کد خبر: ۶۲۹۱۳۰
تعداد نظرات: ۷۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
رئیس جمهور گفته "منطقی نیست که می‌گویند لحن دولت فرق کرده است"

پاسخ روحانی به منتقدان دولت: در شرایط صلح وعده دادم، الان شرایط جنگ است/ مردم مشکلی ندارند

رییس جمهور در واکنش به منتقدان دولت که از تغییر لحن‌ دولت صحبت می‌کنند یادآور شد که لحن ها در دوره جنگ و صلح فرق دارد. مردم ما به خوبی می‌فهمند چه کسی به آنها فشار آورده است. اگر ما آغازگر جنگ بودیم، درست بود که امروز مورد سوال قرار بگیریم که چرا تعهد خود را زیر پا گذاشتیم.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه با بیان اینکه دشمنان از سال 97 جنگ همه جانبه اقتصادی علیه ایران راه انداخته اند که تاکنون در همه عرصه ها ناموفق بوده اند، اظهارداشت: روند رشد شاخص ها و آمارها به رغم فشارهای اقتصادی شدید، نشان می دهد در سایه تلاش بی وقفه سرداران جبهه اقتصاد و اگاهی و حضور شجاعانه و هشیارانه مردم همیشه در صحنه، دشمنان در پیشبرد طرحهای خود ناکام مانده اند.

روحانی در دیدار با فعالان صنعت پتروشیمی که به مناسبت گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی ایران برگزار شد، گفت: خوشبختانه گزارش‌ها و توضیحاتی که در این جلسه و در نمایشگاه دستاوردهای صنعت پتروشیمی از سوی مدیران این عرصه ارایه شد، نشان داد مسیر و راهی که صنعتگران و کارآفرینان ما در این عرصه و به رغم فشار و تحریم دشمنان انتخاب کرده اند، مسیری درست بوده و توانسته‌اند به خوبی در این راه گام بردارند و این افتخاری بزرگ برای تاریخ کشور است.

پاسخ روحانی به منتقدان دولت: در شرایط صلح وعده دادم، الان شرایط جنگ است/ مردم مشکلی ندارند

رئیس جمهور اظهارداشت: به صراحت می‌گویم که دوران تحریم و فشار علیه ملت ایران روزی به سر خواهد آمد، چرا که بدخواهان و دشمنان متوجه شدند که با فشار حداکثری نمی‌توانند ما را وادار به تسلیم کنند.

روحانی با بیان اینکه همه هدف دشمنان از اعمال فشار و تحریم این بوده که سر میز مذاکره‌ای برویم که هر چه آنها گفته‌اند، قبول کنیم، افزود: این کار در ایران اسلامی نشدنی است و خوشبختانه ملت ایران در سال 97 و 98 بویژه از 13 آبان سال گذشته که فشارهای حداکثری تحریم اعمال شد، به خوبی ایستادگی و مقاومت کردند.

وی با بیان اینکه شرایط عادی با شرایط جنگ متفاوت است، گفت: برخی‌ها خطاب به دولت دوازدهم می‌گویند که چرا عین قول‌هایی را که اول دولت دادید، نمی‌توانید عمل کنید؛ ما در شرایط صلح آن قول‌ها را داده بودیم و بعد وارد شرایط جنگ شدیم و این جنگ را هم ما انتخاب و شروع نکرده و حتی بهانه را هم ما به دست دشمنان ندادیم.

رئیس جمهور ادامه داد: دشمنان جنگ را علیه ملت ایران شروع کردند تا قامت استوار ملت بزرگ و فرهیخته ایران را بشکنند و این حرف منطقی نیست که برخی‌ها که با دولت خرده فرمایش دارند، بگویند که در سال 95 و در فروردین 96 قولی داده‌اید و در فروردین 98 لحن شما فرق کرده است، چرا که آن در شرایط صلح بود و امروز در شرایط جنگ قرار داریم و در همه دنیا شرایط جنگ یک شرایط ویژه است.

روحانی با بیان اینکه از سال 97 جنگ شدید و همه جانبه اقتصادی علیه ایران شروع شد، اظهار داشت: دشمنان می‌خواستند این جنگ سیاسی هم بشود، یعنی همه دنیا را وادار کنند که پشت سر آنها و روبروی ایران بایستند؛ آنها می‌خواستند این جنگ حقوقی نیز بشود، یعنی سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی ایران را محکوم کنند که در این امر ناموفق بودند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه آنچه هدف دشمنان در جنگ اقتصادی بوده، حاصل نشده و نخواهد شد، افزود: امروز در شرایطی نیستیم که ملت ما در زندگی روزمره و نیازمندی‌های ضروری خود دچار مشکل شود.

روحانی با اشاره به اینکه براساس آمار ارایه شده در بهار و تابستان، روند اشتغال علیرغم فشارها و تحریم‌ها در مسیری درست قرار داشته و وقتی اشتغال روند خود را به درستی طی کند، به معنای این است که تولید در مسیر درستی قرار گرفته است.

رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی توانستیم آن تورم شدیدی که پایان سال گذشته شروع شد را تا حدی در بهار امسال مهار کنیم، یعنی دشمن ناموفق بوده است؛ حتی در زمینه رشد اقتصادی نیز که سال گذشته منفی بود، امسال شرایط متفاوتی داریم و امید ما این است که در سال آینده رشد منفی نداشته باشیم و این به معنای ناموفق بودن دشمنان در طراحی‌شان بوده است.

روحانی با بیان اینکه تقریباً همه رهبران سیاسی جهان که با آنان ملاقات داریم، عنوان می‌کنند که آمریکا اشتباه کرده و در مواجهه با ایران ناموفق بوده است، گفت: حتی نزدیک‌ترین دوستان آمریکا این موضوع را بیان کرده و می‌گویند که خود آمریکایی‌ها در جلسات خصوصی می‌گویند که محاسبات ما درباره ایران غلط بوده است؛ تصور می‌کردیم با فشاری 5 الی 6 ماهه مردم در مقابل نظام قرار می گیرند و ما را دعوت به ایران کرده و برای ما فرش قرمز پهن می‌کنند که این، نهایت نادانی و محاسبه غلط است.

رئیس جمهور اظهار داشت: مردم ما به خوبی می‌فهمند چه کسی به آنها فشار آورده است. اگر ما آغازگر جنگ بودیم، درست بود که امروز مورد سوال قرار بگیریم که چرا تعهد خود را زیر پا گذاشتیم. ما تعهدات خود را به خوبی انجام دادیم.

رئیس جمهور حضور شجاعانه، آگاهانه و هوشیارانه مردم در صحنه را اولین عامل در مسیر موفقیت در برابر دشمنان برشمرد و گفت: مردم راه را به خوبی انتخاب کرده و دوست را از دشمن به خوبی تشخیص دادند و این همه وسایل، ابزار و امکانات تبلیغاتی دشمنان نتوانست ملت را منحرف کند.

روحانی حضور سرداران و سربازان جبهه اقتصادی را گام دوم موفقیت در برابر توطئه دشمنان دانست و گفت: سرداران و سربازان جبهه اقتصاد به میدان آمدند و این بار را بر دوش گرفتند.

رئیس جمهور افزود: دشمنان فکر کردند که اگر درآمدهای نفتی کشور را کاهش دهند، درآمد ارزی کشور دچار اختلال می‌شود و بر همین اساس روی نفت خام فشار آوردند.

روحانی افزود: از سوی دیگر همه صنعتگران و کارآفرینان از جمله صنعتگران پتروشیمی کشور که در خط مقدم بودند، وارد میدان شده و فعالیت کردند به گونه‌ای که در میان درآمدهای صادراتی غیرنفتی کشور پتروشیمی مقدم است.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش رئیس کل بانک مرکزی در این نشست، گفت:‌ بر این اساس 20 درصد نیازهای ارزی کشور و بیش از 50 درصد ارز سامانه نیما توسط این صنعت تأمین می‌شود و این نشان می‌دهد که امروز پتروشیمی در خط مقدم است.

روحانی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در خط مقدم است، گفت: وقتی صنعتی در خط مقدم است و بار مسئولیت سنگین کشور را بر دوش دارد، وظیفه همه ما حمایت است، مردم، افکار عمومی و همه از جمله دستگاه اجرایی، قوه قضائیه و مجلس باید از کسانی که این افتخار بزرگ را نصیب کشور کردند، حمایت کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه کلمه جهش لایق حرکت صنعت پتروشیمی است، گفت: جهش یعنی اینکه از روندعادی سریع‌تر حرکت کنیم و شتابان و با سرعت به مسیر ادامه دهیم. وقتی از جهش‌های دوم و سوم در صنعت پتروشیمی صحبت می‌کنیم، آمار و ارقام به ما نشان می‌دهد تا پایان جهش دوم محصولات پتروشیمی ما به 100 میلیون تن می‌رسد. یعنی اینکه تولید حدود 2 برابر خواهد شد. از سال 92 و آغاز فعالیت این دولت که تولید محصولات پتروشیمی 52 میلیون تن بوده در پایان جهش دوم در سال 1400 این میزان به 100 میلیون تن خواهد رسید.

روحانی اظهار داشت: اینکه بتوانیم در صنعتی در عرض 8 سال تولید را 2 برابر کنیم این همان جهش است.

رئیس جمهور با بیان اینکه آماده‌سازی برای انجام جهش سوم نیز در حال انجام است، گفت: آماده‌سازی صنعت قدم اول است، توسعه قدم دوم، جهش گام سوم و قدم چهارم نیز آماده کردن شرایط برای جهش بعدی است و ریل‌گذاری برای جهش و موفقیت بعدی است که این کار در صنعت پتروشیمی در دستور کار قرار دارد.

روحانی با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه دستاوردهای صنعت پتروشیمی کشور، گفت: آمارهای ارایه شده در این نمایشگاه نشان می‌دهد که حرکت در این صنعت برای جهش سوم هم آغاز شده و تکمیل این حرکت برای بعد از سال 1400 دیده شده تا تولید ما از 100 میلیون تن به 130 میلیون تن در جهش سوم برسد که این کار یک کار بزرگ و ارزشمند است.

رئیس جمهور در ادامه به درآمد حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی در کشور اشاره کرد و گفت: امروز درآمد محصولات پتروشیمی 17 میلیارد دلار است که در جهش دوم در سال 1400 به 25 میلیارد دلار می‌رسیم و در جهش بعدی ارزش محصولات پتروشیمی 37 میلیارد دلار برآورد می‌شود که البته در صورت افزایش قیمت جهانی نفت و محصولات پتروشیمی این رقم قابل افزایش است.

روحانی خاطر نشان کرد: این موفقیت در شرایط معمولی نبوده و ما در شرایط تحریم و فشارهای سنگین اقتصادی در این مسیر موفق قرار داشته‌ایم و در شرایطی که بخاطر تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه برای جذب سرمایه، صادرات محصول و برگشت ارز حاصل از صادرات با مشکلات زیادی مواجه هستیم این موفقیت‌ها حاصل شده که از افتخارات صنعت پتروشیمی کشور است.

رئیس جمهور تصریح کرد: اینکه در تولید محصولات پتروشیمی امروز در منطقه در رده دوم قرار داریم و با جهش سوم تولیدکننده اول منطقه خواهیم شد، افتخار کشور و صنعت پتروشیمی است.

روحانی با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم و از طرف ملت ایران بخاطر کسب این افتخارات بزرگ از همه مدیران، کارآفرینان و واحدهای مختلف پتروشیمی از غرب تا جنوب کشور و همه فعالان در این صنعت تشکر می‌کنم، گفت: وقتی 20 درصد از واردات کشور به پتروشیمی متکی می‌شود و بازار نیما 50 درصد متکی به این صنعت است، باید از این صنعت که در سطح ملی و اقتصاد ملی تلاش می‌کند، حمایت کنیم.

رئیس جمهور در ادامه افزود: اینکه بخش عمده ارز صادراتی این صنعت در سامانه نیما وارد شود و همین که نیازهای ارزی این صنعت در اختیار خودش قرار گیرد، قابل بررسی است و نیاز به همفکری و هماهنگی بین بانک مرکزی، دولت و ارگان‌های دیگر وجود دارد.

روحانی افزود: ما به فکر آینده هستیم و فقط به دنبال چیدن محصول نیستیم. می‌خواهیم برای فردا و پس فردا هم کار کنیم و آیندگان هم باید از این صنعت استفاده کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مهندس زنگنه وزیر نفت را به عنوان مسئول هماهنگی و ساماندهی صنعت پتروشیمی تعیین کرده است، افزود: مهندس زنگنه کار بزرگی در این حوزه انجام داده و حضور ایشان اطمینان بخش بود و ایشان هم تأکید می‌کنند که صنعت پتروشیمی خوب عمل کرده و نگرانی‌هایی که در زمینه فعالیت پتروشیمی‌ها مطرح می‌شود، درست نیست.

روحانی با اشاره به آمارهای ارایه شده در نشست با مدیران هلدینگ‌های پتروشیمی در رابطه با موفقیت این صنعت تأکید کرد: وقتی مردم این آمارها را بشنوند و ببینند که این صنعت در مقابل بدخواهان نظام و کشور ایستادگی کرده است، خوشحال می‌شوند. این موفقیت‌ها خبرهای خوب و خوشی برای ملت است. ایستادگی، قهرمانی، پیشرفت و خودکفایی مردم را خوشحال می‌کند.

رئیس جمهور افزود: اینکه همه خوراک این صنعت توسط خودش تأمین می‌شود و بخش اعظم و بزرگ نیاز وارداتی ما در این صنعت از جمله کاتالیست‌ها، امروز در کشور خودمان تولید می‌شود و نیازهای داخلی و خارجی را تأمین می‌کند، یعنی صنعت پتروشیمی یک صنعت عظیم و قدرتمند است.

روحانی تأکید کرد: وقتی می‌گوییم دنبال خام‌فروشی در نفت و گاز نباشیم، یکی از راه‌ها توسعه صنعت پتروشیمی است و اینکه اعلام شد، در جهش سوم به جایی خواهیم رسید که خوراک صنعت پتروشیمی معادل 2 میلیون بشکه نفت در روز خواهد بود، موضوع بسیار مهمی است و نشان می‌دهد که صنعت پتروشیمی، انرژی را به ارزش افزوده تبدیل می‌کند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با تأکید بر انجام اقدامات پایین‌دستی در صنعت پتروشیمی، گفت: صنعت پتروشیمی یک زنجیره است و خوراک برخی از بخش‌های تولیدی خود را تأمین می‌کند. تولیدات این صنعت در بخش‌های مختلف از جمله نساجی، بسته‌بندی، کشاورزی، و اگر صنایع پایین‌دستی آن تکمیل شود، باعث اشتغال‌زایی بیشتر و ارزش افزوده بالاتر خواهد بود.

روحانی همچنین از کسانی که در پتروشیمی و صنایع پایین دستی که محصولات مختلفی را تولید می‌کند، سرمایه‌گذاری می‌کنند، قدردانی کرد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان شرکت‌های پتروشیمی از جمله در زمینه استفاده از خوراک مایه، گفت: باید در این زمینه گام‌هایی برداشته شود و ما می‌توانیم برای این منظور مشوق‌هایی را تعیین کنیم.

روحانی افزود: اینکه وزیر نفت اعلام کرد زمستان امسال بخاطر خوب بودن وضعیت گاز به پتروشیمی‌ها فشاری وارد نشده و گاز آنها قطع نشده، خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای است که امیدوارم سال آینده هم به همین شکل باشد.

رئیس جمهور همچنین به موضوع صادرات محصولات پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در زمینه صادرات این محصولات نیز باید گام‌های مؤثری برداشته شود که موضوع تعرفه‌های ترجیحی با کشورها از آن جمله است. برای این منظور با کشورهای مختلف صحبت‌هایی انجام شده است.باید همه تلاش خود را انجام دهیم تا بتوانیم زمینه را برای صادرات آسان‌تر و پرسودتر محصولات خود فراهم کنیم.

روحانی مسأله گمرکات و مشکلات برخی شرکت‌های پتروشیمی در این زمینه را یادآور شد و افزود: از مهندس زنگنه می‌خواهم این موضوع را در دولت مطرح کند تا بررسی‌های لازم انجام شود، وقتی صنعت مهمی اینطور در کشور فعالیت می‌کند باید مشکلات آن را از جمله مشکلات گمرک، مالیات و ارزش افزوده را حل و فصل کنیم.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به درخواست نماینده یکی از شرکت‌ها در خصوص دریافت وام اعم از ارزی و ریالی از بانک مرکزی، گفت: این مشکل باید با کمک صندوق و بانک مرکزی حل و فصل شود.این صنعت جای اعتماد و اطمینان است و بانک‌ها نباید برای برگشت پول خود از این شرکت‌ها دغدغه خاطر داشته باشند. برای سرمایه‌گذاری در صنعت اگر هزینه زیاد نشود نمی‌توانیم با دنیا رقابت کنیم.

روحانی افزود: این حرکت پرشور در صنعت پتروشیمی به غیر از بحث صنعت یک افتخار ملی برای ما به جا می‌گذارد و اینکه در این شرایط سخت با این روحیه کار می‌کنیم و اعتماد ملی و امید به آینده را تقویت می‌کنیم، بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه صدا و سیما، ‌رسانه‌ها و روزنامه‌ها باید در مورد این موفقیت‌ها و جهش سوم در صنعت پتروشیمی کار کنند، گفت: مردم جامعه، دانشجویان، مهندسان، کارگران و همه اقشار که نگران هستند وقتی حس کنند در یک صنعت بزرگ کشور جهش بزرگی اتفاق افتاده و ادامه دارد و تولید محصولات در این صنعت 2 برابر شده، امیدوار خواهند شد و این شرایط نشان می‌دهد که این بخش محیط کار بسیار بزرگ و مناسبی است.

روحانی با بیان اینکه خودکفایی در این صنعت معنایش این است که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این زمینه کار کنند، گفت: خودکفایی بسیار ارزشمند است و باید جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان را دعوت کنیم که در این عرصه فعالیت کنند.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود همفکری و هماهنگی بین شرکت‌های فعال در حوزه پتروشیمی و دولت را خوشحال‌کننده عنوان کرد و افزود: امید شما به آینده و تحرک شما بسیار ارزشمند و امیدوارکننده است و امیدوارم قدم‌های خوبی با روحیه بهتر و بیشتر برای کشور و ملت در آینده برداشته شود.

پیش از سخنان رئیس جمهور، مهندس بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با بیان اینکه تلاشگران صنعت پتروشیمی سالانه حدود 18 میلیارد دلار محصول نهایی در کشور تولید کرده و 8 میلیارد دلار صادرات دارند، گفت: صنعت پتروشیمی شاخص‌ترین نقش را در صادرات غیرنفتی کشور و توسعه آینده ایفا می‌کند.

وزیر نفت با بیان اینکه هیچ صنعتی در کشور نیست که 5.5 میلیارد دلار خوراک برای صنایع پایین دستی خود ایجاد کند، گفت: امروز صنعت پتروشیمی هیچ محدودیتی برای افزایش این میزان نداشته و اگر محدودیتی وجود دارد از سوی صنایع پایین دستی است که به دلیل برخی مسایل توان دریافت خوراک بیش از این را ندارند.

مهندس زنگنه افزود: متأسفانه برخی اوقات مطرح می‌شود که صنعت پتروشیمی خوراک را صادر کرده و به تولیدکننده داخلی نمی‌دهد که این کاملاً اشتباه است.

وزیر نفت با بیان اینکه دولت در 5 الی 6 سال گذشته در توسعه پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی اقدام کم‌نظیری انجام داده است، اظهار داشت: این موضوع در جهش دوم صنعت پتروشیمی منعکس شده که بتوانیم تولیدات را به 100 میلیون تن برسانیم و این در طول 7 الی 8 سال کاری بزرگ است.

مهندس زنگنه با اشاره به اینکه دولت ریل‌گذاری مطمئنی برای برداشتن جهش سوم صنعت پتروشیمی انجام داده است، خاطر نشان کرد: جهش سوم کاشتن بذر امید برای آینده نه تنها در صنعت پتروشیمی، بلکه اقتصاد غیرنفتی ایران و جلوگیری از خام‌فروشی است.

وزیر نفت ادامه داد: پتروشیمی‌ها در سال‌های اخیر به برکت توسعه پارس جنوبی و دیگر طرح‌ها و دریافت خوراک بیشتر همگی تولیدات‌شان را افزایش داده و علیرغم تحریم‌ها در وضعیت قابل قبولی هستند.

وی با بیان اینکه با توسعه پارس جنوبی و اجرای طرح‌های جمع‌آوری گاز مشعل علاوه بر تأمین خوراک مورد نیاز پتروشیمی‌ها در بخش گاز طبیعی نیز مشکلی نداشتیم، افزود: هر سال در فصل زمستان برای تأمین گاز مورد نیاز در مصارف خانگی اول گاز پتروشیمی‌ها را قطع می‌کردیم، اما امسال علیرغم سرمایی که وجود دارد این کار انجام نشده است.

وزیر نفت با بیان اینکه در توسعه پتروشیمی‌ها به تنوع محصولات و استفاده بیشتر از خوراک مایع و آمایش سرزمینی با توجه به مسأله کم‌آبی در کشور توجه داریم، افزود: در زمینه بومی‌سازی فناوری‌ها و پیوند با دانشگاه‌ها اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته که به واسطه آن چندین انستیتو تأسیس شده که مسئولیت آنها ساماندهی فناوری تولید محصولات پتروشیمی در مسایل اساسی است.

مهندس زنگنه با اشاره به اجازه رئیس جمهور به وزیر نفت برای بررسی تخلف در صنایع پتروشیمی و عزل مدیران متخلف پتروشیمی که ارز حاصل شده از فروش محصولات را ارایه نکردند، گفت: حتی یک مورد هم نیاز نشد که از این اجازه رئیس جمهور بخواهیم استفاده کنیم، اما هر روز به بهانه‌های گوناگون مدیران پتروشیمی را برای سوال و جواب می‌بردند و حتی می‌خواستند آنها را بازداشت کنند؛ گویا عده‌ای بودند که می‌خواستند چرخ پتروشیمی را از کار بیندازند.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه امروز توسعه پتروشیمی در کشور بیش از هر چیز نیاز به ثبات دارد، گفت: نباید اجازه دهیم تا بخش‌های مختلف به بهانه‌های گوناگون در این مسیر مانع ایجاد کرده و هر روز یک موضوع جدید را عنوان کنند.

مهندس زنگنه با بیان اینکه متأسفانه برخی امروز عنوان رانت‌خوار را به فعالان صنعت پتروشیمی می‌دهند، خاطر نشان کرد: پتروشیمی‌ها پول هر متر مکعب گاز را به بالاترین نرخ پرداخت می‌کنند و نسبت به انجام طرح‌های جهش دوم و سوم متعهد هستند.

وزیر نفت افزود: برخی فکر می‌کنند چون صنایع پتروشیمی سود دارند باید از آنها بگیرند، اما این در حالی است که اکثر پتروشیمی‌ها امروز سود خود را در توسعه این صنعت هزینه می‌کنند.

مهندس زنگنه با بیان اینکه فعالان صنعت پتروشیمی، سربازان کشورند و بهترین خدمات را در راستای اجرای سیاست‌های اصلی نظام برای جلوگیری از خام‌فروشی و توسعه و اشتغال انجام داده‌اند، گفت: پتروشیمی‌ها می‌توانند تحول و امید در کشور ایجاد کنند، به گونه‌ای که با بهره‌ّبرداری از هر واحد پتروشیمی در کشور بلافاصله صنایع پایین‌دستی متناسب با آن توسط مردم ایجاد و اشتغال بوجود می‌آید.

همچنین در این مراسم عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور 29 میلیارد دلار نیاز ارزی بود که رقمی قابل توجه است و توانستیم علیرغم فشار بی‌سابقه دشمنان آن را تأمین کنیم، افزود: پتروشیمی‌ها 20 درصد این رقم را تأمین کرده و در سامانه نیما نیز حدود 53 درصد سهم پتروشیمی‌ها بود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه پتروشیمی‌های کشور در سامانه نیما پیشتاز هستند، گفت: خوشبختانه مدیران پتروشیمی‌ها در شرایط سخت فشار و تحریم در تأمین ارز سامانه نیما کمک‌های بسیار شایانی داشتند و با این روند در آینده می‌توانند در گردش تجارت کشور تأثیرگذار باشند.

همتی با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها به خوبی به تعهدات خود عمل کرده‌اند، به گونه‌ای که 92 درصد تعهد صادراتی خود را تا پایان مرداد، تأمین کرده‌اند و این رقم از نظر بانک مرکزی رقمی قابل قبول است، اظهار داشت: صنایع پتروشیمی، پیشتازان تأمین ارز مورد نیاز کشور در این شرایط هستند.

همچنین مهندس محمدی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران، مهندس ربیعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مهندس ربانی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی باختر، ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت تولیدات و دستاوردها، فناوری‌های جدید در صنعت پتروشیمی و پژوهش‌های نو در این عرصه، به بیان دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و مسایل و مشکلات پیش روی توسعه صنعت پتروشیمی کشور پرداختند.

در این مراسم همچنین با حضور رئیس جمهور از ۷ نفر از مدیران و فعالان نمونه صنعت پتروشیمی کشور تجلیل شد.

ربیعی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، داوود رضا ربانی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی باختر، خانم مرضیه شاهدائی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی پترو فرهنگ، حسین شهریاری مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، محمد حسن تولایی مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری ساتا(شستان)، محمود مخدومی مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی(تاپیکو) و عبدالمجید محمدی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی مارون، هفت مدیر نمونه‌ای بودند که در حضور روحانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

پاسخ روحانی به منتقدان دولت: در شرایط صلح وعده دادم، الان شرایط جنگ است/ مردم مشکلی ندارند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
25
146
تو زمان صلح هم ديديم كه كاري نكردي دروغگويي بسه آقاي رئيس جمهور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
جناب ناشناس؛‌ وقتی اسلام وحدت مسلمونها رو دلیل پیروزیشون میدونه، یعنی اینکه باید به همدیگه و همینطور این بنده خوب خدا آقای روحانی کمک و یاری کنیم تا بتونه موفق بشه، اگر قرار باشد ایشون یک تنه و تنها جلوی مشکلاتی که نابکاران شیطان صفت ایجاد میکنن بایسته و ما منتظر موفقیت باشیم تا سر سفره استفاده اش رو ببریم که ........ زهی خیال باطل !!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
اقای ناشناس دوم این بار کوتاه بپوش بیشتر بهت میاد
علی اصغر رضائی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
سرور گرامی ناشناس سوم خیلی دوست دارم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
9
133
هنر اینه که اولا کشور رو وارد جنگ نکنید و ثانیا در زمان جنگ کشور رو خوب اداره کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
این را به کسانی بگید که شرایط جنگی را ایجاد میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
که این آقایان ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
22
101
قولهای که دادید همان موقع تحریمات بود.خواهشا قرا رو به حلو نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
8
101
مردم مشکلی ندارند !!!!!!!!!!!

واقعا ...از این حرفت ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
18
117
کاش حرف نزنید . حرفهای ... شما اعصابمون رو بهم میریزه .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
9
89
شما که مدعی هستید چهل ساله دارید با دشمنان میجنگید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
تو از اون کله دنیا چی میگی؟؟؟!!!!
تو که فرار کردی رفتی....
مسائل ایران چه ربطی به تو داره امریکایی؟؟؟؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
افتاب،لطف کن نظرات افراد پرت را منتشر نکن.طرف هنوز درکی از پرچم بالای کامنت نداره میاد اظهار فضل میکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
14
89
متاسفانه باز هم بهانه ای دیگر و باز هم دیگران را مقصر جلوه دادن
چهار سال اول دولت قبل مقصر بود چهار سال دوم آمریکا و تحریمها مقصر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
4
68
مردم مشکل ندارند؟ واقعا که
داوود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
60
41
درود بر روحانی که وضعیت بودجه ایی را شفاف کرد و متوجه شدیم چه نهادهایی چه پول هایی می گیرند و کجا خرج می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
پروپاگانداست.
برو بگرد دنبال اون رقم هاي گنده ميليارد دلار.
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
3
76
باسلام
اقای روحانی می گویند روزی تحریمها تمام خواهد شد،ولی ۴۰سال از انقلاب میگذرد،اما تحریمها به قوت خود درسایه مسئولین مثل شما پابرجاست.مردم دیگر به حرفهای مسئولین اهمیت نمیدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
چهل سال ازعمرمامیگذردعمرم را قربانی تفکرات واهی کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
شما از طرف خودت حرف بزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
11
62
این همه تعهد دادید که باز هم در شرایط جنگ باشیم؟ مگر نیامدی سایه جنگ برداشته بشه؟ کدوم ...هستی شما خدا میدونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
ایشان تعهد داد و سایه جنگ اقتصادی را برداشت ، ببینید چه کسانی گزک دست دشمن دادند و شرایط جنگی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
ناشناس جان اگه مثلا هنوز جنگ افروزان را نشناختی و آقای دکتر روحانی رو با اون رفتار و منش انسانی و شرافتمندانه اش جنگ افروز میدونی!!!! فقط باید به حالت تاسف و افسوس خورد از اینهمه جهالت و نادانی ات.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
آقای محترم نمیدونم به چه دلیل داری از روحانی حمایت میکنی ولی مثل اینکه به امثال شما خوب میرسه
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
4
45
تن آدمى شريف است به جان أدميت نه همين لباس زيباست نشان آدميت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
9
54
همانروز میگفتی من حرفهایی که میزنم مربوط به زمان صلح است. رفع حصر هم مربوط به جنگ است حقوق شهروندی چی انهم مربوط به صلح است . بررسی دوربین ها و تشخیص معترضین هم مربوط به جنگ است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
5
67
مامیخواهیم بادنیا مراوده داشته باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
7
49
تا جایی که ما اطلاع داریم روح برجام را ما نقض کردیم
ناشناس
|
France
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
32
42
جواب به منتقدان رییس جمهور محترم!
ما هم یادمان هست که وقتی شما نفت صد دلاری میفروختید وضع مردم چطور بود؟؟؟
وضع دارو و بیمارستان ها...وضع مطبوعات و آزادی بیان چطور بود... وضع پارازیت ها که چه بلایی بز روح و جان مردم نیاورد..وضع قیمت ها که روزانه و نه بعضی وقتها ساعتی می‌رفت بالا.
اینقدر لیست بلند هست که فرصتی برای درج نیست...!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
رفیق ما که طرفداران محمود نیستیم. اشتباه گرفتی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
داداش اون ور دنیا رفتی پی عشق و حال...
به تو چه؟؟؟؟!!!!
رحمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
خخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
وضع مردم بهتر بود
احمدی نژاد انحراف سیاسی پیدا کرد و الا به درد مردم رسیدگی میکرد
تفکر حمایتش از محرومین، کم خوابی و چرکاری و رسیدگی به نامه های مردم و سفرهای استانی و ...اینقدر لیست بلند هست که فرصتی برای درج نیست...!!!

بر فرض که خراب کرد!!
الان نسبت به 5 سال پیش که همین دولت بود وضع دارو و بیمارستان ها...وضع مطبوعات و آزادی بیان ... وضع پارازیت ها .. وضع امواج دیش های خانگی که غیرقانونی هم هست... وضع قیمت ها که روزانه و نه بعضی وقتها ساعتی می‌ره بالا... و بعد بنزین نظارت نکردن... چطوره؟؟؟؟

اینقدر لیست بلند هست که فرصتی برای درج نیست...!!!
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
14
49
در شرایط صلح هم کاری نکردید و شرایط الان رو شما ایجاد کردید.مردم رو انداختید داخل گود و خودتون بیرون گود ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
...: انصافا به امثال شماها چی باید گفت ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
3
14
چرا مثل چند روز پیش جلسه بگو و بخند نگذاشته بودید و به ریش مردم نخندیدید؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
4
54
حرف ما این است چرا کشور را به شرایط جنگ بردند
.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
حرف روحانی هم همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
حرف توی امریکایی به ما چه ربطی داره؟؟؟!!!
برو واسه رئیس جمهورت،ترامپ جونت نظر بده...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
مرگ بر امریکا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
1
34
خوب ظرفیت وتوان حفظ شرایط صلح راداشتی ؟
ناشناس
|
France
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
6
18
بهتر نیست اعتراف به شکست کنید وعذر خواهی!
ناشناس
|
France
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
2
17
تا اینکه عذربدتر وخیلی بدتر از گناه نیاورید
نمك نشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
14
6
مرگ بر انگليس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
10
13
آقای وزیر نفت بفرمایند بابت ۱۸ میلیارد دلار تولید پتروشیمی چند میلیارد دلار نفت وگاز تقریبا مجانی از دولت می گیرند.
اگر این رانت نیست پس چیست؟
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
6
29
در زمان صلح هم چون همان زمان در اوج برجام هم مسئله ی کوچکی مثل سوئیفت حل نشد . ........
مستضعف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
3
46
سیر از گرسنه خبر نداره سواره هم از پیاده !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
4
17
در سال ۱۴۰۰ ارزش ۱۰۰میلیون تن پتروشیمی ۲۵ میلیارد دلار خواهد بود در حالی که ارزش ۱۰۰میلیون تن نفت خام و گاز که بعنوان خوراک پتروشیمی به آنها داده می‌شود بیشتر است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
4
35
وعده داده بودی کشور رو وارد جنگ نکنی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
او چنین وعده ای نداد اعلام جنگ و صلح با او نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
امریکایی از خدا بیخبر بشین سر جات تروریست بین المللی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
7
37
در صلح که یک بچه میتواند کشور را اداره کند در جنگ است که باید تدبیر کرد و انهم شعار دادی وعمل نکردی
پاسخ ها
یار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
احسنت
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
5
31
مگر سایه جنگ را با برجامت از سر ملت وا نکردی تاز وضع ملت در زمان جنگ تحمیلی از الان خیلی بهتر بود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
زمان جنگ پس اندازهای حکومت قبلی را داشتیم بله انزمان پس انداز هم میشد
یار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
کدام پس انداز!!!؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
5
21
کاش مسئولین ما معذرت خواهی و استعفا رو بلد بودن
این ژست طلبکارانه شما نمک روی زخم مردم پاشیدنه
چسبیدگان به قدرت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
کاش همه مثل شما فکر میکردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
8
20
تو این مدت انواع بلاها سر مردم آوردید دریغ از یه استعفا و احساس شرمندگی
یه کم غیرت به خرج بدید خودتون استعفا بدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
1
17
یه گام به جلو.
بازم خدا روشکر نگفت اصلا من وعده ندادم!!!

در ثانی اصلا با وعده رفع تحریم و بر طرف کردن سایه جنگ رای اوردی جناب شیخ!
آفتاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
12
4
آفتاب اینجا کم آوردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
1
18
ماشین ۴۰ تومانی شده ۱۵۰ پس دشمن موفق نشده !
اسماعیل مهرابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
20
5
آفتاب سلام از فتنه چه خبر؟
از نهم دی چطور؟
واقعا مخاطب رسانه حامی فتنه خودتی بلا شک؟
خواهشا رسانه باش و منتشر کن.
پاسخ ها
بلوغ فکری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
بجای بازی های کودکانه با کلمات ؛ مثل اِ ، اِ نه بِ ، ماشین بی ام وِ ! ، استدلال و دلیل فکری و علمی داشته باشیم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
16
22
درود بر مهندس موسوی قهرمان اداره کشور در دوران جنگ تحمیلی واقعا بزرگ مردی بود برای خودش.انشالله خداوند جواب...
حاجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
4
18
یعنی ما قبل از برجام در صلح بودیم و بعد از برجام وارد شرایط جنگ شدیم ؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
12
26
6 ساله مردم رو سر کار گذاشته... بعید میدونم ایران تا به امروز دولتی به این بدبختی و فلاکت رو تجزبه کرده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
حتما الزایمر اجباری گرفتید!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
خود دولت سایه دولت .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
احتمالا تو بعد از دوره احمدی نژاد زاییده شدی؟ چندسالته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
احمدی نژاد سیب زمینی رایگان داد
این دولت نون از سفره ها میبره
تهدید میکنه به قطع یارانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
احمدی نژاد به تناسب اون موقع یارانه داد
بعدش شما اومدی همون تناسب رو قطع کردید
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
2
21
چهل سال شرایط جنگ اسیب به مادران حامله و نسل .
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
3
12
کشور 8سال تو جنگ بود با کلی تحریم ولی مردم گرسنه نبودند
F
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
1
6
زمان جنگ با عراق وضع کشور بهتر از الان بود حالا هم تو کشورهایی که جنگ هست تورم کمتر از ایران هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
2
6
زاد و ولد را در کشور متوقف کنید نا حداقل نسل های بعدی مثل ما طعم بدبختی را نچشند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین