کد خبر: ۶۳۵۵۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹

پوکی استخوان در کدام دسته از زنان شایع است؟

پوکی استخوان یک بیماری بسیار شایع در دنیا است که به طور کلی زنان بیشتر به آن مبتلا می‌شوند.
پوکی استخوان در کدام دسته از زنان شایع است؟
آفتاب‌‌نیوز :

ذبیح الله حسن زاده، متخصص ارتوپدی و جراح استخوان و مفاصل درباره پوکی استخوان، گفت: بیماری پوکی استخوان شایع‌ترین بیماری متابولیکی استخوان در دنیا است که برخی نژاد‌ها مثل نژاد‌های سفید یا نژاد‌های قفقازی نسبت به این بیماری مستعدتر هستند، اما به طور معمول بیماری پوکی استخوان در زنان یائسه یعنی خانم‌های بالای ۵۵ سال شایع‌تر است.

او افزود: کسانی که دارای این بیماری هستند باید فعالیت‌های بدنی خود را افزایش دهند و پیاده روی بیشتری نسبت به افراد معمولی داشته باشند به طوری که روزانه حداقل نیم ساعت پیاده روی کنند. هم چنین این افراد از لبنیات و محصولات دریایی بیشتر استفاده کنند، از آفتاب به عنوان منشا ویتامین D استفاده کنند. در سنین بالای یائسگی خانم‌ها از دارو‌های پیشگیری پوکی استخوان زیر نظر پزشک استفاده کنند. این دارو‌ها با دوره‌های مصرف طولانی مدت به صورت خوراکی یا تزریقی هستند.

عواملی که در ایجاد پوکی استخوان نقش دارند
حسن زاده با اشاره به عوامل موثر دیگر در جهت افزایش پوکی استخوان، اظهار کرد: علاوه بر یائسگی عامل دیگری که می‌تواند منجر به پوکی استخوان بانوان شود، عمل‌هایی است که روی تخمدان هایشان صورت می‌گیرد. هم چنین به طور کلی سوتغذیه و کمبود ویتامین D و کلسیم که می‌تواند ارثی باشد از عوامل ایجاد این بیماری است.

او در پایان با تاکید بر اهمیت توجه به این بیماری گفت: وضعت حاد این بیماری که منجر به شکستگی در استخوان‌ها می‌شود می‌تواند در نهایت منجر به ناتوانی جسمی و حتی مرگ شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین