کد خبر: ۶۲۹۳۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح کرد:

زنگ خطری که برای سلامت به صدا درمی‌آید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر با توجه به زندگی ماشینی، عدم تحرک، تغذیه ناسالم، شیوع انواع بیماری‌ها، با بیماری‌های غیرواگیر مواجه هستیم که در این بین نقش کسانی که در عرصه تولید و صنعت مواد غذایی فعالیت دارند، بسیار حائز اهمیت است.
زنگ خطری که برای سلامت به صدا درمی‌آید
آفتاب‌‌نیوز :

محمد دهقانی فیروزآبادی، امروز سه‌شنبه 10 دی، در مراسم تجلیل از واحدهای تولیدی برتر و مسئولین فنی برگزیده صنعت غذایی استان، اظهار کرد: دشمنان با توطئه، صادرات را هدف قرار دادند تا اعتماد مردم کاسته شود.

وی با بیان اینکه باید تهدید را تبدیل به فرصت کرد، افزود: یکی از چالش‌ها در این حوزه، توزیع نامناسب است و باید در عرصه توزیع نیز تا انتهایی‌ترین مکان، فرآیند مشخصی وجود داشته باشد تا از آسیب‌ها در امان بمانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های استان در راستای تولید مواد غذایی ویژه و فراسودمند بهره ببریم، افزود: یکی از الزامات تولیدات غذایی این است که اگر محصول تراریخته است، باید بر روی کالا حک شود که محصول به این صورت است تا آگاه‌سازی صورت گیرد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: رونق صنایع غذایی، باعث رونق اشتغال مردم و ایجاد ثروت از طریق صادرات می‌شود تا ضمن ایجاد انگیزه بیشتر برای سرمایه‌گذاری در استان بتوانیم محصولات غذایی سالمی نیز در اختیار مردم قرار دهیم.

وی بیان کرد: امروزه با دوطیف متفاوت مواجه هستیم که عده‌ای از چاقی و عده‌ای از سوءتغذیه و فقر رنج می‌برند و هردوی آنها زنگ خطری برای جامعه بشری است که باید تدابیری برای آن اندیشید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه نظارت وظیفه دانشگاه علوم پزشکی است، یادآور شد: تولیدکنندگانی که در زمینه محصولات غذایی فعالیت دارند، باید تلاش کنند محصولات خود را با استاندارهای لازم و مواد آسیب‌رسان کمتری عرضه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین