد هدر نگفته است این‌ها را حضرت آقا می‌دانستند و لذا از این دولت علاوه بر دفاع تجلیل هم می‌کردند از کارآمدی تمام دولت‌ها دفاع می‌کردند، ولی از این دولت تجلیل هم داشتند.

وی گفت: بسیاری از رئیس جمهور‌ها و نمایندگان مجلس شدیداً اهل تحفظ (محافظه کاری) هستند و حتی در موضوعات شرعی که خداوند آن را واجب کرده یا در موضوعات مربوط به بعضی از منافع ملی اگر ببینند ورود به آن موجب ریزش رای می‌شود اصلا به آن وارد نمی‌شوند و بلکه بعضی از روسا و نمایندگان مجلس و کلاً کسانی که قصد گرفتن رای دارند به اقدامات عامه پسند هم وارد می‌شوند ولو به ضرر منافع ملی هم باشد، اما آقای رئیسی اینطور بود و خودش در یک موضوع به این مطلب تصریح کرد و فرمود به من می‌گویند به این مطلب وارد نشوید رای خود را از دست می‌دهید، ولی من دنبال خدمتم نه رای. علوّ آقای رئیسی بعد از شهادت او فوق العاده شد، چون موجب انسجام ملی عظیمی گشت و کشور یک دست شد و تمام مشارب فکری پای کار آمده او را تحسین کردند این انسجام ملی دشمنان ما را دق مرگ کرده است اصلاً تحمل دیدن آن را ندارند و آرزو دارند حادثه‌ای اتفاق بیفتد و این انسجام به هم بخورد از این رو بر ما لازم است هوشیار باشیم هیچ کس سخنی نگوید که موجب اختلاف و انشقاق بشود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: در هیچ کشوری دیده نشده که در ارتحال رئیس کشور مثل ملت ما، ملت آن کشور ارادت نشان بدهند این ارادت بی‌جا و بی‌حساب نیست ملت ما کاملاً متوجه خدمت و خلوص یک مسئول هستند اجتماعات واقعاً بی‌نظیر بود همه جا انفجار جمعیت بود این ارادت بی نظیر ملت خار چشم دشمنان است. موفقیت او مرهون نیت او بود او با نیت خدمت آمده بود. این سخنان همه در واقع بیان معیار انتخاب در انتخابات ریاست جمهوری است در آینده به کسی رای بدهید که مثل آیت الله رئیسی نیت خدمت دارد و مرد سیاسی و جناحی نیست. 

آیت الله عاملی با بیان اینکه از سعادت بزرگ آقای رئیسی این بود که در شهادت او فقط چهار مجموعه ناپاک و خون ریز علیه او حرف زدند تصریح کرد: اول آمریکا بود که تا خرخره خون خورده و فقط در غزه ۳۶ هزار نفر را کشته و بیش از ۱۰۰ هزار نفر را مجروح و هزاران جنازه زن و بچه را زیر آوار گذاشته است معنای وتو کردن پیشنهاد آتش بس در شورای امنیت دعوت به کشتن هر چه بیشتر زنان و کودکان است آقای رئیسی اگر زنده بود حتماً و حتماً افتخار می‌کرد که آمریکا او را قبول ندارد. دوم صهیونیست‌ها بودند که ۷۵ سال است در خونریزی از مسلمان‌ها و در تروریسم دولتی آرزویی نگذاشتند و آخرین آن مذبح غزه است. یک علت عصیان دانشجویان آمریکا رسیدن این خبر به آن‌ها بود که در محیط بیمارستان شفا در مقابر جمعی هزاران نوجوان پیدا شده که دست آن‌ها بسته است در فخر و شرف آقای رئیسی همین بس که صهیونیست‌ها که منفور عالم شده‌اند از او به بدی یاد می‌کنند. طائفه سوم سلطنت طلب‌ها بودند واقعاً پررویی است که آن‌ها به آقای رئیسی تهمت بزنند هنوز وحشت اتاق‌های ساواک از یاد ما نرفته هزاران جوان مستعد و نخبه ما در این اتاق‌ها زیر شکنجه‌ها شهید شدند. وراث رژیم سلطنتی بهتر است به جای تهمت به آقای رئیسی بروند هر روز مجلس عزا بگیرند که چوب حراج به خاک این کشور زدند و حساس‌ترین نقطه استراتژیک دنیا یعنی وقتی بحرین را از ایران جدا می‌کردند شاه به آن‌ها تبریک گفت! طائفه چهارم که به آقای رئیسی تهمت زدند و جشن گرفتند منافقین بودند که ۱۷ هزار ایرانی بی‌گناه را قتل عام کردند و اگر آن‌ها فرصت پیدا می‌کردند قطعاً ۱۷ هزار از ۱۷۰ هزار فراتر می‌رفت.  جواب این معاندان را خود ملت داد و خواهد داد اولاً در بدرقه او سنگ تمام گذاشتند جمعیت تشییع کننده هم در شهر تهران هم در مشهد و هم در قم و هم در تبریز محیرالعقول بود. اجتماع، اجتماع کم نظیر و حیرت آور بود. برای هیچ رئیس جمهوری در دنیا این جمعیت و بلکه صد یک آن جمع نمی‌شود جواب دوم این بود که آن‌ها را در آرزویشان ناکام گذاشتند آن‌ها آرزو داشتند که با این حادثه اوضاع کشور به هم بریزد آن‌ها به طور مدام و با تمام توان ملت ما را به خیابان‌ها و عصیان دعوت می‌کردند گلویشان پاره شد، ولی هیچ فرد ایرانی برای گلو پاره کردن آن‌ها تره خرد نکرد همین جا عظمت ولایت فقیه روشن شد خود آن‌ها نیز تصریح کردند که با وجود ولایت فقیه با این حوادث ایران تکان نمی‌خورد. اما جواب اصلی هنوز مانده است جواب اصلی روز انتخابات خواهد بود هر کسی می‌خواهد روح آیت الله رئیسی شاد شود هر کسی می‌خواهد دشمنان این کشور ناکام شوند با تمام توان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند ۲۲۰ هزار شهید تقدیم عزت این کشور کرده ایم در واقع ۲۲۰ هزار نسل فدای این انقلاب شده است پیام همه شهداء لزوم حفظ عزت، اقتدار و امنیت کشور است و راه آن حضور پرشور پای صندوق‌های رای است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین