کد خبر: ۴۲۵۱۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
توصیه های توکلی برای کنکوری ها

شروع ثبت نام کنکور سراسری 96 از فردا

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: زمان ثبت نام شرکت در آزمون سراسری سال 96 از فردا 19بهمن شروع و تا 28 بهمن ماه جاری ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز : حسین توکلی روز دوشنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت : آزمون سراسری سال 96 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیر دولتی، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و همچنین کد رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.
وی ادامه داد: ثبت نام صرفا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام می شود.

توکلی اضافه کرد: دفترچه راهنمای ثبت نام ( شماره 1) همزمان با آغاز ثبت نام یعنی فردا بعد از ظهر در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش ضمن مطالعه دفترچه شماره یک و نیز اطلاعیه ای که از دیروز عصر در بخش پیک سنجش قرار گرفته است در صورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت نام اقدام کند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره وجوه پرداختی ثبت نام توضیح داد:‌ توضیح کامل این مقوله در صفحات 12 و 13 دفترچه شماره یک درج شده است. پرداخت هزینه ثبت نام صرفا در سایت sanjesh.org و به صورت اینترنتی از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب مقدور است.
توکلی گفت: وجه ثبت نام برای گروه های پنج گانه علوم ریاضی، تجربی، انسانی و هنر مبلغ 20 هزار تومان است که پس از پرداخت ، برای داوطلب کارت اعتباری (با سریال 12 رقمی) در سایت صادر می شود.

وی ادامه داد:‌ داوطلبانی که مایل اند در مراحل مختلف این آزمون از خدمات اضافه مثل دریافت اطلاعات از طریق پیامک استفاده کنند لازم است با انتخاب گزینه مربوطه صفحه سایت و واریز مبلغ پنج هزار تومان دیگر علاوه بر مبلغ ثبت نام ( 20 هزار تومان اولیه) از این خدمات برخوردار شوند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص واجد شرایط شرکت در کنکور سال 96 توضیح داد: همه افرادی که دارای دیپلم نظام قدیم بدون توجه به نوع دیپلم و کسانی که دارای مدرک پیش دانشگاهی یا فارغ التحصیل پیشدانشگاهی بدون توجه به نوع مدرک هستند با توجه به رشته تحصیلی خود که در جداول شماره 2 و 3 و 4 و 5 و 6 دفترچه راهنمای شماره یک درج شده است منحصرا متقاضی شرکت در آزمون یکی از گروه های ریاضی ، تجربی، انسانی ، هنر و زبان های خارجی باشند.

توکلی ادامه داد: در آزمون سال 96 همانند آزمون سال گذشته، داوطلبان هرکدام از گروه ها که علاقمند به شرکت در گروه هنر نیز هستند می توانند ضمن اعلام علاقمندی خود با پرداخت 20 هزار تومان دیگر علاوه بر مبلغ ثبت نام اولیه (علاوه بر 20 هزار تومان وجه ثبت نام گروه اصلی) نسبت به ثبت نام در گروه هنر اقدام کنند.
وی در تشریح ثبت نام در گروه های کنکور اظهار کرد: هرکدام از داوطلبان گروه های ریاضی، تجربی ، انسانی و هنر که مایل به شرکت در گروه زبان های خارجی نیز هستند ضمن انتخاب گزینه مربوطه مبلغ 20 هزار تومان علاوه بر وجه ثبت نام اولیه (20 هزار تومان ثبت نام گروه اصلی) واریز کنند.

توکلی افزود: داوطلبانی که مایل به شرکت در آزمون دانشگاه پیام نور، موسسات غیر انتفاقی و غیر دولتی هستند لازم است ضمن اعلام علاقمندی خود در صفحه سایت، مبلغ 10 هزار و 200 تومان واریز کرده و کارت اعتباری ( شماره 10 رقمی) دریافت نمایند.
به گفته وی پذیرش در پردیس های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران در صورت اعلام رسمی آموزش و پرورش در روز پرینت کارت ورود به جلسه آزمون یا زمان انتخاب رشته به اطلاع داوطلبان می رسد.

توکلی با تصریح بر این موضوع که همه مراحل ثبت نام در سایت سازمان سنجش انجام می شود و درگاههای پرداخت بانکها نیز در همین صفحه موجود است افزود: داوطلب پس از پر کردن تقاضانامه و ارسال عکس و اخذ شماره هفت رقمی پرونده و شماره 16 رقمی کد پیگری می توانند در صفحه مشاهد، همه موارد را چاپ کنند و یک صفحه پرینت از ثبت نام را نزد خود نگه دارند.
توکلی گفت: آزمون برای ههمه گروههای پنج گانه علوم ریاضی، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان های خارجی در یک مرحله برگزار می شود و شرکت کنندگان در کنکور در یک جلسه به همه سوال های عمومی و اختصاصی پاسخ می دهند.

به گفته وی سوال ها طبق روال سال های گذشته تستی 4 گزینه ای است.
توکلی تاکید کرد: سوال ها صرفا از کتب دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام سالی - واحدی که در دفترچه شماره یک به عنوان منابع آزمون اعلام شده طرح شده است.
وی گفت: سوال ها مفهومی خواهد بود به این معنی که اگر شرکت کننده در کنکور منابع اعلام شده را بصورت دقیق خوانده باشد قادر به پاسخگویی همه سوال ها خواهد بود مفهومی بودن به معنی سخت بودن نیست بلکه به معنی درک کامل دروس است.

مشاور ارشد سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با سوال های مطروحه در کنکور توضیح داد: در طراحی سوال ها از پانوشت صفحات و توضیحات یا هر نوع نوشته ای در کتاب سوال طرح می شود اما از بخش ، قسمت و یا فصلی که آموزش و پروش رسما حذف کرده باشد به هیچ عنوان سوالی طرح نمی شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت شرکت در آزمون سراسری سال 96 تمامی داوطلبان گروه های آزمایشی پنج گانه از 12 تیرماه 96 تا 14 تیر ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش فرصت دارند نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.
به گفته وی زمان تعیین شده برای برگزاری کنکور سال 96 تمامی رشته ها و گروه ها روز 15 و 16 تیر ماه است.

سال گذشته 860 هزار داوطلب برای کنکور 95 ثبت نام کرده حدود 700 نفر در جلسه آزمون حضور یافتند و حدود 500 هزار نفر از آنها اقدام به انتخاب رشته کردند و در نهایت 400 هزار نفر در دانشگاه ها پذیرفته شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
بنده خده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
0
الان دقیاقا کی شد؟
زمان ثبتنام کمکور سراسری زبان سال 96
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین