کد خبر: ۷۳۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۱

«رت باتلر» برباد رفته، این بار یک ایرانی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داریوش دانش، موزیسین و بازیگر اسکاتلندی ایرانی‌الاصل، در نمایش موزیکال بر مبنای رمان "بر‌باد‌رفته" در وست اند لندن به نقش رت باتلر روی صحنه می‌رود.

به گزارش مهر، تلگراف اعلام کرد نمایش "بربادرفته" از سه‌شنبه 22 آوریل (سوم اردیبهشت) در نیو لاندن تیه‌تر به صحنه می‌رود و اجرای آن تا 27 سپتامبر (ششم مهر) ادامه دارد.

این نمایش سه ساعت و نیمه را ترور نان کارگردانی کرده و موسیقی و ترانه‌های آن کار مارگارت مارتین است. نقش اسکارلت اوهارا را جیل پیس بازی می‌کند و ادوارد بیکر ـ دالی و مادلین وورال به ترتیب در نقش اشلی ویلکز و ملانی همیلتن ظاهر می‌شوند.

داستان رمان "بر‌باد‌رفته" در سال‌های 1860 در آتلانتا و در جریان جنگ‌های داخلی آمریکا روی می‌دهد. بخش زیادی از داستان به ارتباط پرفراز و نشیب اسکارلت و رت باتلر دو شخصیت اصلی قصه اختصاص دارد. رمان "برباد‌رفته" که سال 1936 منتشر شد از پرفروشترین کتاب‌های قرن بیستم بود و برای مارگارت میچل خالق خود جایزه پولیتزر را به همراه داشت.

سه سال بعد داستان حماسی "بربادرفته" مبنای یکی از عظیم‌ترین و پرفروشترین فیلم‌های تاریخ سینما به کارگردانی ویکتور فلمینگ با بازی کلارک گیبل، ویوین لی، لزلی هوارد و الیویا دی هاویلند شد که 10 جایزه اسکار نیز دریافت کرد.

داریوش دانش سال 1980 از پدر ایرانی و مادر اسکاتلندی که هر دو دکتر هستند، در گلاسکو به دنیا آمد و حضور در عرصه هنر را از 10 سالگی با بازی در اپرای اسکاتلندی "اهالی تروا" آغاز کرد. او که دانش‌آموخته رشته ادبیات انگلیسی از دانشگاه ادینبورگ است، در عرصه موسیقی نیز حضوری فعال دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین