کد خبر: ۶۲۸۶۸۳
تعداد نظرات: ۵۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
پاسخی به اظهارات سردار نجات، معاون فرهنگی سپاه؛

چرا باید پس از ۴۰ سال، این همه حاشیه‌نشین و بی‌سواد داشته باشیم که تبدیل به تهدید برای کشور شوند؟ اگر آمریکا فروبپاشد، فساد و بی‌تدبیری در ایران ریشه‌کن می‌شود؟

"آیا فسادها و اختلاس‌های گسترده هم نتیجه دشمنی آمریکا با ماست یا نتیجه بی‌تدبیری و ضعف و فساد در بدنه مدیریتی کشور؟ فکر می‌کنید اگر همین امروز آمریکا فروبپاشد و از صفحه روزگار محو شود فساد و بی‌تدبیری در کشور ما ریشه‌کن می‌شود؟/ آیا بهتر نبود می‌فرمودید " وظیفه ما بالا بردن رفاه مردم است". مقاومت در مقابل فشار دشمن به عنوان یک تاکتیک درست است اما به عنوان یک استراتژی خیر."
آفتاب‌‌نیوز :

غلامحسین مجذوبی*- سردار نجات، معاون فرهنگی سپاه در دوازدهمین همایش نخبگان عصر ستایشگری با حضور جمعی از مداحان کشوری و همکاری هیات رزمندگان اسلام و سازمان بسیج مداحان در مشهد مطالبی را فرموده بودند.(اینجا) اینجانب عدم پاسخگوئی به این‌گونه مطالب را حمل بر تأیید آن‌ها می‌دانم و به عنوان یک پژوهشگر معتقدم این عدم پاسخگوئی ممکن است این سخنان را تبدیل به قاعده کند و این گمان را به وجود آورد که این سخنان مورد تأیید جامعه است.

برخی از این سخنان ناخواسته تأیید سخنان مخالفان نظام است که در فضاهای مجازی و کانال‌های ماهواره‌ای به صورت 24 ساعته در حال انتشار آن‌ها هستند. اینجانب فارغ از هرگونه گرایش سیاسی به فرازهائی از سخنان ایشان اشاره می‌کنم.

چرا باید پس از ۴۰ سال، این همه حاشیه‌نشین و بی‌سواد داشته باشیم که تبدیل به تهدید برای کشور شوند؟

-سردار نجات فرموده‌اند مدل براندازی غرب در مقابل انقلاب اسلامی طی این ۴۰ سال تغییر کرده است و در این مدل جدید براندازی، تکیه بر افراد فرودست جامعه و کسانی است که محصول حاشیه‌نشینی و بی‌سوادی هستند و در فضای مجازی آلوده شده‌اند.

جواب: اگر بپذیریم این تئوری درست است آنگاه مسئول این حاشیه‌نشینی و بی‌سوادی کسی جز حکومت و دولت است؟ چرا باید پس از چهل سال، اینقدر حاشیه‌نشین و بی‌سواد داشته باشیم که تبدیل به تهدید برای کشور شوند. در اینجا به عظمت روح امیرکبیر پی می‌بریم که در ماجرای آبله کوبی نقل می‌شود: ... امير کبیر سر برداشت و با خشم به او نگريست، آنچنان که ميرزا آقاخان از ترس بر خود لرزيد. امير اشک‌هايش را پاک کرد و گفت: خاموش باش. تا زمانى که ما سرپرستى اين ملت را بر عهده داريم، مسئول مرگشان ما هستيم. ميرزا آقاخان آهسته گفت: ولى اينان خود در اثر جهل آبله نکوبيده‌اند. امير با صداى رسا گفت: و مسئول جهلشان نيز ما هستيم. اگر ما در هر روستا و کوچه و خيابانى مدرسه بسازيم و کتابخانه ايجاد کنيم، دعانويس‌ها بساطشان را جمع مى‌کنند. تمام ايرانى‌ها اولاد حقيقى من هستند و من از اين مى‌گريم که چرا اين مردم بايد اين قدر جاهل باشند که در اثر نکوبيدن آبله بميرند.

-سردار نجات: وظیفه ما بالا بردن تاب‌آوری مردم است.

جواب: این یعنی ما مردم را برای مدل کره شمالی آماده کنیم. آیا بهتر نبود می‌فرمودید " وظیفه ما بالا بردن رفاه مردم است". مقاومت در مقابل فشار دشمن به عنوان یک تاکتیک درست است اما به عنوان یک استراتژی خیر.

-سردار نجات: علت دشمنی آمریکا با ما این است که آنها وارث تمدنی مبتنی بر اومانیسم هستند که از آن تحت عنوان دهکده جهانی یاد می‌کنند که این تمدن با آرمانهای انقلاب اسلامی همخوانی ندارد پس دشمنی آمریکا با ما دشمنی دو تمدن است.

جواب: اختلاف ایران و آمریکا محصول حوادثی تاریخی مانند کودتای 28 مرداد، انقلاب اسلامی، تسخیر لانه جاسوسی، کودتای نوژه از یک طرف و خوی استکباری و امپریالیستی آمریکا از سوی دیگر است و هیج ارتباطی با اومانیزم ندارد. انسان‌گرایی یا به قول جنابعالی اومانیسم یک جهان‌بینی فلسفی و اخلاقی است که بر ارزش و عاملیت انسان‌ها به صورت فردی یا جمعی تأکید دارد و عموماً عقلانیت و تجربه‌گرایی را بر پذیرش دگم‌اندیشی و خرافات ترجیح می‌دهد. واژه انسان‌گرایی توسط فردریچ نیتام آلمانی در اروپا متولد شده و اگر اینطور باشد باید ما با با آلمان‌ها هم نبرد بر سر مکتب اومانیزم داشته باشیم. اتفاقا ما اگر با مکاتبی مانند مارکسیسم و نیهیلیزم تضاد 100% داشته باشیم با برخی جنبه‌های اومانیزم مشترک هستیم چرا که در قرآن و در گفتار ائمه به انسان ارزش و منزلت بسیار بالائی داده شده و با خرافه و جهل مبارزه شده و به خردگرائی توصیه فراوان. این وجوه مشترک چیزی نیست که برخورد دو تمدن را به دنبال داشته باشد.

چرا باید پس از ۴۰ سال، این همه حاشیه‌نشین و بی‌سواد داشته باشیم که تبدیل به تهدید برای کشور شوند؟

-سردار نجات: آمریکا درحال فروپاشی است. خود آمریکایی‌ها می‌گویند لیبرال دموکراسی 70 سال است که در آمریکا مرده و این کشور در تعداد فقرا، معتادان و زنان قربانی تجاوز جنسی جزء پنج کشور نخست دنیاست.

جواب: گیریم همه آمار فوق صحیح باشد. چرا از رتبه‌های کشور خود ما چیزی نمی‌گوئید؟ رتبه فساد در ایران 138 در سال 2018 است. رتبه سهولت کسب و کار 128، رتبه 5 جهان در تورم بین 168 کشور در 2019، آزادی اقتصادی رتبه 148، رتبه دمکراسی 150، از نظر قدرت خرید رتبه 98 جهان هستیم. ما دارای بزرگترین ذخائر انرژی و نیروی انسانی در جهان هستیم اما در بسیاری از شاخص‌ها همردیف کشورهایی مثل زیمبابوه، اریتره، افغانستان، .... هستیم. چرا از عقب‌ماندگی‌های خودمان چیزی نمی‌گوئید؟ آیا فسادها و اختلاس‌های گسترده و آمارهای فوق هم نتیجه دشمنی آمریکا با ماست یا نتیجه بی‌تدبیری و ضعف و فساد در بدنه مدیریتی کشور؟ فکر می‌کنید اگر همین امروز آمریکا فروبپاشد و از صفحه روزگار محو شود فساد و بی‌تدبیری در کشور ما ریشه‌کن می‌شود؟

در پایان به عنوان یک عضو هیأت علمی، امیدوارم مسئولین کشوری در سخنان خود از اظهارنظرهای سطحی و بدون مطالعه کافی خودداری کنند و از ذکر مطالبی که ممکن است ناخودآگاه آب به آسیاب دشمنان بریزد بپرهیزند.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّـهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا (ای مؤمنان از خداوند پروا کنید و سخنی درست و استوار بگویید)

*عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه بوعلی سینا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵۳
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
7
205
این جوابیه ها هیچ فایده ای نداره. وقتی قدرت و پول جایی متمرکز شد هیچکس را یارای مقابله با آن نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
ناامیدی از جنود شیطان است. شک نکنید که فقط ایمان واقعی به قدرت و توانایی خداوند متعال، یارای مقابله با هر نوع ظلم و ستمی را دارد همچنانکه زندگی زیر سنگ را بهتر از زندگی زبر ننگ دانسته.
ناشنلس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
چرا پست منو نمایش ندادین؟ امیدوارم اینبار نشون بدین
سال ۸۲ آقای روحانی انتخاب شد ، خود بنده هم رای داده بودم بهش سود بانکی رو تا ۲۷ درصد بالا بردن حتی اگه مبالغ بالا کسی میبرد به صورت رسمی بانک های بزرگ تا ۳۳ درصد هم سود میدادن ، مثل جاروبرقی تمام نقدینگی جمع شد تو بانکها بسیاری از کارگاه ها و کارخونه ها کارگرارو بیرون کردن و پول و گذاشتن سود بالای سی درصد بی دردسر گرفتن که خودش یکی از عوامل تشدید کننده جهش نقدینگی بود ،
بعد از چهار سال اول دولت اقتصاد رو کاملا خشک کرد و همه نقدینگی رو کشید تو بانکها در اصل اقتصاد فریز شد و تورم تک رقمی رو به عنوان شاهکار چهار سال اول معرفی کردن و با اون رای آوردن که خود بنده هم رای دادم بهشون و نکته اینجا بود اصلا تورم در اقتصادی که فریز شده توی بانکها معنی ندارد ، ولی متاسفانه دولت قسمت اعظمی از تولید و اقتصاد رو فدای انتخابات دور دوم خودش کرد و بسیاری از ماها از جمله خود من دویدیم و رای دادیم به آقای روحانی ، حالا مسئله برجام هم به کنار که شب امضا شدنش هممون با دلار هزار تومنی رقصیدیم تو خیابون ،
ولی الان ذره ایی حاضر نیستیم مسئولیت قبول کنیم و به صورت کامل میزنیم زیر همه چیز ، خوب این نشونه خوبی نیست در آینده بچه های ما میشن مسئولین همین مملکت ، خوب ما ذره ایی مسولیت رو متوجه خودمون نمی دونیم من واقعا حیرونم چطور انتظار درست شدن داریم ، جالبتر اینه فک میکنیم اگه این حاکمیت سقوط کنه به سمت پیشرفت می ریم تنها اتفاقی که در اون صورت بیفته اینه که کشورهای رقیب اطراف ما کینه های سالیان خودشون رو سر ایران خالی خواهند کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
پاسخگو نبودن رو هم به تمرکز قدرت و پول اضافه کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
132
39
مسئول این بی سوادی و حاشیه نشینی کسی جز دولت ها نیستند.
دولت هایی که معتقدند باید اول روسا و مدیران سیر باشند تا کار کنند
از دولت میرحسین و هاشمی گرفته تا دولت خاتمی و روحانی و تفکر اشرافی گری که حاکم در میان مدیران آن هاست خروجی بهتر از آقازادگان... ... بیرون نمی آید
خروجی که منجر به فاصله طبقاتی و فساد شده است
پاسخ ها
-بیات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
...تمام تصمیمات جای دیگری مانند شورای نگهبان ، مصلحت نظام ، شورای ۳ نفره سران قوا ، شورای عالی امنیت ملی و امثالهم گرفته می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
آقای ناشناس تو هم می دانی که روسای جمهور در ایران قدرت اول نیستند پس مردم را بی سواد گیر آوردن کار درستی نیست ... این حنا دیگر برای اکثریت مردم رنگ ندارد...مثل برداشت از صندوق توسعه ملی ببین کی دست کدامین دولت بوده همین جا آدرس بده ؟
عربانی
| France |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
احسنت
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
دولت احمدی نژاد که سر منشا همه این اشرافی گریه و شکاف طبقاتی بود تو جامعه تا نگاه جناهی و تحجر جمع نشه همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
به طرز ماهرانه ای دولت خام و مسئول تمام بدبختی مملکت احمدی نژاد رو رد کرده ..احسنت به این پرش !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
دولت احمدی نژاد رو دیگه باید تو خواب ببینید شما اصلاح طلبا
این دولت تون که تا 1400 فقط میخواد حرف بزنه
نشسته خارج گود و میگه باید لنگش کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
151
18
این جوابیه خیلی بی راهه
سردار نجات یا هر سردار دیگر وقتی اظهار نظر می کند شما باید کارنامه خود او را بررسی کنید
باید از امنیت مرزها از او بپرسید باید از امنیت داخلی و توان نظامی و بازدارندگی از او سوال کنید

سوال از آمار اقتصاد و تورم و مسکن را باید از دولتمردان اصلاح طلب همیشه حاکم بر کشور و اصول گرایان همیشه مدعی انقلاب پرسید که در این سالها چه کرده اند
پاسخ ها
داد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
پس سردار و همکاران ایشان باید بکار خود برسند ودر مسائلی که وارد نیستند دخالت نکنند و و برای دشمن خیالی از نظر ایشان بهانه نتراشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
5
124
والاه بقران ...اگه رانت و سهميه نبود الان نون نداشتن بخورن.
حيف اگه اونچه كه توي دلمونه را بنويسيم چاپ نميكنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
این ادبیات و املا، چاپ!!(بخوانید منتشر) نشود بهتر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
3
47
چیزی ندارم بگم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
6
53
واقعا درست گفته اند کاش ما اول کشور خودمان را درست میکردیم که بعد از چهل سال اینطور دشمن ما را نتواند تحریم کند افراد هم باید براساس اختیارشان از آنها مسولیت بخواهیم و... کاش رهبری خودش سرمایه مسولین را کنترل میکرد...
ازرپاد
|
Germany
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
3
97
بی زحمت مدرک خود ...نجات ...منتشر کنید...
پاسخ ها
غیرقابل نشر
| United States of America |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
مدرکش از گفتارش مشخص نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
از پرچم کانادا مشخص است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
110
10
حرف این سردار درست بوده ،
در ضمن واقعا تصمیمات اقتصادی در ۸۰ درصد دوران پس از جنگ توسط دولتهایی مثل هاشمی خاتمی و روحانی گرفته شده البته من خودم دوبار به روحانی و موسوی رای دادم ولی این واقعیته ، این هم که میگن تصمیمات توسط شورای نگهبان و جای دیگری گرفته میشه ، در مورد تصمیمات اقتصادی صدق نمی کنه، امثال سود بسیار بالای بانکی در چهار سال اول روحانی که تولید رو با خاک یکسان کرد ، این تصمیم به طور مثال ریشش دکتر نیلی بود که نوعی طرفدار لیبرالیسم هستن و البته استاد اقتصاد شریف هم هستن خوب این همفکران امثال آقای روحانی بودن
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
6
84
فارغ از عمق سخنان سردار و تخصص ایشان در امور مورد اشاره...درود ب این استاد دانشگاه و جوابیه ایشان ک در شرایط فعلی حداقل سکوت نکردند و حرف دل خیلیها را عنوان کردند... شرایط فعلی نتیجه عملکرد همه ما و علی الخصوص مسئولین از گذشته تا امروز است. لذا شایسته است بدون فرافکنی و ضمن پذیرش واقعیتها، برای یک بار هم ک شده اختلافات را کنار گذارده و همه با هم بفکر حل مشکلات باشیم تا از بحران فعلی عبور کنیم. درود بر ایران و ایرانی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
0
61
مگر نه اینکه کنار کاخهای ساخته شده الزاما باید کوخ وجود داشته باشد !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
43
13
یادگاری هاشمی رفسنجانی دانشگاه آزاد و با سوادی بیشتر مردم یادگاری قرائتی .........
ناشناس
|
Ireland
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
2
45
در جواب کاربر نشناس باید گفت چرا دوران هشت سال احمدی نژاد را فراموش کردی و یا اینکه . . . . !!!!!!؟؟
عربانی
|
France
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
37
12
دولت تدبیر و امید چه کرد؟ فقط حرف حرف حرف .....
کامبیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
4
29
مسله اول ایران حاشیه نشینان ...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
1
13
عالی بود
امیدوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
27
خیلی جالبه هیچ کس ازتخصص خودش حرفی نمی زند. ....بحث اقتصادی واجتماعی می کنندآنهم برای مداحان. ازطرف دیگر استاددانشگاه که تخصصش فیزیک ومکانیک است جواب این آقا رومیده.معلومه که هیچ کس سرجای خودش نیست.وقتی سرهرکوچه وخیابون انواع دانشگاههای صوری وسهمیه ای ورانتی تاسیس می شودکمدی بهترازاین نمیشود . واقعاً همه چیمان به همه چیمان می آید.
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
1
29
حرف مفت جواب ندارد. همین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
1
39
اگر مردم بیسواد هستند پس در این 40 سال نهضت سواد آموزی چه کرده در زمان شاه ما در روستا بودیم اکابر خواندیم الان بعد از 40 سال چرا باید بی سواد داشته باشیم یک نفر بعنوان مسئول پاسخ دهد اقای قرائتی یا اقای ریس جمهور و یا سردار نجات چرا پاسخی ندارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
1
35
دولت در عمل مطیع وکار گزار است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
48
چرا از دولت ها ایراد میگیرید مگر خود خاتمی نگفت ما فقط تدارکات چی هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
27
قبلا خس و خاشاک الان بیسواد.
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
39
شما راست میگید. آمریکا در حال فروفاشیه. غرب رو به اضمحلال میره. فقط ما خوبیم ما!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
9
5
آقای سانسورچی آفتاب که دم از دموکراسی میزنی و حاکمیت رو محکوم میکنید به سانسور حرفای طیف خودتون ، چندین بار پست کاملا منطقی و بدونه ذره ایی توهین خودم رو تو این خبر و یه خبر دیگتون گذاشتم به امید اینکه حتی یه نفر شاید عمیقتر فک کنه ، ولی همشو ریجکت کردی ، اگه ذره ایی برای آینده ایران تو این برهه زمانی و این منطقه جغرافیایی ...ذره ایی اهمیت قایلی یکم بیشتر در مورد افکار و دیدگاهتان فک کنید حداقل شک کنید
پاسخ ها
دیدید یه جاهایی خودتون هم ...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
واقعا راست میگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
3
14
وقتی بدون در نظر گرفتن آنچه که در قانون اساسی کشور آمده، براحتی اینهمه دخالت و اختلال در کارهای اجرایی دولت صورت داده میشود، نشان از مظلومیت دولت محترم و بری بودنش از همه اشتباهات رخ داده و گناهکار بودن مداخله کنندگان را دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
چند بار قانون اساسی رو خوندی
پیش نویس قانون اساسی رو کی بررسی کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
9
5
می دونستم آفتاب جناحی خبرمی ده ونظرات راآنگونه که خودش دوست داره منتشرمی کنه یعنی مدیریت خبر.ولی بازبرای اطمینان بیشتردیروزدرباره سخنان سردارنکاتی نوشتم تاببینم آفتاب منتشرمی کنه یانه که دیدم منتشرنکرد.به این اعتقادخود مطمئن ترشدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
اون تخلیل روکه نوشتم قراربده نه این اعراض رو. عوام فریبی کارشماست ومظلوم نمایی وبه ظاهرنقدپذیری جزئی ازذات شماست تحلیل رومنشرکن اگه جرات داری آفتاب کم نور
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
اگه هر جوابی را چاپ کند که فردا در همین را هم میبندند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
3
همین افتاب تا دیروز از طرف داران خیل دولتیان بود چه شده یه نگاه به مردم هم کردید خدایی بنزین لیتر 3000 هزار تومان به کدام کار میتوان رسید مخل کار همه شهرهای کوچک بحش ها وروستا خداقل 40-50 کیلومتر رفت وبرگشت دارد هرچه کسب کنیم باید هزینه بنزین بدهیم پس بهتر است هیچ کاری انجام ندهیم
غیر قابل نشر
|
United States of America
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
5
چون اعتقاد این است که مردم هرچه فقیرتر سربراه تر
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
3
دوازدهمین همایش نخبگان عصر ستایشگری !!!!
میشه چی اونوقت؟؟؟ همایش ، نخبگان!!!! عصر ستایشگری!!!
ستایشگری کی؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
1
0
آفتاب بیشتر نظر سازی میکند نه انتشار نظر مخاطبان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
1
6
جالب همين هاشيه نشين ها و فرو مايه ها باعث پيروزي انقلاب شدند.درد بسيار هست و سكوت بهترين درمان
زهرا
|
Korea (Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
0
6
درسته توسرزمین ما روز به روز شاهدگسترش فقرو فاصله ی طبقاتی و ازدواج اجباری و فقرفرهنگی و علم اموزی و کمبود امکانات بهداشتی و روز به روز گرون شدن خدمات پزشکی و کالاها هستیم اما خوب ما موشک داریم کافیه افتاد یا باز این سرمایه رو گوشزد کنم ما بهترین کشوردنیاییم ازما بهترنیس تازه ازمسولینمون بهترنیس موندم ازبین این همه عزیز کیو انتخاب کنم ازبس که یکی ازیکی بهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
6
چون 800میلیارد دلار بی زبان نفت خرج ملت نشد وبه یغمارفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
2
چرا باید وضع به این صورت باشد که من شصت ساله احساس نومیدی کنم و هر روز منتظر مرگ باشم. از شروع جوانی‌مان مرگ دیدیم.
پرویز
|
Germany
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
4
امیرکبیر؟سردارنجات؟؟؟جناب نویسنده لطفا در مقایسه هایتان دقت کنید.
میم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
2
سلام لازمه پیشرفت شایسته سالاری و ضابطه است ایا خبری از این دو مولفه در ایران هست ؟خدا وکیلی هر کس به وجدان خود رجوع کند جواب بدهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
0
این جوابها مفتش هم گرونه در مناظره همه چیز معلوم می شود .........
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین